Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > High Definition > HDTV zenderaanbod

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 04-02-11, 18:28
ni_hao ni_hao is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 12-02-09
Standaard

In de laatste Totaal TV stond een aardig artikel over HD e.d. Daar stond dat het huren van extra bandbreedte begrenst was door bedrijfseconomische redenen; financiën dus. Toch opmerkelijk dat zoiets wordt genoemd terwijl m.n. door littlesat (maar ook anderen) al diverse keren is voorgesteld om 8PSK te gaan gebruiken. Ik denk dat RTL8 HD er nog steeds niet is, vanwege juist die financiën. De oude reden dat er weinig in HD wordt uitgezonden is volgens mij al lang niet meer opportuun zeker niet als je in diezelfde uitgave van Totaal TV leest over de opmars van HD bij de commerciële zenders....
Oud 04-02-11, 22:44
Guardian Guardian is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 14-03-08
Standaard

Maar uiteindelijk heb je er weer nix aan, dat hele commerciele HD pakket (RTL/SBS enzovoort ) wat is er nou echt HD aan.

Meer dan driekwart van de tijd zit je naar geupscaled materiaal uit 1980 te kijken ( of erger nog ouder; kleine huis op de prairie)

Dus de noodzaak om die kanalen in HD te moeten hebben zie ik echt niet in.

Film - Sport en Docu daar heb je wat aan ( als het native HD is iig )
Oud 05-02-11, 09:16
cheapwatcher cheapwatcher is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 03-09-08
Standaard

De beeldkwaliteit is sowieso al veel hoger dan de SD kanalen. En de laatste weken wordt het Native HD aanbod steeds groter!
Oud 05-02-11, 17:27
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Ik denk zelfs dat het verschijnen van RTL8HD op 23,5 voldoende reden is voor veel kijkers om hun schotel een klein stukje te draaien, HD pakket te nemen-klaar.

Geen duo lnb geneuzel, het aanbod van astra23.5 is dan prima.

Moeten ze er wel van op de hoogte zijn en, geloof me, heel veel kijkers weten nog steeds van niks.
Oud 10-02-11, 14:09
Directie Directie is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 23-12-08
Standaard

Ja, zo gemakkelijk kan het zijn: Draaien naar 23,5 Oost en HD pakket nemen. Dwz mits de kaartupdates via 23.5 Oost beschikbaar zijn. Is dat inmiddels ook al zo of gaan die nog uitsluitend via de 19.2 Oost, want in dat geval zit je binnen afzienbare tijd op zwart als je de schotel alleen op 23.5 Oost hebt staan.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 00:08.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine