Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > High Definition > HDTV zenderaanbod

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 06-01-10, 16:10
Wim de Jong Wim de Jong is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 09-11-09
Standaard

Ik ben vanmiddag even naar de satboer gegaan, met de CDS moduul, en met mijn HUMAX ontvanger.
Ik haalde de CDS moduul uit mijn zak, en hij begon direct al te lachen. Hij wist precies waarvoor ik kweam, het was hem allemaal bekend met die .... moduul van CDS. (Ik vertel het even zonder schuttingwoorden)
Hij weet dat deze kaart in de meeste HD ontvangers niet werken, tevens liet hij me zien dat mijn moduul ook niet werkt in een Topfield (wel gecertificeerd) en nog een ontvanger van CDS, waar ik de naam vergeten ben. Volgens hem ben ik de zoveelste die met deze moduul geen ontvangst hebben, terwijl dit toch echt een officiele CD dealer is, want hij kon bij de vorige klant direct in het dealer menu komen via de website om een kaart te activeren, wat ook binnen 2 minuten gebeurt was.

Ik heb nu dit moduul omgeruild voor een ASTON, 2.23 dual CAM.
Mijn ontvanger even aangesloten op zijn schotel, en direct prima beeld met dit moduul, en mijn kaart, zowel de gewone kanalen (maar met de CDS moduul had ik dat ook al) en ook de CD-HD kanalen......zwel NED1, EEN en EUROSPORT HD doen het nu perfect. Met zijn kaart had ik beeld op het hele HD pakket.
De ontvanger zapt nu ook naar mijn gevoel wat sneller.

Thuis de boel aangesloten, en ook hier thuis werkt eea perfect.
Tot nu toe tevreden, totdat CD weer een nieuw trukje uithaalt.........(SECA 4 ??? )

Laatst aangepast door Wim de Jong : 06-01-10 om 16:11 Reden: type fouten
Oud 06-01-10, 16:30
Jarco Kriek Jarco Kriek is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 14-02-06
Standaard

De problemen met je module heeft niks met de nieuwe smartcard te maken. Het heeft alles te maken met de CI module. Waarschijnlijk is de kans groter dat je Aston CI uitvalt, niet gecertificeerd product, als ze weer een nieuw onderdeel van Seca3 aanzetten of over een paar jaar overstappen naar Seca4 dan dat je de nieuwste versie van de originele CI module had gekocht.

Overigens met ze en aanzetten van een nieuw onderdeel wordt in deze Kudelski bedoeld. Deze beheert namelijk het coderingstraject dat CanalDigitaal gebruikt.

Het laatste satellietnieuws vindt u op:
Satellite Magazine
Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV
Oud 06-01-10, 18:31
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Jarco Kriek Bekijk Post
Overigens met ze en aanzetten van een nieuw onderdeel wordt in deze Kudelski bedoeld. Deze beheert namelijk het coderingstraject dat CanalDigitaal gebruikt.
Dus we kunnen Kudelski de schuld geven van het grote klantenverlies in 2009.
Als die dus nog even bezig blijven met het aan en uit zetten van nieuwe onderdelen van de codering blijft er geen klant over en doet de laatste het licht uit.
Oud 06-01-10, 19:20
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

CDS is de opdrachtgever , watbetreft de codering toch ? dus als er al problemen door optreden zijn ze toch wel zelf de verantwoordelijke. Ik begin toch wel zo langzamerhand te vermoeden dat het coderen een business op zich zelf is geworden .
Oud 06-01-10, 20:49
DuoBlock DuoBlock is offline
Satellietforum Technicus

Datum van registratie: 01-04-08
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door citoends Bekijk Post
Ik begin toch wel zo langzamerhand te vermoeden dat het coderen een business op zich zelf is geworden .
Hele volksstammen worden er schatrijk van....
Oud 06-01-10, 20:53
theoverm theoverm is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 12-09-09
Standaard Nederland HD (ned1)

Ik vraag me af welke codering ze nu hebben aanstaan voor Nederland HD.
Ik kan hem met mijn Clarke-tech C tech 5000 -c vrij ontvangen zonder kaart erin.
De ontvanger zelf geeft in zijn menu aan dat hij seca gecodeerd is.
Is hij nu FTA of zit er iets fout in de codering?
Oud 06-01-10, 22:51
Alfons Verbiest's Avatar
Alfons Verbiest Alfons Verbiest is nu online
Satellietforum power force

Datum van registratie: 27-07-06
Standaard

Op mijn TF7700HDPVR maakt het ook niet uit of de kaart er in zit of niet. Dit is al een aantal dagen zo.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 23:06.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine