Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Algemeen

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 10-08-18, 18:49
Zuppelan Zuppelan is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard

Ik ben het met je eens dat deze zender tegenwoordig dusdanig veel rommel uitzendt dat verwijdering serieus overwogen moet worden. Maar dan ook echt helemaal verwijderen en beter aanbod zoeken, of de ruimte gebruiken om zenders die het wel verdienen in HD door te geven.

De kwaliteit van een hele batterij zenders omlaag brengen om angsvallig alles door te kunnen blijven geven terwijl je je capaciteit vermindert is de verkeerde weg. Volstrekt de verkeerde weg. Als je zenders doorgeeft, doe het dan goed.
Oud 10-08-18, 19:09
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Beste WallStreet

Hoe is het mogelijk. Ik heb het over een enquêteverzoek en prompt zit die in m'n mailbox.
Wat een flut enquête. Daar lusten de honden geen brood van. Je kunt aan het einde zelfs niet eens iets persoonlijks invullen.
Het begint al bij vraag 1. Kun je kiezen uit:
- thuis in Nederland
- thuis in het buitenland
- tweedehuis/ vakantiehuis in Nederland
- tweedehuis/ vakantiehuis in het buitenland
- in mijn caravan, camper of boot

Ik gebruik het even veel in het buitenland als in Nederland. Dat kan ik niet eens invullen. Nou dan vul ik dus gewoon helemaal niets in. Bekijk het even stelletje onbenullen.

Bij vraag 2 staat al helemaal geen antwoord wat ik juist vind.

Bij vraag 4 kun je kiezen uit wegdromen, plezier hebben of mezelf te verwennen.
Het moet niet gekker worden. Ik kan niet eens invullen dat ik graag nieuws, actualiteit en informative programma's wil zien.
Wat een zootje kleuters zitten er bij Canal Digitaal.
Ze moeten goed zo doorgaan, dan gaat Joyne nog winnen.
Oud 10-08-18, 22:13
Zuppelan Zuppelan is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard

In ieder geval is de situatie met capaciteit rap veranderd: Joyne met zijn twee transpondertjes tegen het transponderarsenaal van M7. Maar in korte tijd vermenigvuldigde Joyne zijn transpondervloot met anderhalf en stootte M7 er twee af. M7 wint het nog ruimschoots met beschikbare capaciteit, maar de situatie is al lang niet meer zo scheef als hij was.

Punt in kwestie: Het is hier niet alleen Joyne versus Canal Digitaal, maar ook Eutelsat versus Astra. En uit het feit dat M7 capaciteit moet afstoten, krijg ik een beetje het vermoeden dat Astra nog niet zoveel trek heeft om de degens met Eutelsat te kruisen. Als Eutelsat wel wil en Astra niet, dan kan net nog interessant worden.
Oud 11-08-18, 10:23
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Citaat:
M7 wint het nog ruimschoots met beschikbare capaciteit, maar de situatie is al lang niet meer zo scheef als hij was
Bovendien is transpondercapaciteit alleen nietszeggend. Belangrijker is waarmee die capaciteit gevuld wordt. Ik heb liever 5 kwaliteitszenders in uitstekende HD kwaliteit, dan 20 pulpzenders in belabberde SD kwaliteit. Bij CD wordt een groot deel van de capaciteit juist benut voor die SD pulpcategorie.

Nog erger is dat zelfs basiszenders als RTLZ, SBS9 en Fox nog steeds in belabberd SD wordt uitgezonden door CanalDigitaal. Voetbal op Fox is bij CanalDigitaal niet om aan te zien, helaas is dat bij Joyne ook al niet beter.

Astra tegen Eutelsat is inderdaad ook nog wel een 'dingetje'. Ik heb geen inzicht in de bedragen, maar Eutelsat 9 is vermoedelijk flink goedkoper dan Astra23 , laat staan Astra19.

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 01:07.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine