Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring M7 CI+ module CAM-701

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 24-06-18, 17:12
danhoff danhoff is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 01-12-09
Standaard Hellup

Hallo,
Wie o wie kan mij helpen?
Ik ben op zoek naar een andere tv waarin ik zo'n ci+ module heb. Ik heb een lijst gevonden met gecertificeerde tv's met ci+ en de juiste tuner. Maar deze lijst lijkt niet meer helemaal actueel.
Zo'n ci+ module moet je toch sowieso hebben voor uhd ontvangst? Ik heb nu een gewone HD-ontvanger. Maar die vervalt dan toch? En dan kan alles op 1 afstandsbediening?
Welke 49 inch tv's zouden een aanrader kunnen zijn? Ik stel geen hoge maar wel betaalbare eisen.

Laatst aangepast door danhoff : 24-06-18 om 17:14
Oud 24-06-18, 22:38
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Wat heeft een CI+ module nu met UHD ontvangst te maken?
Bijna alle UHD-zenders die in de Canal Digitaal zenderlijst staan zijn ongecodeerd. Daar heb je dus helemaal geen CI-module voor nodig.
Canal Digitaal eist voor een aantal HD-zenders incl. bijv. NPO 1 UHD een CI-plus module.
Deze lijst lijkt me toch redelijk up to date: https://www.canaldigitaal.nl/uploade...televisies.pdf
Oud 25-06-18, 10:03
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

In principe is elke TV geschikt die voorzien is van een CI+ slot en een satelliet tuner. Maar de aanwezigheid van de fastscan van CanalDigitaal maakt de bediening een stuk gemakkelijker. Let op dat , voor zover ik weet, geen enkele TV in staat is om een gecodeerde zender op te nemen terwijl je naar een andere gecodeerde zender kijkt, zelfs niet als de TV voorzien is van twee satelliet tuners.

De kwaliteit van de software van de meeste TV's is bovendien zo slecht dat een gebruikersvriendelijke bediening ver te zoeken is, om niet te zegen abominabel. Persoonlijk gebruik ik daarom liever een losse satelliet-ontvanger dan gebruik te maken van de tuners van de TV.
Oud 25-06-18, 10:47
Regelmatige deelnemer

Standaard

Aha WallStreet, daar kan ik wat mee. Dus een losse ontvanger lijkt verstandiger dan een CI+ module. Maar dan moet ik dus wel de extra afstandsbediening op de koop toe nemen.
En zou mijn Philips DSR 7141/22 voldoen voor UHD?
Of word het dan zo langzamerhand tijd om naar een andere ontvanger uit te kijken?
Oud 25-06-18, 12:52
tv-fan tv-fan is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-05-08
Standaard

De genoemde Philips satelliet tuner kan geen UHD ontvangen, laat staan verder geven.

Er zijn wel UHD satelliet ontvangers, maar geen enkele daarvan is voor CD gecertificeerd, heb je ook niet echt nodig. Is alleen praktisch omdat dan alle regelmatig veranderende frequenties vanzelf door de CD fast scan lijst automatisch wordt bijgewerkt.

Je Philips ontvanger werkt al met een CI+ module, of je gebruikt slechts één smartcard.
Afhankelijk welke smartcard je gebruikt moet je deze mischien toch voor een nieuwere omruilen, om o.a. nu de NPO1 UHD, of bijvoorbeeld Insight UHD te kijken, en of ook voor de andere Fox Sports kanalen.

Als je zoals je schrijft toch voor uur UHD tv gaat, waarom niet de schotel rechtstreeks op de tv aangesloten?
En als je een CI module nodig hebt zo ik gelijk voor de nieuwste versie ervan gaan, mede gezien de verhardende en steeds strengere codeer eisen. Ofwel de M7 Cam 701.
Ben je op de toekomst iets beter voorbereid

Succes.
Oud 08-07-18, 08:24
Regelmatige deelnemer

Standaard

Mijn 4k tv lijkt toch niet geschikt voor deze module, jammer. Dan overweeg ik toch om mijn Philips 7141 te vervangen voor een andere ontvanger, voor betere kwaliteit.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Waar of op welke site kan ik terecht voor een goed advies? Ik zit nu in elk geval niet in de juiste rubriek..
Oud 10-07-18, 09:33
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Wie zegt dat deze 4k tv niet geschikt is voor een ci+ module?
Al staat dat niet in de CDS lijst van gecertificeerde tv's kan het toch gewoon werken. Ik heb net een nieuwe Philips tv voor op de slaapkamer gekocht en die zou ook niet voor ci+ gecertificeerd zijn maar het werkte gewoon toen ik er een ci+ module met kaart instopte. Zie ergens een ci+ module te lenen en probeer het eerst dat is goedkoper dan gelijk een nieuwe ontvanger te kopen dat kan altijd nog als de module niet werkt.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 13:55.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine