Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Algemeen

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 24-04-18, 16:52
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Welke Android versie gebruik je dan? dat kan zomaar de oorzaak zijn dat je geen beeld hebt. Op mijn oude S4 met Android werkte de CDS app en de Ziggo app ook niet altijd, veel bufferen enz. Met mijn S7 en tablet met Android 7 tablet geen enkel probleem.

Laatst aangepast door Lampje : 24-04-18 om 16:54
Oud 24-04-18, 18:26
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard

Citaat:
Daar zit je dan met een dikke 4G pijp, maar geen wifi. Belachelijk.
Tsja, je kan het belachelijk vinden en dat is ook wel zo, maar alles valt en staat met de uitzendrechten die ze krijgen. Wellicht dat één en ander te maken heeft met het feit dat er vorig jaar 'gedoe' was omtrent de onderhandelingen met Discovery Networks Benelux en de aanbieders DELTA en M7, maar dat blijft voor ons gissen. Ik zal bij CanalDigitaal eens informeren, ben zelf ook wel benieuwd naar hun antwoord...
Oud 24-04-18, 21:40
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Ik ben benieuwd waarom rechten via 4G op een geografische locatie anders zouden kunnen zijn dan via WiFi op diezelfde locatie. Ik kan immers ook een telefoon/mifi of 4G router inzetten en dan de 4G verbinding omzetten naar WiFi. Dan verandert er feitelijk niks, behalve dat de app niet meer ziet dat het een 4G verbinding is.
Oud 24-04-18, 22:07
Regelmatige deelnemer

Standaard

Er zal vast een plausibele verklaring voor zijn, de vraag is inmiddels uitgezet bij CanalDigitaal en ik verwacht morgen antwoord. Zelf googlen leert mij het volgende:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/euros...ese-wetgeving/
en
https://derotsmedia.com/2018/04/07/e...ande-abonnees/

Geen idee of dit er iets mee te maken heeft maar ik kan me indenken dat dit niet (helemaal) te wijten is aan CanalDigitaal maar meer aan Discovery Networks Benelux.

-edit-
Eurosport1 is overigens wel op 3G/4G te bekijken via de Ziggo Go app dus dan zou bovenstaande er feitelijk niks mee te maken mogen hebben...

Laatst aangepast door The_Enforcer : 24-04-18 om 22:17
Oud 24-04-18, 22:33
Penthe's Avatar
Penthe Penthe is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 28-04-11
Standaard

Citaat:
Welke Android versie gebruik je dan? dat kan zomaar de oorzaak zijn dat je geen beeld hebt. Op mijn oude S4 met Android werkte de CDS app en de Ziggo app ook niet altijd, veel bufferen enz. Met mijn S7 en tablet met Android 7 tablet geen enkel probleem.
Ik gebruik Android 5 en 6 en de info van de Canal Digitaal app zegt dat 4.3 voldoende is. Zou dus gewoon moeten werken of het moet er mee te maken hebben dat de tablets Spaans zijn.
Oud 25-04-18, 09:37
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Het zou kunnen dat de ip reeks van je internet als buitenlands gezien wordt en daarom blokkeert, je hebt het op meerdere tablets dus iets 'centraals', ik zou daar eens contact over opnemen met CDS en de ip reeks even opzoeken en doorgeven aan ze.
Heb zelf een soortgelijk probleem gehad met de Ziggo Go app via Telfort 4G dat bleek aan een nieuwe ip reeks te liggen die Telfort in gebruik heeft genomen. Ze hebben bij Ziggo deze reeks ge-whitelist en het probleem was over. Nog een ander probleem wat ik had dat ik alleen sd zenders kon bekijken met mijn oude Samsung S4 met Android 5, nu ik een nieuwe S7 heb met Android 7 werkt alles zoals het hoort.
En dat je tablets Spaans zijn moet niet uitmaken, mijn Samsung S7 rom komt van oorsprong uit Polen maar is verder gewoon Nederlands.
Wat je nog kunt doen is een Telefoon als hotspot via thetering instellen, dan krijg je internet via een andere weg.

Laatst aangepast door Lampje : 25-04-18 om 09:52
Oud 25-04-18, 13:32
Regelmatige deelnemer

Standaard

Inmiddels antwoord van CanalDigitaal:
Citaat:
De reden hiervoor is is dat dit gedaan is op aanvraag van de contentprovider zelf. Om deze reden zijn deze zenders niet te bekijken met 4G/3G op onze TV App.
Dit is natuurlijk gewoon een politiek correct antwoord geven en veel heb je er niet aan dus kunnen wij alleen maar gissen naar de echte reden. Uiteindelijk is alles met geld gemoeid dus vermoedelijk kan de concurrentie (Ziggo) beter onderhandelen dan M7 met deze contentprovider aangezien het dus met de Ziggo Go app wel werkt.
Oud 25-04-18, 15:42
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

'op verzoek van de contentprovider' . Wellicht is het nog waar ook, maar het nut ontgaat me. Het beveiligd niks en het biedt geen restrictie ten aanzien van geografie of anderszins. Het maakt alleen het gebruik van de app lastiger en de CD klant kijkt daardoor minder naar Eurosport.

Als minder kijkers en daarmee minder reklame-inkomsten de bedoeling is van Discovery networks, dan zijn ze geslaagd.

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 13:35.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine