Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Algemeen

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 12-10-17, 11:19
leon/aspro64's Avatar
leon/aspro64 leon/aspro64 is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 04-08-10
Stuur een bericht via MSN naar leon/aspro64 Stuur een bericht via Yahoo naar leon/aspro64
Standaard

ja,inderdaad dat klopt die 14,95 euro maar het is in die tussentijd ook nog een keer verhoogd naar 17,95 PM.
weet u het gaat er mij niet om of je het Kan'betalen maar of je het 'wilt betalen.
en dan ook nog een zender toevoegen waar je helemaal niet om gevraagd hebt.

dus als ik het goed begrijp zit ik nou met dat telefoon gesprek en die 2 euro korting er weer voor een jaar aan vast mooie club is dat dan.

vriendelijke groet vanuit Eindhoven:
HANS VERBIEST.
Oud 17-10-17, 12:21
thewhale thewhale is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 03-09-09
Standaard

bii mij is de opzegging gedaan naar CD per 31-12-2017 zeg ik het schoteltijdperk vaarwel en ga over naar glasvezel. voor het geld wat ik betaal bij CD heb ik bij mijn andere provider meer zoals 300mb internet 2x interactieve tv en bij foxsport 3 kanalen nederlands voetbal en dan ook nog maar voor 8,50 in de maand zit niet te wachten op foxsport 2
heb de opzeggng nu al gedaan ruim 2 maanden van te voren omdat ik weet dat het weleens anders kan lopen bij CD dus rustig de tijd om alles goed te organiseren
Oud 11-09-18, 23:32
edjekroketje edjekroketje is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 15-08-10
Standaard IPTV op extra kaart onmogelijk

Zoals jullie wel weten heeft Canal Digitaal besloten om een aantal kanalen via IPTV door te geven, niet meer via de satelliet. Onder andere NPO1 extra, RTL Crime en RTV Utrecht zijn verhuisd of aan het pakket toegevoegd.

Omdat ik graag naar vooral RTL Crime kijk heb ik me twee (2) nieuwe (!) MZ-101's aangeschaft: een voor beneden op de hoofdkaart met Entertainment HD, de andere voor de extra kaart met familie HD.

Voor de ontvanger moet het Entertainment HD pakket gaat alles goed en werkt alles prima. Voor de tweede ontvanger met de extra kaart werkte de IPTV zenders en de interactieve diensten niet.

Navraag bij Canal Digitaal leerde dat de IPTV zenders én de interactieve diensten niet beschikbaar zijn op het abonnement van de extra kaart. Wel, dat kan ik niet terugvinden op de site.

Voor mij is dit reden om mijn opties te herzien betreffende mijn TV abonnement. Maar aangezien ik nog wat tijd heb toch wat vragen:
  • Heeft een van jullie dit ook ervaren?
  • Hoe heb je dit opgelost?
Oud 12-09-18, 09:49
Jean-Claude Jean-Claude is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 22-07-11
Standaard

toch simpel ?
je neemt gewoon 2 hoofdabonnementen af.
Oud 12-09-18, 14:13
Luctor et Emergo Luctor et Emergo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-02-11
Standaard

Nou nou Jean-Claude,

Dat is toch een zeer dure grap.
Oud 12-09-18, 16:13
Hsd Hsd is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-02-11
Standaard

Optie: Stuur de 2e ontvanger terug en gebruik voor die TV weer de oude ontvanger.

Sluit een Chromecast aan op de 2e TV. Dan kun je daarop de IPTV zenders en extra content casten via de CanalDigitaal app.

Als de zenders die in de app beschikbaar zijn voor jou voldoende zijn kun je zelfs de hele 2e kaart opzeggen en alleen de Chromecast gebruiken.
Oud 12-09-18, 20:26
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard

@edjekroketje, het is inderdaad misleidende/niet accurate informatie bij CanalDigitaal. Nergens op de website staat er een vermelding dat bij een extra kaart de iptv functionaliteit niet werkt en nergens wordt je hierop geattendeerd (ook niet bij andere CanalDigitaal dealers/verkooppunten overigens!).

Ik weet niet precies waar je de ontvangers hebt aangeschaft maar je kan CanalDigitaal ook juridisch gezien gewoon "in gebreke stellen" voor de niet-werkende iptv zenders op de door jou nieuw aangeschafte apparatuur voor de tweede kaart. Je staat gewoon in je gelijk in deze casus.
Ze hebben dan een aantal opties:
1) Je tweede kaart omzetten naar een hoofd-abbo en een korting toepassen zodat je gewoon hetzelfde betaald als altijd voor een tweede kaart. Dit gebeurd incidenteel weleens (vooral bij jarenlange vaste klanten).
2) De aanschaf deels annuleren, één mz101 retourneren (als deze bij canaldigitaal vandaan komt) en dus een deel v/h aankoopbedrag terug ontvangen.
3) Je hebt wettelijk je zichttermijn van 14dagen, dus je kan het product altijd retourneren binnen 14dagen.
4) Andere opties zijn wellicht mogelijk als je stevig doorzet...
--
Ik heb CanalDigitaal zelf per Facebook bericht om uitleg gevraagd omdat wij in onze familie meerdere ontvangers hebben waarbij ook RTL Crime één van de zenders is die favoriet is echter scheren zij zich nu onder het mom van "Nu gaat het om een wijziging van het zenderaanbod. Dit is geen reden om opnieuw een coulance te kunnen aanbieden."

Ik heb het er voor nu maar even bij gelaten maar als er meer zenders richting iptv gaan en CanalDigitaal ons geen fatsoenlijk alternatief aanbied (de app/chromecast is geen gelijkwaardig alternatief voor een satellietontvanger!) dan ga ik het wederom hard spelen.

Laatst aangepast door The_Enforcer : 12-09-18 om 20:33
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 09:42.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine