Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Algemeen

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 09-08-18, 14:50
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard History in SD

Waarom wordt de zender History HD nu in SD uitgezonden?
HD is toch de standaard zegt CD?
Canal Digitaal degradeert HD-zenders stiekem in SD.
Het moet niet gekker worden.
Oud 09-08-18, 18:13
ni_hao ni_hao is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 12-02-09
Standaard

goed opgemerkt, maar is wel triest
Oud 09-08-18, 19:28
komtwelgoed's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Ik heb ze gebeld om opheldering. Ze wisten van niets. Na ruggespraak werd er gezegd dat ze te weinig bandbreedte hebben en dat daarom de zender van HD naar SD is gegaan.
Misschien krijgen we de komende tijd nog meer verrassingen van zenders die van HD naar SD gaan.
Van communiceren hebben ze bij Canal Digitaal nog nooit gehoord want het staat ook niet op hun website en een aanpassing van HD naar SD komt toch ook niet uit de lucht vallen.
Ook dat RTL-Lounge ineens van de Astra 23,5 naar de Astra 19,2 lees je niets op de site van Canal Digitaal.
Ik denk er hard over om naar Joyne te gaan, daar zijn SD-zenders als RTL Z, Eurosport 2 en History wel in HD.

Laatst aangepast door komtwelgoed : 09-08-18 om 19:34
Oud 09-08-18, 19:29
Hsd Hsd is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-02-11
Standaard

Zojuist nagevraagd bij Webcare, maar die weten ook van niets en gaan het intern navragen ....
Oud 10-08-18, 10:13
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Schandalig.

Dit is de 3e HD zender die deze 'HD is de norm' provider van HD naar SD heeft teruggezet sinds de SD pakketten verplicht naar HD zijn gezet waarbij iedereen €5,-/maand extra moest betalen. (na Eurosport2HD en Hustler HD)

Nog even en ze bieden helemaal geen HD zenders meer...
Oud 10-08-18, 14:59
Zuppelan Zuppelan is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard

Ze moeten door de zure appel heenbijten en stoppen met pakketten waar ze niet kunnen winnen: Film1 en Foxsports. Dat zijn teveel zenders voor te weinig kijkers om goed aan te kunnen beiden, dus wordt nu half werk geleverd met 1 zender HD, sommige zenders SD, sommige zenders niet. Een klant die dat afneemt is misschien op zichzelf lucratief, maar op lange termijn is het een doodlopende weg.

De bandbreedte die daarmee bespaard wordt kan gebruikt worden om zenders die wel een grotere groep kijkers weten te binden in HD uit te zenden, of in dit geval te blijven zenden.
Oud 10-08-18, 16:21
komtwelgoed's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Bij Canal Digitaal snappen ze er echt niets van.
Ze zouden eens een onderzoek onder de abonnees moeten doen wat hun wensen zijn.
Willen de abonnees wel heel veel zenders waarvan velen in SD?
Willen de abonnees misschien wel wat minder zenders maar dan wel allemaal in HD.
Laat de abonnees eens een top 10 of top 20 lijst samenstellen welke zenders ze het liefst bekijken.
Bovendien lijkt het me dat CanalDigitaal zich veel te veel richt op mensen in Nederland. De grootste groep abonnees zijn mensen met een tweede huis in het buitenland. Dat kunnen expats zijn maar ook heel veel ouderen die genieten van hun oude dag. Hebben die zin in heel veel flutzenders?
Oud 10-08-18, 16:44
Jean-Claude Jean-Claude is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 22-07-11
Standaard

hebben ze toch al gedaan ? iedereen wou toen naar family7 kijken !
Oud 10-08-18, 17:20
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Zojuist een enquêteverzoek ontvangen. Het bevat een klein aantal onzinnige en dubbelzinnige vragen die met enige moeite naar één doel leiden: de CD klant kijkt het liefst on-demand. Die uitslag staat op voorhand vast.

Ik heb het formulier niet eens afgemaakt, want juist die vraag is m.i. totaal niet relevant. CD wil slechts bevestigd zien dat hun klanten liever overstappen naar OTT, zelfs al is dat met een gefingeerde enquête uitslag.

@CanalDigitaal: Ik wil niet naar OTT, ik eis eindelijk de kwaliteit waar ik al jaren voor betaal. Dus alle zenders waarvan een HD versie bestaat ook in HD uitzenden. Al uw concurrenten doen dat al lang.
Oud 10-08-18, 17:50
JHVSat's Avatar
JHVSat JHVSat is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 29-09-06
Standaard

Het beste dat je met deze fake geschiedenis zender kunt doen is met nul kbps zwart beeld doorgeven. Dat terzijde want dat is mijn mening over deze Amerikaanse PULPzender die met geschiedenis amper wat te maken heeft, nog te zwijgen over totaal fake en verdraaide zoekprogramma's. Hoe durf je zoiets nog 'History' te noemen. Gelukkig is een andere zender die hetzelfde lot ondering, Travel, geheel weg. And good ridden's too.

Het is duidelijk dat er transponders zijn opgezegd en daarvan zie je nu de gevolgen. Want History heeft vrijwel alles in Native HD content en dan is dit geen goede zet. verwijder de zender dan maar helemaal. Men zet meer in op iptv . Overigens verlengde M7 wel recent langjarig de transponder op de Astra 1.Dit even ter relativering.

@Jean-Claude. Familiy 7 komt in elke enquete voor zenders of beste zender als winnaar uit de bus (zie totaaltv verkiezingen) omdat de religieuze fanatieke achterban zo fanatiek is dat ze bij elke enquete in de overgrote meerderheid zijn.... hou daar rekening mee. Maar feit is wel: Family 7 heeft een grote trouwe doelgroep en is mede daardoor al best wel lang een stabiele en groeiende organisatie!

Het laatste satellietnieuws vindt u op: Satellite Magazine
Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV

Laatst aangepast door JHVSat : 10-08-18 om 17:54
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 01:23.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine