Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring M7 SAT801

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 12-02-16, 12:16
gigobert gigobert is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 06-07-11
Standaard opnemen progs werkt niet goed

ik neem incidenteel een programma op ( 32Gb usb stick FAT32 ), meestal zonder problemen.
De laatste maand echter zijn de opgenomen programma's bijna niet om aan te zien: ondertiteling en beeld blijft soms tot wel 10 sec stil staan en gaat dan weer gewoon door. Geluid hapert ook, maar minder.
Ik heb de stick geformatteerd op de M7, maar ook op een pc in FAT32, helaas maakt dit niets uit. De, vrij nieuwe stick, werkt normaal en geeft geen fouten op de pc. Overigens maakt het niks uit van welke zender ik opneem; ook niet tussen direct opnemen of bij tijdinstelling.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen?
Oud 15-02-16, 11:48
Regelmatige deelnemer

Standaard

er is toch vast wel iemand die over mijn vraag een zinnige suggestie kan geven? Dank bij voorbaat
Oud 15-02-16, 12:31
youriy youriy is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 08-11-08
Standaard

Een ander opslagmedium proberen om uit te sluiten dat de stick die je nu gebruikt niet ok is.
Oud 15-02-16, 14:46
Regelmatige deelnemer

Standaard

Heb daar inderdaad aan gedacht maar vanwege het feit dat die stick perfect was getest op mijn pc heb ik dat nagelaten.
Zodra ik een nieuwe heb opgescharreld zal ik je suggestie proberen.
Dank voor je hulp
Oud 15-02-16, 18:51
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard

Welkom bij de wondere wereld die "Canal Digitaal gecertificeerde ontvangers" heet... allemaal troep!

De DSR8121 (voorganger van de M7) heeft hier ook last van.

Ik vrees dat je hier zelf niet zo veel aan kunt doen, en is één van de vele 'bugs' die deze gecertificeerde ontvangers hebben.

Regelmatig 1min opnames, 10sec. vast staan tijdens bekijken opname, spontaan INIT-en tijdens bekijken live-tv, aanzetten en geen beeld krijgen, ze komen allemaal aan bod op den duur. Helaas moeten we ermee leren leven...
Oud 16-02-16, 15:53
Regelmatige deelnemer

Standaard

Ja, dat klinkt erg droef. Maar mijn ervaring is met dergelijke zaken dat er vroeg of laat een oplossing komt. En anders...het zij zo.
Overigens heb ik inmiddels een andere stick en draait juist vanmiddag een tweetal opnames. Als e.e.a. is gebeurd zal ik zodra ik daaraan toekom, het geheel afspelen en alhier iedereen melden wat het resultaat was...je weet maar nooit !
Oud 19-02-16, 15:45
Regelmatige deelnemer

Standaard

Nou, voor iedereen die in spanning het resultaat afwacht van mijn experiment : de opname van ruim een uur op mijn nieuwe usb stick blijkt bij afspelen een 100% correct beeld op te leveren.
Dus lag het toch aan die oude stick !
In hoeverre die nieuwe stick zich ook na tig keer opnemen en afspelen goed blijft gedragen valt nog te bezien, maar vooralsnog is het probleem opgelost.
Dank nogmaals voor jullie hulp.
Oud 19-02-16, 18:25
Marc_Sim's Avatar
Marc_Sim Marc_Sim is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 17-06-08
Stuur een bericht via MSN naar Marc_Sim
Standaard

@gigobert,

Misschien hier eventjes melden welk merk, type en capaciteit USB-Stick je nu gebruikt ?
Sleutel #11 altijd bijdehands
Oud 20-02-16, 15:57
Regelmatige deelnemer

Standaard

Had ik inderdaad meteen moeten doen.
De slecht geworden stick was een SanDisk - 32Gb Cruzer Blade en de nieuwe is precies hetzelfde type ( ik had indertijd 2 stuks gekocht, reeds enkele jaren geleden, om ook een aan mijn dochter te geven, maar die had zelf al iets geregeld !).
Ik denk eigenlijk niet dat het typisch is voor dit merk, maar domme pech.
Overigens werkt die "kapotte"stick volgens mij goed op mijn pc en ook b.v. het commando chkdsk doet niets kwaads vermoeden.
Ik blijf het ding nu wantrouwen en gebruik em voor wat snelle verplaatsing tussen enkele pc's hier maar niet voor voor mij belangrijke opslag o.i.d.
Oud 20-02-16, 19:29
Penthe's Avatar
Penthe Penthe is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 28-04-11
Standaard

Hier liggen er al jaren een aantal SanDisk - 16/32Gb Cruzer Blade sticks en allen werken nog altijd naar behoren. Ik heb zelfs nog hele oude van 4GB en ook deze werken nog prima. Aan het merk zal het idd niet liggen.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Uit
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 02:25.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine