Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Nieuwsforum > Koperdraad/Glasvezel/Kabel

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 15-10-18, 15:31
Zuppelan Zuppelan is nu online
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard ACM over het ongecodeerd basispakket

Hoi allemaal,

Ik heb de ACM gevraagd hoe zij denken over het ongecodeerd basispakket op de kabel, nu de kabel voor concurrentie opengesteld wordt. Ik heb zojuist hun antwoord ontvangen en dat is als volgt:

Citaat:
Met de marktanalyse Wholesale Fixed Access legt de ACM voor het eerst verplichtingen op, waardoor het kabelnetwerk van
VodafoneZiggo voor andere partijen wordt opengesteld. Daarbij is nadrukkelijk rekening gehouden met het gegeven dat een
belangrijk deel van de televisiekanalen door VodafoneZiggo ongecodeerd worden doorgegeven. Dit komt in paragraaf 6.9.2.1
van het besluit aan de orde. Het uitgangspunt is dat VodafoneZiggo het ongecodeerde zenderaanbod ongewijzigd kan blijven
aanbieden. VodafoneZiggo is ook verplicht om deze zenders door te leveren aan partijen die kabeltoegang afnemen bij
VodafoneZiggo. Ook zij zullen deze zenders ongecodeerd doorgeven (mogelijk samen met gecodeerde zenders die zij aan het
ongecodeerde aanbod willen toevoegen). De toetredende partij dient voor deze zenders wel zelf de uitzendrechten te
verwerven bij bijvoorbeeld de NPO of RTL. Dit zou echter kunnen betekenen dat in het geval zij deze rechten voor een
bepaalde zender niet kunnen verwerven, doordat de rechthebbende onredelijke voorwaarden stelt of een zeer hoog tarief
vraagt, zij geen diensten zouden kunnen aanbieden over de kabel omdat het ongecodeerde zenderaanbod altijd ?automatisch?
wordt meegeleverd. De ACM heeft daarom bepaald dat in dat geval VodafoneZiggo verplicht is om die zender alsnog te
coderen. Daarmee kan worden voorkomen dat een toetredende partij een televisiekanaal aanbied waarvoor hij geen rechten
heeft verkregen. De ACM heeft op dit moment nog geen indicaties dat dit laatste zich zal gaan voordoen. Indien dat zo
blijft zal er, ook met regulering, voor consumenten niet snel iets veranderen.
Kortom, in beginsel moet een partij die diensten wil aanbieden op de kabel, ook verplicht het hele ongecodeerde pakket wederverkopen, zodat het ongecodeerde pakket in stand blijft. Dat is goed nieuws voor de mogelijkheid eigen apparatuur te blijven gebruiken. Ondanks dat ik geen kabel heb is dit een goede zaak.

Wel denk ik dat je kunt stellen, dat de mogelijkheden die concurrenten hebben op deze wijze beperkt worden: Abonnementen met puur internet zijn bijvoorbeeld niet mogelijk. Concurrenten kunnen zich voornamelijk onderscheiden met betaalpakketten en een andere internetbackbone.
Oud 15-10-18, 18:44
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Zuppelan
VodafoneZiggo is ook verplicht om deze zenders door te leveren aan partijen die kabeltoegang afnemen bij
VodafoneZiggo. Ook zij zullen deze zenders ongecodeerd doorgeven (mogelijk samen met gecodeerde zenders die zij aan het ongecodeerde aanbod willen toevoegen). De toetredende partij dient voor deze zenders wel zelf de uitzendrechten te verwerven bij bijvoorbeeld de NPO of RTL.
Dit zou echter kunnen betekenen dat in het geval zij deze rechten voor een bepaalde zender niet kunnen verwerven, doordat de rechthebbende onredelijke voorwaarden stelt of een zeer hoog tarief
Zeker een goede zaak voor Ziggo dan natuurlijk ;-) wie gaat er nu een abo bij een andere provider afnemen voor de ongecodeerde SD zenders via Ziggo, geen hond natuurlijk, je bent dan altijd duurder uit. Die derde partij moet zelf de rechten voor de gecodeerde zenders regelen, dat is altijd duurder dan dat Ziggo dit doet als grootste kabel provider dan kun je een veel lager prijs afdwingen. Ik verwacht dus voorlopig nog geen enkele andere provider die bij Ziggo op de kabel komt.

Laatst aangepast door Lampje : 15-10-18 om 18:50
Oud 15-10-18, 19:03
guido66 guido66 is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 30-07-08
Standaard

Heb al ruim 10 jaar geen Ziggo meer, maar sinds het basispakket ongecodeerd wordt doorgegeven, kan ik dat probleemloos ontvangen. Ze hebben me nooit losgekoppeld in de wijkkast....

Handig als backup tijdens een zware onweersbui.
Oud 15-10-18, 19:32
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Je reinste Diefstal natuurlijk, en niet slim dit hier te vermelden, Ziggo zou je zomaar kunnen dagvaarden via de forum beheerder van dit forum.
Oud 15-10-18, 22:36
guido66 guido66 is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 30-07-08
Standaard

??? Ik heb gewoon een abbo bij CD en als Ziggo morgen de kabel loshaalt ga ik echt niet klagen....

Ik heb het destijds opgezegd, en de eerste jaren daarna de stekker niet eens in gehad. Niet mijn probleem als ze me niet afsluiten!
Oud 15-10-18, 23:43
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Dat had je gewoon voor je moeten houden, meer wil ik er niet over zeggen, het is jouw eigen verantwoording.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 18:24.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine