Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Satellietontvangst > Schotelantenne ontvangstproblemen

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 15-08-18, 20:48
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Wiebelig pijpje of niet, de tweede foto is nogal duidelijk.

Je kan toch niet verwachten signaal te hebben als je schotel recht op een muur gericht staat. Je moet vrij zicht hebben op de satelliet.

Dus alles hoger en inderdaad een app gebruiken om de juiste positie te vinden.

Greets
Oud 11-10-18, 12:51
durumke durumke is offline
Tijdelijk buiten gebruik

Datum van registratie: 19-02-13
Standaard Geen ontvangst

Hier ben ik nog eens terug.
Ondertussen hangt de schotel helemaal boven aan de muur en kijkt ze dus over die muur van de garage.
Op de foto zie je het maar de schotel hangt er nog niet aan. Heb ook een nieuwe quad lnb gekocht en splinternieuwe kabel. En nog gaat het niet. De schotel kijkt heel zeker over de muur van de garage nu, mijn ontvanger is goed ingesteld want die ik heb ik bij mij thuis in orde bebracht en dat is perfect in orde.
Ik denk dat het ligt aan de appartementen die daar staan maar daar heb ik geen foto van, die plaats ik straks.
Alles is getest met de app op mijn smartphone maar krijg geen ontvangst.
Foto's van het zicht waar de schotel naar is gericht volgen straks. Eerst nu met het vrouwtje naar het hospitaal.

Ludo.
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: jpg IMG_20181010_184034.jpg (133,3 KB, 23x gelezen)

Laatst aangepast door durumke : 11-10-18 om 12:52
Oud 11-10-18, 14:36
Tijdelijk buiten gebruik

Standaard

Hier ben ik terug. Dit zijn enkele foto's die ik juist heb genomen ter hoohte van waar de schotel komt te hangen. Zou het kunnen zijn dat die appartementen in het zicht staan?
Betere foto's gaat niet want ik heb enorm veel moeite alleen al om op die ladder te gaan staan.
Heb ook een nieuwe LNB en nieuwe kabel gekocht met de aansluitingen om op de ontvanger aan te sluiten en de LNB. Kwestie van dat het zeker goed is gedaan.

Ludo.
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: jpg IMG_20181011_142120.jpg (146,7 KB, 27x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20181011_142139.jpg (147,0 KB, 24x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20181011_142506.jpg (145,9 KB, 23x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20181011_143905.jpg (127,8 KB, 21x gelezen)

Laatst aangepast door durumke : 11-10-18 om 14:43
Oud 12-10-18, 13:02
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Citaat:
Alles is getest met de app op mijn smartphone maar krijg geen ontvangst
Welke app heb je daarvoor gebruikt, bij de meeste schotel afstel apps kun je ook een screenshot maken van de Clarke Belt (alle satelliet posities) die je dan ziet, plaats die hier eens wat je door de lens ziet. Wel even de GPS in je telefoon aanzetten natuurlijk voor de exacte positie anders werkt het ook niet.

Laatst aangepast door Lampje : 12-10-18 om 13:05
Oud 12-10-18, 16:38
Luctor et Emergo Luctor et Emergo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 01-02-11
Standaard Hoi Durumke

Ik wil je best helpen.

In de eerste plaats wil ik weten of je een balcon hebt met uitzicht op het zuiden.

In de tweede plaats wil ik weten wat voor ontvanger je hebt. (naam van de ontvanger en typenummer vermelden svp).

In de derde plaats wil ik weten of je 3 slaapplaatsen hebt (ik ga niet in 1 dag vanuit Noord-Holland even naar Blankenberge - België rijden ).

In de vierde plaats wil ik weten of je ontvanger USALS ondersteunt.

In de vijfde plaats moet ik een stuk steigerpijp kopen die mijn broer dan op de balustrade van je balcon gaat lassen.

In de zesde plaats wil ik een Stab Italia HH100 voor je kopen.

In de zevende plaats deel ik je mede dat ik zelf niet kan lassen, daarom moet mijn broer mee (die kan dat wel).

Uiteraard neem ik mijn vriendin mee (vandaar de 3 slaapplaatsen).

In de achtste plaats willen wij wel gevoederd en gelaafd worden op Belgische wijze (lekker Beuling en/of Andouiette etc).

Ik zal de bonnetjes voor je meenemen van de steigerpijp, de Stab Italia HH100, de benzine moet je ook betalen.

Zeg maar of je hiermee accoord gaat.

Vriendelijke groeten,
Luctor
Oud 12-10-18, 22:53
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Leuk en hulpvaardig aanbod Luctor maar als je dit draadje goed door leest kun je zien dat hij helemaal beneden woont in een soort smal steegje. Hij heeft nu de ophang beugel bovenaan zijn huis gezet, maar dat gaat het ook niet worden al die appartementen zitten ervoor. Vandaar ook mijn vraag welke app gebruikt hij om de schotel af te stellen, dan zie je gelijk als je op de opstel plaats van de schotel gaat staan of je uberhaubt ontvangst hebt daar.
Oud 13-10-18, 01:59
Tijdelijk buiten gebruik

Standaard

ge kunt allemaal mijn kloten tussen met julie zever.

En voor da stuk Luctor, alleen zeveraars en onnozele domme mongolen geven zo een antwoord als jij.

BTW, ik heb het al in orde, dus ik heb julie niet meer nodig.
Probeer je hier gewoon wat hulp te vragen krijg je van alle verwijten naar uwe kop geslingerd.

Salu en de kost, klote forum.
Oud 13-10-18, 09:09
Luctor et Emergo Luctor et Emergo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 01-02-11
Standaard

Nou nou Durumke,

Wat een vreemd antwoord; ik wilde alleen behulpvaardig zijn, spullen voor je kopen en helemaal naar België rijden.

Stank voor dank dus.
Oud 13-10-18, 09:52
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Wat een reactie zeg van onze Belgische vriend, ik zou me kunnen verlagen in een zelfde scheld kanonnade maar dat doe ik maar even niet. Hopelijk grijpt een mod in en bant deze figuur. Ik geloof er ook niets van dat hij zijn zaken nu ineens wel voorelkaar heeft, op 11 oktober zag het daar nog niet naar uit, en nu ineens wel zeker. Bewijs ons anders het tegen deel en plaats dan de foto's van je schotel installatie en de ontvangst, dat zal je uiteraard niet doen want dan zal je moeten toegeven dat je nog steeds bij af bent en gewoon geen ontvangst hebt op die locatie.

Laatst aangepast door Lampje : 13-10-18 om 10:01
Oud 13-10-18, 13:13
Tijdelijk buiten gebruik

Standaard

Luctor et Emergo Nou nou Durumke,

Wat een vreemd antwoord; ik wilde alleen behulpvaardig zijn, spullen voor je kopen en helemaal naar België rijden.

Stank voor dank dus.

Onnozelaar..................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 19:59.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine