Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring Mediaguard CI module

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 28-04-17, 09:30
Glacier Glacier is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 25-02-11
Standaard Kan maar 1 kanaal kijken FTA en non-FTA)

Mijn ouders hebben sinds een tijdje een CI module om zo ook Mezzo te kunnen kijken op hun Vu+ Duo2 met 2 tuners.
Voor de CI module konden ze 4 dingen tegelijk kijken/opnemen.
Met de CI module kunnen ze maar 1 kanaal tegelijk opnemen of kijken.
Als ze iets opnemen, kunnen ze geen enkele andere zender meer kijken, ook geen FTA zenders van dezelfde of een andere satelliet.
Wat natuurlijk gek is, want met 2 (goed ingestelde) tuners zou je sowieso toch 2 dingen tegelijk moeten kunnen.
In de folder die ze geleverd hebben gekregen bij de CI module staat dat ze 6 dingen tegelijk moeten kunnen.
Hoe kan ik dit voor ze oplossen? Want dit is geen werkbare situatie voor ze.
Oud 28-04-17, 18:42
flyingdutch flyingdutch is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 12-05-09
Standaard

Hoi Glacier

Welke CI module heb je van canal digitaal?
De witte, de werelddol of de ci met ingebouwde smartcard?
Als je de module in de ontvanger hebt moet je in het menu naar instelling en dan ci module gaan, pak daarna common interface.
(letop dit ligt eraan welke besturingsysteem je op de vu duo hebt draaien, ik heb de openpli)
Als je in het menu van de module bent, zet de multi decoding op auto of aan en hoge bitstroom ondersteuning op aan.
Tevens moet de vu duo voorzien zijn van twee coax kabels die lopen vanaf de schotel naar de ontvanger, 1 op ingang 1 en de andere op ingang 2.
Heb je maar 1 kabel dan heb je een verbinding kabeltje tussen uitgang 1 naar uitgang 2.
Let dan wel op dat je niet alle kanalen kunt ontvangen.
Staat tuner 1 op een frequentie hoge band verticaal, dan kan je alleen deze band ontvangen, je kan dan niet op tuner 2 een lage frequentie horizontaal of hoge freqeuentie horizontaal ontvangen.
Tuner 1 is wet wat hij kiest.
Tevens is de witte en ci met ingebouwde kaart een ci+, deze kan anders functioneren op een niet 100% ci+ ontvanger.
Oud 29-04-17, 08:57
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

je moet er een oscam in zetten maar dan mis je mezzo en motors tv ,maar opnemen gaat wel. met ci + modules gaat dat niet meer lukken
Oud 29-04-17, 11:31
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Ja, het is heel simpel: met de CI module kan dat niet.
Zelfs als de CI module geschikt zou zijn om 6 streams tegelijk te decoderen, wat ik ernstig betwijfel, de Vu duo kan maar 1 stream door de CI module sturen.

Je kunt dus alleen kijken naar zenders die op dezelfde transponder zitten als de zender die opgenomen wordt.

Je zou denken dat FTA op een andere transponder kijken wel moet lukken, maar wellicht is dat een beperking van de Vu en kan die dat niet in combinatie met een CI module.

Een alternatief is gecodeerd opnemen en achteraf decoderen, maar dat kan geen enkele Vu+. Andere merken kunnen dat wel, maar meestal alleen via de softcam en niet via de CI module.

Ik zie maar 1 oplossing: ze gebruiken de smartcard alleen in de CI module als ze naar Mezzo kijken en in alle andere gevallen de smartcard in de interne reader steken. Dan geldt de beperking alleen tijdens het kijken naar Mezzo.

Laatst aangepast door WallStreet : 29-04-17 om 11:34
Oud 06-05-17, 10:46
Regelmatige deelnemer

Standaard

flyingdutch
Citaat:
Welke CI module heb je van canal digitaal?
De witte, de werelddol of de ci met ingebouwde smartcard?
De witte, waar de smartcard die ze al hadden in is gestopt.

Citaat:
(letop dit ligt eraan welke besturingsysteem je op de vu duo hebt draaien, ik heb de openpli)
Er draait een van de nieuwste builds van OpenPLI op idd.

Citaat:
Tevens moet de vu duo voorzien zijn van twee coax kabels die lopen vanaf de schotel naar de ontvanger, 1 op ingang 1 en de andere op ingang 2.
Heb je maar 1 kabel dan heb je een verbinding kabeltje tussen uitgang 1 naar uitgang 2.
Er lopen vanaf de schotel 2 aparte kabels naar de twee tuners.

Ik vind het zo gek dat hij dan ook de FTA zenders niet meer kan ontvangen, want die zouden helemaal niet via de kaart moeten lopen..

WallStreet
Citaat:
Een alternatief is gecodeerd opnemen en achteraf decoderen, maar dat kan geen enkele Vu+. Andere merken kunnen dat wel, maar meestal alleen via de softcam en niet via de CI module.
Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat die ondersteuning ondertussen ook in de VU builds zat..daar ga ik ook even naar kijken.

Laatst aangepast door Glacier : 06-05-17 om 10:49
Oud 06-05-17, 10:59
Satellietforum toppertje

Standaard

nou zet er eens een andere ontvanger aan ,om te kijken of er soms iets mis is met switches ,kabels, lnb,
en werkt dat ?is er iets mis met de ontvanger,kan een bug zijn of lnb instellingen en satinstelingen is dat goed ,dan dus fabrieks reset,werkt dat nog niet is ie kapot
Oud 06-05-17, 17:13
Regelmatige deelnemer

Standaard

Maar dan zou die het ook niet goed moeten doen met alleen maar de smartcard erin (zonder CI module)? Als die er alleen inzit, kunnen ze 1 kanaal kijken en minimaal 3 kanalen opnemen...
Oud 07-05-17, 08:43
Satellietforum toppertje

Standaard

kop dekt de lading niet moeten ze dat vermelden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 00:11.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine