Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Satellietontvangers > Overige satellietontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 04-02-17, 10:39
Glacier Glacier is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 25-02-11
Standaard Ontvanger ontvangt maar 1 van de 3 satellieten

Bij mijn ouders is onlangs een nieuwe schotel geplaatst omdat ze ontvangstproblemen hadden.
Uiteindelijk bleek dat de ontvanger stuk was en niet de schotel, dus heb ik nu een nieuwe ontvanger gekocht voor ze. Ze hadden eerst een VU+ Duo en nu een VU+ Duo2.
Ze hebben nu nog een tijdelijk ontvangertje staan die Astra 1,2 en 3 prima ontvangt. Als ik de Duo2 aansluit en een zenderscan doe, zegt het apparaat dat hij alledrie de satellieten afscant, maar hij vindt alleen maar zenders die op de 19.2 zitten. Hij zegt dan wel dat sommige zenders op 23.5 en op 28.2 zitten, maar als ik die zenders opzoek bij Kingofsat, zie ik dat die alleen maar uitzenden op 19.2 (vrijwel alleen maar Duitse FTA zenders).

Het probleem is dat ik niet goed weet welke spullen er allemaal op het dak geinstalleerd zijn en vanwege het geklungel van het bedrijf dat het heeft aangelegd, is de communicatie daarmee op zijn zachtst gezegd stroef.

Ik zal ergens iets in de tuner configuratie moeten aanpassen, maar is die informatie toevallig niet uit een instellingen menu van de M7 (M7 Sat801) ontvanger te plukken?
Oud 04-02-17, 11:05
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Beste Glacier

Ik ga er van uit dat er een triple-lnb is gemonteerd op een schotel van 64 of 78cm.
De diseqc-volgorde moet dan zijn:
Astra 19,2 is #1
Astra 23,5 is #2
Astra 28,2 is #3

Dat kun je in het menu ook controleren van de ontvanger die het nog wel doet.
Als dat klopt, dan is het denk ik gewoon de VU+ Duo2 schotel instellingen in vernoemde volgorde instellen om hem te te laten werken.
Oud 04-02-17, 13:33
Glacier Glacier is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 25-02-11
Standaard

Klopte inderdaad, bedankt
Hij ontvangt nu alle satellieten, maar helaas zijn alle betaalde zenders nog niet te bekijken. Heractivatie van de kaart aangevraagd, maar dat heeft na 2x een half uur het CD kanaal kijken nog niet geholpen..ccCam stond aan, die ook uitgezet.
In de Sat801 doet de kaart het wel gewoon..
Oud 04-02-17, 13:46
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

CCcam natuurlijk wel aanzetten en zo nodig even herstarten.
Oud 04-02-17, 14:24
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

CCcam crashed op de orca codering die ook op de NL zenders aanwezig is. Wil je toch met CCcam werken, dan zul je een CCcam.prio moeten maken waarin je viaccess uitschakelt (i:500). Maar beter kun je Oscam selecteren in plaats van CCcam.
Oud 30-05-17, 15:05
Alverman Alverman is offline
Tijdelijk buiten gebruik

Datum van registratie: 29-05-17
Standaard

Je hebt tegenwoordig CC Cam ontvangers van Starsat en je bent verbnden met de server via internet, kan je heel war gecodeerde zenders zien
Oud 30-05-17, 15:32
Hsd Hsd is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-02-11
Standaard

Wat dus volkomen illegaal is natuurlijk. En zover ik weet mag dat hier op dit forum niet gepromoot worden.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 13:58.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine