Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Algemeen

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 02-06-18, 19:32
Jarco Kriek Jarco Kriek is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 14-02-06
Standaard Prijsverhoging

Bij recente aanpassingen op het forum is het topic over prijsverhoging voor trouwe klanten van het Start HD abonnement van 10 naar 13 euro abusievelijk verwijderd.

Wie verder of dit onderwerp verder discussie wil voeren kan dit vanaf nu in dit topic doen.

Onze excuses voor het verwijderen van het topic.

Het laatste satellietnieuws vindt u op:
Satellite Magazine
Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV
Oud 02-06-18, 22:12
Noordzee's Avatar
Noordzee Noordzee is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 01-04-06
Standaard

Jammer dat de berichten kwijt zijn geraakt. Was een goede discussie met argumenten voor- en tegen de prijsverhoging.

Ik post hierbij wederom een oude posting van mij:

Ooit is namelijk beloofd dat voor mij (en vele anderen) een VASTE lage prijs zou gelden van 10 Euro per maand. Het forumlid Wallstreet heeft gevraagd aan Canal Digitaal of dit inderdaad een VASTE prijs betrof. De medewerker van Canal Digitaal bevestigde dat desgevraagd.

Pas als je zelf een hoger pakket zou afsluiten, vervalt de korting.

Oude posting :

Klanten die in 2014 een Settopbox-pakket, een HD-Light-pakket of een HD-actiepakket hadden betalen tot de dag van vandaag nog steeds 10 Euro per maand.

Logisch, want dit is door Canal Digitaal beloofd als VASTE prijs voor deze groep klanten.

Op een vraag van Wallstreet van begin 2015 of deze prijs blijvend was, is destijds positief gereageerd.

Wel jammer dat sommige anderen het hier niet meer eens zijn. Ik heb echter nooit gevraagd om een Basis-Pakket en heb dan ook helemaal geen behoefte aan de tientallen Betaal TV zenders die in het Basis-Pakket zitten.

Citaat aanbod voor trouwe klanten (december 2014):

U zult er ongetwijfeld over hebben gehoord. De zenders NPO1, NPO2 en NPO3 (voorheen Nederland 1, 2 en 3) worden - als gevolg van bezuinigingen bij de NPO - niet langer gratis via de satelliet beschikbaar gesteld. Daarnaast is ook de Mediawet aangescherpt, die verlangt dat minimaal 30 TV-zenders deel uit maken van het zenderpakket. Omdat het Set Top Box-pakket niet langer voldoet aan de gestelde eisen, zijn we voornemens met ingang van 1 april 2016 te stoppen met het Set Top Box-pakket.

Het Basis-pakket, een volwaardig alternatief

Als trouwe CanalDigitaal-klant bieden we u graag nu al een mooi alternatief pakket, met een aantrekkelijke aanbieding. Het Basis-pakket biedt 23 extra zenders en 14 scherpe HD-zenders. Het Basis-pakket kost normaal € 15,95 per maand, maar u krijgt het Basis-pakket voor de vaste lage prijs van slechts € 10 per maand.

Citaat reactie van Canal Digitaal aan Wallstreet (februari 2015):

Wallstreet, bedankt voor het antwoorden;

Echter, het is een misverstand dat het onduidelijk is wat de prijs is na een jaar.

Wellicht dat dit ingegeven wordt doordat er sprake is van het verlengen van het abonnement met een jaarcontract.

In de praktijk betekent dit: Wil je opzeggen nadat je gebruik heb gemaakt van onze aanbieding dan is dat mogelijk na het jaarcontract.

De actie prijs is dus ook na het jaarcontract van toepassing en vervalt alleen wanneer er een hoger pakket abonnement wordt afgesloten
Oud 02-06-18, 22:40

Standaard

Ik heb hier nog wat oude reactie gevonden:

Koej schreef:

Hieronder ziet je het geplaatste bericht:
1 ding is zeker, het zit een hoop klanten niet lekker.

Ik ben zeer benieuwd hoelang we nu voor dit pakket de 13 euro gaan betalen! En zou het nog steeds onder de titel 'Actie korting' gaan op onze factuur?

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Satellite Magazine
Oud 02-06-18, 22:49

Standaard

Jarco Kriek schreef

Hieronder ziet je het geplaatste bericht:
Dat moment is definitief een gepaseerd station. Op het moment dat KPN akkoord ging moesten alle aanbieders op vaste netwerken wel volgen. Tele2 was de enige die het aandurfde dit niet te doen. En dat heeft ze. Iet echt veel nieuwe klanten opgeleverd. En ook Ziggo moet over twee jaar (of wellicht eerder als dit een betere deal oplevert) wel volgen. Zeker in de huidige felle concurrentiestrijd met KPN.

En ook voor Canal Digitasl was er de noodzaak o. Akkoord te gaan met de nieuwe voorwaarden. Dit omdat nieuwe concurrent Joyne ook akkoord met de voorwaarden van Joyne was gegaan. Ik weet bijna wel zeker dat M7 de poot in de onderhandelingen met FOX Sports stijf had gehouden als Joyne er niet was geweest.

Hieronder ziet je het geplaatste bericht van Jarco Kriek
Ik begtijp de drang voor sommigen om zo goedkoop mogelijk naar tv te willen kijken. Maar prijzen vergelijken met 2006 is niet realistisch.sterker, ik denk dat kijkers die het Start HD%avonnement de afgelopen maanden en wellicht zelfs jaren voor tien euro hebben gehad daar heel blij mee moeten zijn. Dat is gewoon onder de inkoopprijs.

Kijken we naar Digitenne dan zien we dat daar de prijs van €6,95 in de periode dat Canal Digitaal het STB-pakket voor €39,95 per jaar aanbood tot naar €15,50 nu is gestegen. En dat tot nu toe zonder HD en slechts drie zenders extra in een tijdsbestek van meer dan tien jaar. Dit om een meer duidelijker plaatje te schetsen zoals de puzzelstukjes nu in het land van distributeurs ligt.

En wat betreft de suggestie van een Start HD Light-abonnement. Minder zenders betekent niet euro’s per maand minder betalen. Basispakket-zenders krijgen tussen de 1 en hooguit 10 eurocent per abonnee voor de dootgifTe van de zenders. Het grootste deel van het abonnementbedrag zit in het vastrecht voor gebruik van het netwerk. In het geval van Canal Digitaal satellietbandbreedte dus.

Ook het argument van Wallstreet vind ik niet sterk. Je kan niet van een aanbieder verwachten dat het jarenlang de prijzen niet verhoogd als een abonnement niet wordt aangepast. Ziggo verhoogt ook de prijs van oude UPC-abonnementsvormen die goedkoper zijn dan de huidige Ziggo-abonnementen met gelijke bedrag dan de Ziggo-abonnementen. Ook al heeft Ziggo aangegeven deze pakketten te handhaven tot een pakketwijziging. In feite is dit bij Canal Digitaal nu ook het geval. Je kan echt niet van een aanbieder verwachten jarenlang het abonnement niet te verhogen. Ik denk ook dat als je in de algemene voorwaarden van die aanbieding kijkt erin staat dat het bedrag jaarlijk met gelijke hoogte als andere pakketten verhoogd mag worden.

Satellite Magazine
Oud 02-06-18, 22:49
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Slordig hoor niet eens een backup achter de hand.
Een puntje van aandacht nog, de layout klopt hier en daar niet bij de forum koptexten als die lang zijn dan verdwijnt er tekst.
Wat wel weer goed is dat je boven een reply weer de andere berichten ziet, dat is handig als je iemand wil citeren.

Laatst aangepast door Lampje : 02-06-18 om 22:56
Oud 02-06-18, 22:53

Standaard

Lampje als jij alles slordig vindt dan moet je misschien hier maar niet meer komen. Dan ga je maar op andere forums Ziggo promoten.

Er is een menselijke fout gemaakt na uren van vrijwillig knutselen aan het forum. En natuurlijk kan zo een backup terug worden gezet. Maar dan moet er weer uren tijd in de wijzigingen gestoken eorden.

Nogmaals als jij er moeite mee hebt. Zeg het dan zal ik hoogst persoonlijk je account verwijderen.

Ik stop er dus ook direct mee om ook maar een seconde tijd in de terugplaatsen van de oude reacties hier terug te plaatsen. Ik laat vrijwillige medewerkers die tijd en moeite steken om iets op verzoek van gebruikers van dit forum te wijzigen zo te kakken te laten zetten.

Satellite Magazine
Oud 02-06-18, 22:57
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Dat zou je graag doen hé Enige kritiek kun je kennelijk niet velen.

Laatst aangepast door Lampje : 02-06-18 om 22:58
Oud 02-06-18, 23:08

Standaard

Jij mag nu kiezen. Je laat vrijwilligers in hun waarde en je stopt met je kritiek. Of je laat het weten en dan gaat er een streep door je account.

Op mij mag je alle kritiek hebben die je maar wilt hebben. Maar ik laat vrijwilligers die het proberen voor gebruikers het zo prettig mogelijk te maken niet zo behandeld worden.

Er had iemand al een aardige rot tijd toen hij er erachter kwam dat juist dit topic verdwenen was. En ik laat niet nog meer zout in de wond strooien. En zeker niet door jou.

Satellite Magazine
Oud 03-06-18, 09:42
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Jarco, hoe kan ik weten wie de servers daar bij jullie bijhoud, jij bent de woordvoeder en aanspreekpunt in deze dus logisch dat ik dan op jouw reageer.
Ik heb ook al het nodige medische achter de rug en daar heeft ook niemand medelijden mee maar dat ventileer ik hier niet, maar medelijden wil ik ook niet ik kan me prima redden in het leven.
En als je er behagen in schept om mij te royeren omdat ik kritisch ben en je dat niet aanstaat, dan moet je dat zeker niet laten, dan blijven er nog minder members over dan er nu al zijn.

Laatst aangepast door Lampje : 03-06-18 om 09:45
Oud 03-06-18, 09:57

Standaard

Ik stel je de vraag of je gewoon wilt doen richting onze vrijwilligers. En stel daarbij het uiterste gevolg als je dit niet wenst te doen. Niet meer niet minder.

Ik denk dat jij en anderen sinds de moderatie van het forum is gewijzigd alle ruimte hebt gehad en nog steeds krijgt om kritisch te doen en in geel veel gevallen of topic te gaan door Ziggo op dit forum erbij te halen. Systeem ga me nu niet vertellen dat je hier niet kritisch mag zijn. Ik mag dan misschien wel in houw ogen gek reageren maar vrijwilligers die eigen vrije tijd en moeite besteden om het voor iedereen zo overzichtelijk en plezierig mogelijk te maken daar blijf je vanaf. Daar ga ik dan voorstaan ondanks dat ze fouten hebben gemaakt. En dat wordt echt wel intern besproken.

En over het aantal gebruikers. Als het mij (ons) daar om te doen was dan hadden we eerder enkele wijzigingen doorgevoerd. Kwantiteit is niet belangrijk op dit forum.

Satellite Magazine
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 19:59.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine