Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Nieuwsforum > Satellietnieuws

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 08-10-18, 09:30
SatelliteMagazine
Guest

Standaard Is het nieuwe Digitenne concurrent voor satelliet?

Digitenne krijgt de komende maanden een nieuw tweede leven in Nederland. KPN waardeert namelijk ethertelevisie naar de nieuwste technische uitzendstandaard op.

Lees verder op SatelliteMagazine...
Oud 12-10-18, 14:14
Zuppelan Zuppelan is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard

De kans is nu vrij groot dat de opvolger van mijn Vu+ Duo een DVB-T2-tuner erin gaat krijgen. Ongecodeerd is altijd een voordeel en de mogelijkheid om RTV Noord-Holland weer via een degelijk televisiesignaal te kunnen bekijken is ook een argument. Dus in die zin is het zekerheid dat het nieuwe Digitenne concurreert met satelliet.

Zeg ik mijn abonnement bij Canal Digitaal op? Waarschijnlijk niet. Toch is het evenwel wel zo, dat de publieke omroep de meest bekeken zenders van het abonnement zijn. Nu die weer op een fatsoenlijke wijze gratis te ontvangen zijn, wordt de extra waarde die het abonnement geeft, minder. Beeld- en geluidskwaliteit blijft een belangrijke factor in de afweging hier, die is bij Digitenne niet optimaal, bij Canal Digitaal zeker ook niet.

Een abonnement bij Digitenne is gegeven de nieuwe situatie met verplichte huurontvangers niet eens bespreekbaar, wat mij betreft een achtelijke ze van KPN.

Laatst aangepast door Zuppelan : 12-10-18 om 14:15
Oud 12-10-18, 21:32
Noordzee's Avatar
Noordzee Noordzee is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 01-04-06
Cool

Ik wacht (net als jij ??) op de nieuwe VU+ DUO 4K ontvanger.

Dan heb je een combinatie van DVB-T2 H.265 met DVB-SX2. Met die ontvanger zijn we dan wel klaar voor de toekomst....

http://www.vuplus-community.net/boar...-duo-4k.36836/

Ik woon in Drenthe en kan nu al kijken naar het nieuwe DVB-T2. De ontvangstkwaliteit is een paar dagen na de introductie verder verbeterd. Je ontvangt nu gewoon een prachtig plaatje op de NPO en de regionale omroep.
Oud 12-10-18, 23:45
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Mijn 2 Philips tv's ondersteunen al Dvb-t2, dat is het probleem niet maar dan moet ik wel weer een buiten antenne plaatsen omdat het signaal hier binnenshuis niet sterk genoeg is. Nee dat gaat het dus niet worden alleen voor de 3 NPO zenders, bij Ziggo zijn ze ongecodeerd en in een prima hd beeldkwaliteit te ontvangen.
Oud 13-10-18, 14:24
Zuppelan Zuppelan is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard

Mwah... Een buitenantenne zullen de meesten op dit forum wel hebben: De schotel. Daar een kleine UHF-antenne aanvast knopen is een koud kunstje. 't kan over dezelfde kabels.
Oud 13-10-18, 15:16
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Was het maar zo simpel, ik heb één antenne aansluiting in gebruik voor dvb-c voor Ziggo, dan moet ik die eerst losmaken en een ander plug voor dvb-t2 erin steken dat is niet erg gebruiks vriendelijk, en een coax switch wil ik niet.
De meeste tv en e2 tuners hebben vaak maar één (gecombineerde) antenne aansluiting voor dvb-c en t-2, het is dus of of, hoe wil jij dat werkbaar oplossen dan?

Laatst aangepast door Lampje : 13-10-18 om 15:20
Oud 13-10-18, 18:56
Littlesat's Avatar
Littlesat Littlesat is offline
Technicus Satellitus

Datum van registratie: 25-11-07
Standaard

Digitenne is concurrentie AFGANG...... Met normale ontvangers gaan alleen NPO1,2 en 3 en de regionalen voor de rest niets meer....!!!! Als ze nu nog minimaal CI mogelijk hadden gemaakt had het nog ietsje kans gehad...
Oud 14-10-18, 14:24
hans2's Avatar
hans2 hans2 is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-03-08
Standaard

het is eigenlijk raar dat KPN het DVB-T verhaal zonder enige weerstand mag misbruiken om mensen te pushen en te verleiden naar hun eigen IPTV over te stappen.
Oud 14-10-18, 15:05
Noordzee's Avatar
Noordzee Noordzee is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 01-04-06
Standaard

@Lampje

Er zijn ook combi-ontvangers in de handel. Een voorbeeld hiervan is de:

Formuler F4 Turbo h2.65, HDTV Linux Receiver met 1 x dvb-S/S2 Tuner + 1 x dvb-C/T2 Tuner

Met twee tuners is de prijs ongeveer 130 euro.

Je hebt hiermee de mogelijkheid om FTA DVB-T2 te combineren met FTA via de satelliet.

Zelf wacht ik dus op de nieuwe VU+ Duo 4K. Met die ontvanger heb je zowel bij de satelliet als bij DVB-T2 alle nieuwste standaarden on board.
Oud 14-10-18, 17:55
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

@Noordzee, daar schiet ik niks mee op, ik ga natuurlijk geen extra ontvangers kopen, ik heb er al 2 in gebruik een Zgemma h2h die nog eens goedkoper is dan de f4, en mijn Philips UHD tv waar ik dvb-c en dvb-t2 en dvb-s mee kan ontvangen, en dat dan voor 3 ongecodeerde dvb-t2 zendertjes die vergeleken bij Ziggo een slechtere kwaliteit bieden.
En bij de door jouw genoemde ontvanger met een extra dvb-c-t2 tuner blijf ik hetzelfde probleem houden als ik nu heb, het is of dvb-c of dvb-t2 omdat deze ook maar 1 gecombineerde antenne ingang heeft.

Laatst aangepast door Lampje : 14-10-18 om 18:05
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 00:24.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine