Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring M7 CI+ module CAM-701

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 25-06-18, 14:00
tv-fan tv-fan is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-05-08
Standaard Constant herstarten CD CAM M701?

Ben bezig met een Philips 32PHS5301-12 welke onregelmatig zo ongeveer 1 tot 2 maal per halfuur tot drie kwartier bij de ontvangst van de CD zenders met de CI+ M701 steeds beeld en kijkrichting verliest. De CI+ module start dan steeds opnieuw op, soms komt er zelfs een
Philips logo in beeld.
De Cam heeft de nieuwste software, geprobeerd een nieuwere te laden, maar meldt dat de nieuwe eraf op zit. De lampjes in de module gaan van rood naar knipperende rood, om dan naar groen te gaan en weer beeld is voor kwartier tot half uurtje.

Zowel bij CD als bij Philips hierover niks kunnen vinden, tv heeft nog ruim jaar garantie. En laadt gewoon de CD HD zenderlijst in, signaal is ook helemaal in orde.
Oud 25-06-18, 15:20
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Helaas is deze niet CI+ gecertificeerd voor welke provider dan ook.
https://www.televisies.nl/tvpedia/ph...ficeerde-tv-s/

Laatst aangepast door Lampje : 25-06-18 om 15:21
Oud 25-06-18, 23:34
tv-fan tv-fan is offline
Regelmatige deelnemer

Standaard

Dank voor het overzicht. Het vreemde is dat de tv ruim een jaar gewoon met de CI Module M701 gewoon vlekkeloos heeft gewerkt, en nu plotseling niet meer...

Wat ik vanmorgen vergeten was te melden is dat behalve de al genoemde klachten regelmatig ook de zenderlijsten compleet verdwenen zijn, voor zowel de satelliet kanalen. En ook de kanalen van Ziggo is hij soms kwijt, en moet je van voren af aan beginnen.

Eens kijken wat de techneuten ervan zeggen, is onder garantie bij de bekende rode keten ingeleverd....

Wordt vervolgd....
Oud 26-06-18, 14:32
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Ben benieuwd tv-fan, ik sta op het punt de 32PFS5362/12 te gaan kopen voor op de slaapkamer, daar staat nog een oudje (26 inch hd ready) waarvan de 2 hdmi aansluitingen niet meer werken. Kijk nu naar mijn Zgemma h2h via een HDMI/Component convertor dat werkt goed maar natuurlijk niet zo goed als via hdmi
Een zelfde 26 inch tv koop je bijna niet meer dus wordt het een 32 inch, dit is een smart tv maar dat hoeft voor mij eigenlijk niet. Maar er is geen keus voor een soortgelijke tv zonder smart, of ik kom weer in een hd ready ding terecht en dat ga ik niet doen natuurlijk. In de huiskamer staat een Philips UHD met 3 zijdige ambilight en als je dat gewend bent is iets anders al gauw niet goed genoeg.
Op het Ziggo community forum las ik dat deze ook niet gecertificeerd is, maar een member daar schreef dat dit prima ging met de Ziggo ci+ 1.2 module.
Ik kan hem testen met de ci+ module die nu in de andere tv zit, als dit goed werkt dan koop ik nog een 2e module erbij.

Laatst aangepast door Lampje : 26-06-18 om 14:34
Oud 26-06-18, 23:11
tv-fan tv-fan is offline
Regelmatige deelnemer

Standaard

@Lampje: ik hoor graag je ervaringen met je nieuwe Philips.
Het gekke is inderdaad dat het eerste jaar de M7 Cam gewoon draaide zonder enig probleem.
Echter sinds enkele dagen was het mis.
Ook bij mij thuis met zowel de M7 Cam als een interactieve module voor Ziggo geprobeerd, zelfde problemen met de tv.
Succes in elk geval, ik meld me weer als we iets van Philips terug horen.
Oud 26-06-18, 23:49
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

@tv-fan, heb de tv vanmiddag gekocht, een prima tv waar ook de kabelscan van Ziggo op werkt, ook de CDS fastscan zit er al in, alleen heb ik daar geen CI+ voor die ook niet ga kopen want ik heb nog een ET10000 achter de hand met Oscam.
Heb ook nog een 2e CI+ voor Ziggo op Marktplaats gekocht voor 17 euro, ga hem morgen ophalen hier vlakbij.
Verder heb ik ook nog een goede Philips zender editor gevonden die prima werkt, nu is het sorteren en bewerken van een lange zenderlijst veel simpeler dan met de afstandsbediening.

Laatst aangepast door Lampje : 26-06-18 om 23:53
Oud 27-06-18, 08:00
Penthe's Avatar
Penthe Penthe is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 28-04-11
Standaard

Volgens mij zend Canal Digitaal weer rotzooi mee met het signaal, bij mij loopt mijn ontvanger sinds een aantal dagen met regelmaat vast, dit gebeurde een aantal jaar geleden ook met precies hetzelfde probleem en toen kwam er troep mee met het signaal van Canal Digitaal, dit was pas na een paar maanden opgelost.
Oud 27-06-18, 10:53
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Nou als je ontvanger op een zgn slecht signaal al vast loopt wordt het tijd voor een andere ontvanger.
Als dat zo zijn dan waren de soortgelijke klachten op het forum niet van de lucht.

Laatst aangepast door Lampje : 27-06-18 om 10:55
Oud 27-06-18, 23:17
Penthe's Avatar
Penthe Penthe is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 28-04-11
Standaard

Waarom wordt jij zo .... op alsmaar nieuw kopen? Al mijn apparaten werken prima zolang de aanvoor ook gezond is, en dan zeg jij dat als de aanvoer ongezond is je maar nieuw moet gaan kopen. Ik heb allang gezien dat het probleem zich het meest voordoet op de RTL zenders en dat was jaren terug ook het geval. Mijn ontvanger loopt dan misschien wel vast maar ik kijk per dag tegenwoodig nog maar maximaal een uur Nederlandse TV en het is nog niet vast gelopen tijdens het kijken maar omdat ik de ontvanger aan laat staan tot ik alles uitzet als ik gaat slapen.

Ik wilde hier enkel maar even aangeven dat een raar signaal van Canal Digitaal ook problemen kunnen geven, en vaak duurt het een tijdje voor je dat gaat lezen op een forum. Ik denk dat het eerder gemeld gaat worden op Facebook want Canal Digitaal doet hier 100% niets meer.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 19:10.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine