Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Satellietontvangers > Home theater PC (HTPC)

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 28-08-08, 14:17
Menno Snel Menno Snel is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 31-03-07
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door safirke Bekijk Post
Zou het ook werkzaam zijn met een TV Vlaanderen kaart?
En ongelimiteerd kanalen, zoals op een dreambox?
Als ik het met Canal Digitaal aan het werk krijg zal dit ook zeker werken met een TV Vlaanderen kaart en er zal ook geen grens zijn aan het aantal kanalen (opslagruimte genoeg).

Ik kreeg vandaag door dat e.e.a. verstuurt is dus dat wordt van het weekend prutsen To be continued...
Oud 03-09-08, 18:13
wiz wiz is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 16-02-06
Stuur een bericht via MSN naar wiz Stuur een bericht via Yahoo naar wiz
Standaard

Ook ik loop met dit idee rond. Inderdaad, als die DM er ooit eens komt dan...

Ik ben heel benieuwd hoe de ervaringen gaan zijn met die s2 kaartjes in combinatie met Mythbuntu, en wat het ding allemaal tegelijk kan doen.

Ik volg deze thread met veel belangstelling!
Oud 04-09-08, 09:07
Regelmatige deelnemer

Standaard

Helaas was het vorig weekend te lekker weer om binnen te zitten en ben ik dit weekend ook niet thuis. Dus mijn bevindingen zullen pas over een week of 2 komen. Maar alles is binnen dus dat gaat binnenkort zeker gebeuren...
Oud 04-09-08, 10:01
DuoBlock DuoBlock is offline
Satellietforum Technicus

Datum van registratie: 01-04-08
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Menno Snel Bekijk Post
Helaas was het vorig weekend te lekker weer om binnen te zitten en ben ik dit weekend ook niet thuis. Dus mijn bevindingen zullen pas over een week of 2 komen. Maar alles is binnen dus dat gaat binnenkort zeker gebeuren...
Jammerrrr...
Oud 04-09-08, 17:35
wiz wiz is offline
Satellietforum Fan

Standaard

Nu maar hopen dat het eerder klaar is dan de DM 8k
Oud 08-09-08, 19:17
wiz wiz is offline
Satellietforum Fan

Standaard

Ik heb alvast wat vragen. Die s2 pci kaartjes die je hebt besteld hebben een h264 codec aan boord. Ik zie dat je een mainboard hebt besteld met een geintegreerde gpu unit.

Wie doet nu straks de mpeg coding / decoding? Doet je cpu dat, of doen die S2 kaartjes dat of zou je gpu dat doen?

Nog even verder gezocht, blijkt dat die gpu on board dat zou moeten gaan doen.

Als ik jouw openings zin lees, ga jij er dus vanuit dat jouw processor dat allemaal gaat doen Menno?

Nog een andere vraag, die htpc zou je die ook in standby kunnen duwen met het oog op het energie verbruik van het ding?

groet,

Wiz

Laatst aangepast door wiz : 08-09-08 om 19:32 Reden: info gevonden over mpeg codering
Oud 08-09-08, 20:02
Regelmatige deelnemer

Standaard

Ik ben al snel even aan het spelen geweest (eerst even simpel met Vista 64 en Mediaportal omdat ik nog weinig tijd gehad heb). Ik kon daarme de HD zenders ontvangen (BBC HD en Anixe HD), maar de installatie van de Terratecs in Windows installeert ook codecs voor H264 welke je ook aan moet zetten in de instellingen. Het lijkt me dus dat de GPU/CPU dat doet. Mijn CPU load zit rond de 70% bij BBC HD en iets lager bij Anixe HD, dus ik denk dat de CPU het meeste werk doet (maar weet dit niet zeker, iemand een idee hoe ik dit kan zien). Hij speelt in ieder geval wel alle HD content vloeiend af, ook zware 1080P content die ik heb gedownload van internet (zoek maar eens op de vogelscene).

De standby functie werkt inderdaad en bij timer opnamen springt hij ook vanzelf aan (en daarna weer uit). Nogmaals ik ben nog niet begonnen met Mythbuntu, dus ik weet niet hoe dat reageerd.
Oud 08-09-08, 20:56
DuoBlock DuoBlock is offline
Satellietforum Technicus

Datum van registratie: 01-04-08
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Menno Snel Bekijk Post
Mijn CPU load zit rond de 70% bij BBC HD en iets lager bij Anixe HD, dus ik denk dat de CPU het meeste werk doet (maar weet dit niet zeker, iemand een idee hoe ik dit kan zien).
Ik denk dat je in taakbeheer voldoende kunt zien.
Het mooiste gaat dat als je twee schermen hebt. Maar 1 scherm lukt ook nog wel.
Op het linker scherm draai je dan je HD toepassing en op het rechterscherm start je Windows taakbeheer (met Control-Alt-Delete)
Op het moment dat je HD gaat kijken zie je in taakbeheer onder Processen welk programma er start.
Als je daarna onder Prestaties kijkt zie je de CPU load. Stop je het TV kijken dan zie je de CPU load weer zakken.

Ik heb het net even getest met Windows Media Player in combinatie met een Pinnacle TV kaart.
Die hoeft niet zoveel te decoderen, maar de CPU load is toch altijd zo'n 55% met, en 5% zonder WMP en de TV kaart.

Aanvulling.
Ik gebruik een Nvidia grafische kaart voor twee schermen, maar de onboard ATI GPU doet precies hetzelfde als de Nvidia: de codering gebeurt door de CPU.
Nu is dit signaal van de Pinnacle geen H264 codering, maar ik denk dat het echte zware rekenwerk dat voor de H 264 codering benodigd is bij default door de CPU wordt uitgevoerd.

Laatst aangepast door DuoBlock : 08-09-08 om 21:04 Reden: Onder aanvulling geplaatst
Oud 08-09-08, 22:14
wiz wiz is offline
Satellietforum Fan

Standaard

Ik ben bang dat die drivers die benodigd zijn voor de h264 codec voor linux nog even op zich zullen laten wachten. De cpuload met windows (waar die driver spulletjes natuurlijk als eerste voor ontwikkeld worden) valt mij toch best wel tegen. Ik had verwacht dat die mpeg coding door de gpu gedaan zou kunnen worden en de cpu load wat minder zou zijn.

Ik heb ook nog even gezocht naar gesupporte drivers voor S2 kaartjes en linux, daar zul je nog de nodige hobbels moeten nemen om het aan de praat te krijgen.

Jammer genoeg is de driver support daar nog allerminst wat het zou moeten wezen. Het is waarschijnlijk wel aan de praat te krijgen, maar snel en simpel zal dat vrees ik (nog) niet zijn.

Ik heb trouwens ook even een shoppinglist gemaakt gebaseerd op jouw lijstje, en ik zit dichter bij de € 700 dan €600, en dan heb ik er nog geen blue ray speler in zitten

Neemt niet weg dat ik voorlopig toch nog geen andere box ga aanschaffen en jouw htpc project nauwlettend ga volgen.

succes in ieder geval.

groet,

Wiz
Oud 09-09-08, 07:21
Guest
Guest

Standaard

Ik word nu toch erg benieuwd: wat betekent het nu precies, dat een moederbord HD-ondersteunt (en daartoe o.a. een HDMI aansluiting heeft)?
Toch een hoge processorbelasting? Daar lijkt het dus op. Als dat zo is, wat is er dan voor oplossing? Een videokaart die e.e.a. ondersteunt?
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 03:29.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine