Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Nieuwsforum > Satellietnieuws

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 12-06-18, 11:44
SatelliteMagazine
Guest

Standaard Satellietkijker met NPO 1 UHD op eerste rij WK Voetbal

Het WK Voetbal wordt van 14 juni tot en met 15 juli in Rusland gespeeld. Nederland is er niet bij. De Nederlandse voetballers wisten zich niet voor dit eindtoernooi te kwalificeren. Toch is dit WK Voetbal ook voor de Nederlandse voetballiefhebber belangrijk.

Lees verder op SatelliteMagazine...
Oud 12-06-18, 22:32
Zuppelan Zuppelan is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard

Even een verhaal van theorie en praktijk: Mijn LG OLED55C7 heeft inderdaad een ingebouwde satelliettuner. Nu moet je niet denken dat televisiefabrikanten daar veel energie in steken...

Probleem 1: De televisie ondersteunt geen Unicable 2. Ja, je lees het goed, een hoogstmoderne TV van €1800 en nog geen Unicable 2. Daarmee in beginsel niet compatibel met mijn installatie. Mijn Vu+ Duo uit 2010, inmiddels 8 jaar oud, heeft natuurlijk geen enkele moeite met Unicable 2....

Gelukkig kunnen mijn Inverto LNB's ook Unicable 1. Daar kwam het programmeerapparaat weer van pas en één van de gebruikersbanden van de LNB's zijn op Unicable 1 gezet, waarna de TV erop afgestemd kon worden.

Probleem 2: Unicable 1 ondersteunt slechts 2 satellietposities. Dat wordt kiezen, ik koos voor Astra1 en Hotbird omdat daar momenteel de UHD-zenders te vinden zijn.

Probleem 3: De TV is totaal niet berekend op de enorme vracht (2500) aan zenders op beide satellieten. Zo erg dat de software ervan over zijn nek ging als je een lijst van alle zenders probeertje te doorlopen.

Met veel mijn en moeite heb ik een grote groep gecodeerde zenders onzichtbaar kunnen maken, anders was de tuner van de TV onbruikbaar geworden, omdat die iedere keer als je de lijst opriep eruit knalde.

Nu is de boel teminste stabiel, maar nog rete-traag, de lijst blijft veel te lang, en onhandig. Niet denken dat ze er bij LG aan gedacht hebben dat door een lijst van toch nog zo'n 2000 zenders bladeren van voor tot achter niet echt werkt.

Als het idee is dat ik nu als een gek naar de winkel ga lopen om een CI-module aan te schaffen, mijn schotelinstallatie opnieuw ga ombouwen om ofwel Astra1 of Hotbird door Astra3 voor Unicable 1 te vervangen, mijn opnamemogelijkheden daardoor te verliezen... en een hopeloos onbruikbare satellietontvanger te gaan gebruiken... gaat niet gebeuren.

Jammer!
Oud 13-06-18, 05:26
Duolist's Avatar
Duolist Duolist is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 22-11-10
Standaard

Satelliettuners in TV's zijn simpelweg compleet onbruikbaar. Ik heb nu diverse merken kunnen uitproberen, maar de UI is werkelijk uit het jaar kruik.
Oud 13-06-18, 19:18
Noordzee's Avatar
Noordzee Noordzee is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 01-04-06
Standaard

Ik heb helaas dezelfde ervaringen als Zuppelan met mijn LG-UHD-TV. Ik krijg zelfs geen beeld op de Canal-Digitaal-zenders via mijn Aston-module rechtstreeks in de TV.

Gewoon dus maar mijn satellietontvanger erop aangesloten, want dat werkt gelukkig prima.
Oud 14-06-18, 09:29
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Tja een Aston is natuurlijk ook geen CI plus module die werkt in geen enkele moderne smart tv. Maar nog wel in mijn ET10000 heb het vorige week nog getest maar kanalen met extra beveiliging geeft hij ook niet weer.

Laatst aangepast door Lampje : 14-06-18 om 09:31
Oud 14-06-18, 10:28
Littlesat's Avatar
Littlesat Littlesat is offline
Technicus Satellitus

Datum van registratie: 25-11-07
Standaard

De zender NPO 1 UHD maakt blijkbaar gebruik van CWOE.... misschien onder 'druk' om te voorkomen dat in UHD in heel Europe meegekelen kan worden...
Oud 14-06-18, 11:03
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Aston module=seca. Vooralsnog gaat het kanaal alleen open in nagra en viaccess. Seca komt nog steeds met 'unsubscribed', Oscam haakt dus al af nog voordat CWoE wellicht nodig is.
Oud 14-06-18, 11:12
Jarco Kriek Jarco Kriek is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 14-02-06
Standaard

Was vanaf het moment van aankondiging al bekend dat CWOE erbij gezet zou worden. Daarom alleen met witte en SAT701 CI+ modules.

In,,derdaad extra beveiliging op last van Contentaanbieders mede door grensoverschrijdende ontvangstmogelijkheid in beste beeldkwaliteit.

Het laatste satellietnieuws vindt u op:
Satellite Magazine
Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV
Oud 14-06-18, 13:08
Zuppelan Zuppelan is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard

Ofwel een hoop geld en moeite gestoken in niemand die uiteindelijk kijkt...

Volgend WK gegarandeerd ergens FTA te kijken. Nog even geduld. Met een beetje geluk speelt Nederland dan ook weer mee.
Oud 14-06-18, 15:33
pippen's Avatar
pippen pippen is offline
Moderator

Datum van registratie: 20-03-08
Standaard

Citaat:
Met een beetje geluk speelt Nederland dan ook weer mee.
Met "heel veel geluk" zal je bedoelen
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 19:41.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine