Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > High Definition > HDTV zenderaanbod

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 31-05-10, 18:36
Satneef's Avatar
Satneef Satneef is offline
Satellietforum krachtpatser

Datum van registratie: 11-08-06
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Jarco Kriek Bekijk Post
Maar CanalDigitaal is in deze alleen een doorgeefluik. Het produceert of maakt zelf deze kanalen niet. Als ze niet worden aangeleverd in HD-kwaliteit dan kan je ze ook niet uitzenden. En niet alleen CanalDigitaal heeft dit probleem maar elke andere HD-aanbieder in Nederland.
Zolang we in Nederland nog te maken hebben met publieke omroepen die vinden dat opgewaardeerd HD (SD+) ook gewoon onder de noemer HD geplaatst kunnen worden moet je denk ik eerder rechtstreeks je ongenoegen uiten naar de publieke omroepen.
Mijn nieuwe tv is kapot,maar ik ga maar rechtstreeks naar de fabrikant,want de winkel maakt die dingen niet en is hier dus niet nalatig in.

Ooit gehoord van het consumentenrecht meneer Kriek?
De verkopende partij is aanspreekpunt en mag niet doorverwijzen.
Is gewoon een gevalletje van niet schuldig,maar wel verantwoordelijk.
Ach,Henk heeft al elders op dit forum een bevredigend antwoord gegeven op vragen elders op dit forum.(bedankt Henk)
Oud 31-05-10, 18:50
sjonnie123 sjonnie123 is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 09-07-09
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satneef Bekijk Post
Mijn nieuwe tv is kapot,maar ik ga maar rechtstreeks naar de fabrikant,want de winkel maakt die dingen niet en is hier dus niet nalatig in.

Ooit gehoord van het consumentenrecht meneer Kriek?
De verkopende partij is aanspreekpunt en mag niet doorverwijzen.
Is gewoon een gevalletje van niet schuldig,maar wel verantwoordelijk.
Ach,Henk heeft al elders op dit forum een bevredigend antwoord gegeven op vragen elders op dit forum.(bedankt Henk)
Beste Satneef, ik begrijp niet waarom je het 'consumentenrecht' erbij sleept, natuurlijk mag je CD hier op aanspreken maar CD is in dit geval met handen en voeten gebonden.

En for the record zolang CD de HD zenders in minimaal 720p uitzenden is het gewoon HD (ook al is het bron signaal SD of minder)... [720p of 1080i is 'broadcast' HD]

Ik ben blij met de HD zenders (want zelfs geupscalde SD of SD+ is prettiger kijken dan 576i) maar hoop natuurlijk wel dat er meer native HD wordt uitgezonden.

Laatst aangepast door sjonnie123 : 31-05-10 om 18:54
Oud 31-05-10, 19:44
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

voor echt hd plezier zal je toch de blu-ray moeten gebruiken tot 5 x hogere bitrates dan op de sat,
Oud 31-05-10, 19:49
flyingdutch flyingdutch is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 12-05-09
Standaard

dan praten we ook over 1080P 24hz norm en dat vergt veel bandbreedte.
Te duur om dit momenteel te gebruiken op de sat en kabel
Maar veel tvees kopieren de beeldlijnen en (proberen) er 1080p van te maken.
Oud 01-06-10, 09:16
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door flyingdutch Bekijk Post
dan praten we ook over 1080P 24hz norm en dat vergt veel bandbreedte.
Te duur om dit momenteel te gebruiken op de sat en kabel
Maar veel tvees kopieren de beeldlijnen en (proberen) er 1080p van te maken.
ps3 doet ook 60hrz1080p. en besef je wel dat met de 100-200- en zelfs 600herz tv `s enorm gekopieerd wordt dan. met tussenbeelden
Oud 17-07-10, 22:35
EmileD EmileD is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 24-05-10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door citoends Bekijk Post
emiled , ik zie het probleem niet , ik ga toch niet een programma kijken, omdat het in hd is , Ik zie zo wel wat hd is tijdens kijken.
Dus als je naar een voetbalwedstrijd gaat kijken, dan betaal je graag de volle prijs voor een eretribune plaats, en je bent dan tevreden als je een plek achter het doel krijgt? Want je ziet het voetballen dan toch wel. Je betaald wel extra , maar dat maakt niets uit. Dat is het zelfde als met HD, je betaald er wel voor, maar je weet niet wat er allemaal uitgezonden wordt!
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 15:48.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine