Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Satellietontvangst > Schotelantenne ontvangstproblemen

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 02-06-11, 18:37
petey petey is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 02-06-11
Standaard Storing op transponder 11739(V)

Sinds enkele weken heb ik vooral 's avonds enorme blokvorming en soms helemaal geen beeld op deze transponder (o.a. Ned2 HD, SBS6 HD en de themakanalen van Canaldigitaal).
Volgens sommigen komt dit door een Wifinet in de buurt en je zou de LNB hiervoor kunnen afschermen.
Klopt dit?

Petey
Oud 02-06-11, 21:42
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Ja @petey, dat kan inderdaad. Heb jij misschien een duo-lnb met twee aansluitingen waarvan je er maar eentje gebruikt? Dan loop je altijd kans dat je via de ongebruikte aansluiting storing binnen krijgt. Dit kun je voorkomen door de niet gebruikte aansluiting met een afsluitweerstand af te sluiten, zoek op Google afbeeldingen: hirschmann coax afsluitweerstand
Ik zeg niet dat daarmee het probleem opgelost is maar het is het proberen waard voor die 2 euro. Bovendien kan er ook dan geen vocht in je lnb komen.
Oud 03-06-11, 21:49
petey petey is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 02-06-11
Standaard

Kijk, met zulke info kan ik wat. Mijn dank is groot!
Oud 03-06-11, 22:47
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Citaat:
Dan loop je altijd kans dat je via de ongebruikte aansluiting storing binnen krijgt. Dit kun je voorkomen door de niet gebruikte aansluiting met een afsluitweerstand af te sluiten, zoek op Google afbeeldingen: hirschmann coax afsluitweerstand
Ik zeg niet dat daarmee het probleem opgelost is maar het is het proberen waard voor die 2 euro. Bovendien kan er ook dan geen vocht in je lnb komen
Je reinste onzin en weggegooid geld, die aansluiting hoef je echt niet af te sluiten met een weerstand van 75ohm. Want er staat geen spanning(cq signaal) op die aansluiting, die aansluiting die alleen maar spanning kan krijgen als je er een coax op aansluit die naar je ontvanger gaat en die dan de spanning verzorgt .
Je kunt er hooguit een dopje opzetten tegen regenwater. Dus er komt echt geen wifi storing naar binnen via die 'open' uitgang. Dit soort wifi dect telefoon storingen komt meestal door slecht afgeschermde coax, en vaak nog goedkope zooi ook
Sorry hoor 'komtwelgoed' goed bedoelt van je, maar aan dit soort nutteloze adviezen heeft petey echt niets

Laatst aangepast door Lampje : 03-06-11 om 22:51
Oud 04-06-11, 11:19
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

@lampje

Waarom worden die dingen dan gemaakt als ze totaal nutteloos zouden zijn?
Oud 04-06-11, 18:20
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Ik zeg ook niet dat ze nutteloos zijn, maar je kunt er een tweede ontvanger of twintuner aanhangen.
Alleen je advies was nutteloos om er een afsluitweerstand op te schroeven

Laatst aangepast door Lampje : 04-06-11 om 18:23
Oud 04-06-11, 20:15
Bos Bos is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 18-12-08
Standaard

Interessant dit bericht, wij zitten hier ook al weken mee, en wij krijgen ook niet echt een oplossing te horen.

Als het probleem opgelost is, ben ik benieuwd hoe u dit gedaan heeft.
Oud 04-06-11, 21:02
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Aan een wifi signaal kan het niet liggen die zenden uit op 2,4Ghz(2400Mhz) en 5 Ghz (5000Mhz). Je satelliet ontvanger is gevoelig in het MF gebied van 950Mhz tot 2050Mhz, en wifi valt buiten dit gebied. Wat wel kan 'storen' is een gsm verbinding die zitten op 1700Mhz en valt wel in de MF band van je satellietontvanger. Ook je dect telefoon kan storing in je ontvanger veroorzaken. Ik zou het dus daar zoeken, en de oplossing is dan meestal betere coax gebruiken zodat de 'storing' niet in je ontvanger kan komen. 'Pisbakken' coax van de bouwmarkt is niets waard, koop gewoon goeie coax en dito pluggen die goed aansluiten op de buitenmantel

Laatst aangepast door Lampje : 04-06-11 om 21:09
Oud 05-06-11, 15:42
Bos Bos is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 18-12-08
Standaard

De telefoon hebben we al jaren, nooit geen problemen mee gehad dat hij stoort op de schotel, de kabel is ook via de dealer aangeschaft, waar 't aan ligt is volgens mij de Philips DSR 7121 die we 1 1/2 jaar geleden via CD aangeboden hebben gekregen. Er zijn telkens problemen mee, ook wordt het dan wel weer opgelost en gaat het een tijdje goed, maar er is zo weer wat met die vervelende ontvanger.

Als je de TV aanzet gaat hij soms even naar zender 14 (1 ŕ 2 seconden), dan naar zender 54, wil je de zender naar 1 doen, dan heb je geheid die blokken met stilstaand of traag beeld. Dan doe je de tv uit, dan kun je wel direct naar ned 1 kijken, het probleem is er dan niet meer. De HD zenders geven de problemen. Volgens mij is er weer iets door CD veranderd waar onze Phlips DSR 7121 gevoelig voor is.

Maar ben er eigenlijk wel spuugzat van om steeds maar weer nieuwe ontvangers te moeten aanschaffen. We hebben al wel 20 jaar een schotel (2 jaar geleden alles laten vervangen), maar vroeger deed je jaaaaaaaaaren met een ontvanger.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 08:41.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine