Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring M7 MP-201

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 06-09-16, 10:24
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

De cds-zenders hebben in principe toch een volledige epg.

Over de andere zenders, die FTA uitzenden en in de zaplijst voorkomen heeft CDS toch geen zeggenschap en dan al zeker niet over de epg die zij aanbieden.

Greets
Oud 06-09-16, 11:11
thewhale thewhale is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 03-09-09
Standaard

mijn ervaring met het opnemen zijn zeer belabberd
ten eerste is er idd geen tijds opname mogelijk en moet alles via de EPG
de opnamen begint wel netjes op tijd z.n 2 minuten voordat het prog. begint maar stopt ook 2 minuten eerder zodat je verplicht bent om het navolgende prog. ook op te nemen
en hij stopt zo ineens zodat je eerst het volgende prog moet starten wil je het einde van je prog. zien

ook vindt ik de ouderlijk toezicht vervelend dat je die er niet kan af halen

nee dit is niet mijn type ontvanger en ook daar mag snel een update voor komen want het software qua opnemen is echt slecht

gelukkig heb ik nog maar een jaar te gaan dus ik zit dit wel uit
maar de glasvezel ligt er al bij mij dus ga volgend jaar gewoon over naar de glasvezelboer
dan kan ik ook 1 kijken en 2 opnemen voor bijna hetzelfde geld
Oud 06-09-16, 11:43
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard

Wat ik gewend ben van de DSR8121 is dat er in het menu van EPG staat "Niet beschikbaar" waardoor ik dus ook geen programma via de EPG kan opnemen. Als alternatief kan ik dus met de DSR8121 een handmatige start-/stop tijd ingeven. Dat kan bij dit apparaat (nog) niet.

Ik snap dat CD geen zeggenschap heeft over de EPG van de FTA zenders. Mijn concrete vraag is of ik wel een opname kan inplannen voor bijvoorbeeld vanavond op een FTA zender ondanks dat er geen EPG wordt weergegeven of niet beschikbaar is? Immers is de opname functionaliteit afhankelijk van de EPG (naar ik had begrepen).
Oud 06-09-16, 11:50
thewhale thewhale is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 03-09-09
Standaard

idd zonder EPG geen mogelijk tot opname met de MP-201 tenzij je de zender kijkt en dan handmatig op rec drukt dan moet je niet vergeten het uit te zetten
anders stopt hij pas als je schijf vol is
Oud 06-09-16, 13:09
cheapwatcher cheapwatcher is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 03-09-08
Standaard

bericht verwijderd

Laatst aangepast door BOX : 06-09-16 om 14:52 Reden: Of topic tevens laatste waarschuwing hiervoor
Oud 06-09-16, 14:00
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Bericht verwijderd

Laatst aangepast door BOX : 06-09-16 om 15:00 Reden: Of topic
Oud 06-09-16, 14:59
BOX BOX is offline
Moderator

Datum van registratie: 19-03-08
Standaard

Het gaat in dir forumgedeelte alleen om gebruikerservaringen met deze ontvanger. Wensen of andere discussies over bijvoorbeeld RvB gaarne in nieuwe onderwerpen in andere forumgedeelten.
Oud 19-11-16, 15:47
Regelmatige deelnemer

Standaard

Citaat:
ook vindt ik de ouderlijk toezicht vervelend dat je die er niet kan af halen
Het "kinder slot" is er wel af te halen, echter geldt dit inderdaad alleen voor de normale zenders.

Het "erotiek slot" waar jij naar verwijst (de kanalen 262 t/m 270) is inderdaad niet uit te zetten. Het zogeheten "erotiek slot" staat ook nergens vermeldt in de handleiding en ik snap wederom de keuze van de makers/CanalDigitaal niet hierin. Sterker nog, als je de handleiding leest dan ga je er eigenlijk vanuit dat je zodra je het "Ouderlijk Toezicht" gedeelte uitzet, dat je dan gewoon de erotiekzenders kunt bekijken zonder pincode. Maar dat is dus niet het geval!

De eerdere uitleg van onze Henk dat "diverse consumenten instanties en klanten het daar niet mee eens waren" kan natuurlijk (zoals bijna alles) met een korrel zout genomen worden. Immers de erotiekzenders zijn volledig uit te schakelen via Mijn CanalDigitaal en als het "kinder slot" er dan ook nog op staat is het helemaal dichtgetimmerd (voor de normale kanalen).

Dus bij deze nog een software update verzoek:
- Het "erotiek slot" verwijderen en de klant zelf die keuze laten bepalen of er wel of geen pincode ingevoerd moet worden.
Oud 26-04-18, 14:17
Regelmatige deelnemer

Standaard

Schopje...

@thewhale,
Ik weet niet of jij het al gemerkt had, maar kennelijk is sinds één van de laatste updates het ouderlijk toezicht te deactiveren waardoor ook het eerdere 'erotiekslot' gedeactiveerd wordt. Ik zat net heel toevallig te koekeloeren in het instellingen menu en zag deze optie er ineens bij staan. En je gelooft het niet, het werkt ook nog op de juiste manier zoals wij zouden verwachten van deze instelling.

Ik durf inmiddels wel te stellen dat de MP201 na anderhalf jaar gebruik en diverse updates verder uiteindelijk een goed functionerend apparaat is geworden en dat CanalDigitaal zijn programmeurs toch goed heeft ingezet om alle kritiekpunten (waar ik en menig andere klanten mee zaten) van tafel te vegen. Ook dat mag weleens gezegd worden...

Laatst aangepast door The_Enforcer : 26-04-18 om 14:20
Oud 26-04-18, 19:28
Penthe's Avatar
Penthe Penthe is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 28-04-11
Standaard

Nu de prijs nog wat omlaag want 300 euro is gewoon rete duur, en dan wil ik er eventueel wel over nadenken en tot dan blijf ik het doen met ontvangers ruim onder de 100 euro.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 09:49.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine