Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Ontvangers & televisies > Overige ontvangers/mediaspelers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 17-09-18, 10:59
Seniorsatter's Avatar
Seniorsatter Seniorsatter is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 26-12-09
Standaard

En nog een voordeel van een Linux E2 ontvanger.
Een opname gemaakt op een E2 ontvanger met externe hdd of usb stick
kan je op elke andere E2 ontvanger afkijken.
Probeer dat maar eens met een (gepairde)-opname via de TV-Sattuner.
En wat dacht je van de EPG op de Astra 2 zenders, alleen now en next
via de TV.
Ik heb met veeeeeeel geduld mijn Sony UHD TV kunnen editen, zendervolgorde en favorietenlijsten maken. Zendernamen aanpassen of zenders verwijderen, forget it.
Oud 17-09-18, 11:07
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Inderdaad. Ik ben nog nooit een TV tegengekomen die gebruikersvriendelijk omgaat met satelliet ontvangst, laat staan de combinatie DVB-T+DVB-S. Ik gebruik van een TV dan ook uitsluitend de HDMI- en de USB ingangen. Ik sluit ook geen internet aan, want zelfs dat is niet in orde en apps verouderen te snel, (uiteraard niet bij een android TV) behalve om even een firmware upgrade te doen.
Ik moet zelfs de eerste Twintuner TV nog tegenkomen waarmee je tegelijk zowel kunt opnemen als kijken naar een gecodeerde zender. Ik ken alleen TV's waarbij minimaal één van die zenders ongecodeerd moet zijn. Daar hebben de TV bouwers gewoon geen kaas van gegeten en kennelijk ontbreekt de zin/geld om daar tijd in te steken.
Oud 17-09-18, 13:42
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Inderdaad, zie het maar voor elkaar te krijgen om bij een tv met ingebouwde satellietontvanger een zenderlijst van de satellieten en van de aardse zenders samen in te laden.
Oud 17-09-18, 14:32
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Kortom gewoon een tv kopen die aan jouw eisen voldoet en te koop is in Zweden en je koopt er een losse e2 ontvanger bij en je hebt het beste van 2 werelden.
Ik heb hier wat af zitten kloten met een Philips zender editor, dan laad je na veel uren een eigen zenderlijst in en dan zet hij alles weer in de oude volgorde, daar was ik gauw zat van. Gebruik weer fijn mijn onvolprezen ET10000 met 2 dvb-c tuners en 2 dvb-s satelliet tuners.

Laatst aangepast door Lampje : 17-09-18 om 14:33
Oud 17-09-18, 16:39
vrangfall vrangfall is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 02-02-09
Standaard

Bedankt voor alle reacties.
Heb toch besloten om een andere (grotere) tv te kopen en de Rebox verder te gebruiken zoals we dat nu ook doen. Alleen zo jammer dat het zo erg lang duurt voordat daar een nieuwe van uit komt.
Groet, Jos
Oud 17-09-18, 17:29
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Citaat:
Alleen zo jammer dat het zo erg lang duurt voordat daar een nieuwe van uit komt.
En die zal er ook niet gauw meer komen, een dichtgetimmerde Rebox is niet meer van deze tijd, die zijn allang ingehaald door andere merken met veel meer mogelijkheden, koop een E2 (UHD) ontvanger die verouderen voorlopig nog niet, die worden nog steeds up to date gehouden door diverse image bouwers.

Lees hier de onthutsende ervaringen met Rebox.
https://radar.avrotros.nl/forum/over...ox-t90386.html

Laatst aangepast door Lampje : 17-09-18 om 17:37
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 00:58.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine