Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring andere gecertificeerde ontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 24-12-13, 14:01
freddel freddel is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 19-06-10
Stuur een bericht via MSN naar freddel
Standaard Topfield SRP2401CI+ weer een sof??????

Na mijn Topfield 4000PVR en 5500PVR kocht ik een HomeCast 8100 PVR een ontvanger met vele klachten, vooral bij opnames, dat hij vaak reset voor dat hij een programma opneemt terwijl je al aan het opnemen was op een ander kanaal, resultaat was dan ook na de reset(die de machine zelf deed) je je opname kwijt was.en vaak blokkerig beeld(tuner gevoeligheid)
Dus een test in Totaal TV over de nieuwe Topfield met loofende tekst
GECERTIFICEERDE BETROUWBAARHEID
Nou ik weet niet hoe ze hem testen maar ik ben nog niet zo loofend.

Hier zijn mijn bevindingen;
Na aanschaf van de nieuwe topfield CRP-2401CI+ op 24 okt 2013 is mij het volgende opgevallen (software??)
1 In de zenderlijst veranderd zendernaam NED1 HD zomaar in een andere naam maar blijft wel Ned 1
2 In de zenderlijst komt achter NED 1 HD tuner 1 als voorkeur, veranderd door copieeren tuner 2 naar tuner 1
3 Sinds zaterdag j,l, Net 5 komt 3* voor in zenderlijst, (gewoon gewist)
4 Opgenomen programma van 2 weken geleden staat plotseling in keylock
5 Pin-Code nog nooit gebruikt of veranderd, is niet benaderbaar via "0000" via TD nieuwe code gekregen"2606"
Alles voorlopig verholpen met fabrieks reset.
6 j.l.zaterdag film opgenomen van HD1 (belg) wordt plotseling na 19% van de opname FOX kanaal53 ???????
7 Info toets bezig zijnde programma, geeft niet huidige programma aan maar het eerst volgende
NB 2* importeur (ASTRASAT) gemailt en deze geeft niet thuis

Wie heeft ervaring met video bewerking van deze Topfield

Opgenomen gedecodeerde programma's zijn niet te bewerken met het programma van DVR studio HD2, deze geeft aan dat de file nog steeds
gecodeerd is(?) ongecodeerde programma's (FTA) zijn wel te bewerken door het ----.rec te veranderen in ----.ts
Fa Haenlein geeft aan dat het met de duitse 2401CI+ wel gaat? en dat dit misschien aan de holl. software aan de Topfield kan leggen

[EMAIL="fdekruif@sat4all.nl"]
Oud 25-02-15, 12:44
drumming drumming is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 25-02-10
Exclamation Topfield 2401 gekocht bij Astrasat in Groningen wat een sof!

Onlangs een nieuwe Topfield 2401 gekocht bij van Hunen Arnhem.
Die moest uit Groningen komen bij Astrasat de dealer.
Te laat van mij gemerkt, dat die elders een stuk goedkoper is dan bij van Hunen Arnhem.
De ventilator van de harddisk maakte heel veel lawaai en teruggestuurd.defect dus bij een spikslinternieuwe!
Duurde 3 weken dat de Topfield weer terug was....neen nog gekker, ik moest zelf maar uit Groningen halen, want er zat toch al geen winst op!
Kreeg al helemaal geen nieuwe vervangende.
Drie weken zonder TV gezeten.

Reactie van Hunen Arnhem en Astrasat Groningen. Heel normaal bij ons,dat een reparatie 3 a 4 weken kan duren.

Koop daar nooit weer !!!!

J.Schokker
Oud 25-02-15, 14:30
Rickjr's Avatar
Rickjr Rickjr is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 27-01-11
@drumming

Hier in putten zit Van Hunen ook ben er zelf
ook niet weg van ik ga altijd naar zeebra Dronten of bestel er een
bij Cardwriter daar heb ik nooit problemen mee gehad er wordt daar altijd correct en netjes gehandeld

Rickjr
Oud 25-02-15, 19:54
sattaz's Avatar
sattaz sattaz is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 09-01-07
Standaard

Is de service bij Van Hunen Arnhem zo achteruit gegaan?
Ongeveer 10 jaar geleden ben ik bij hen met een niet zo nieuwe defecte VHSat ontvanger geweest.
Zonder dat ik een factuur of aankoopbon hoefde te tonen werd meteen
een compleet 'moederbord' vervangen en gemonteerd voor de prijs van 0 Euro!

Met vriendelijke groeten

sattaz
Oud 25-02-15, 22:15
Rickjr's Avatar
Rickjr Rickjr is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 27-01-11
@sattaz

Putten en Arnhem zijn een en dezelfde zaak
in putten is de service ook niet je van het

Rickjr
Oud 19-07-15, 14:08
topfielist topfielist is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 21-11-11
Smile Nu wel tevreden?

Freddel, je hebt je topfield 2401 nu twee jaar in gebruik. Bevalt deze nu wel? Ik vind hem geweldig. Je zal gemerkt hebben dat de tunerinstelling bij het opnemen of/en bekijken zichzelf regelt, in tegenstelling tot de Topfield7710. Je kunt 4 programma's tegelijkertijd opnemen, indien in dezelfde transponderlijst. Na twee weken kun je inderdaad niet meer kijken naar een opgenomen programma. Want niet gedecodeerd, denk ik. Zet de decodeertijd in een vaste tijdsinstelling en dan gaat dat automatisch. Dat kon niet met de Topfield7710. Want dan moest je op de rode knop drukken na opname en dat was het commando om te decoderen. En als je dan met vakantie was? Met de TFsrp2401 gaat dat automatisch op de automatische stand, of ingestelde tijd.
Deze topfield is helemaal goed, 1 minpuntje: geen Nederlandse uitgebreide handleiding.
Oud 24-07-15, 08:51
hans2's Avatar
hans2 hans2 is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-03-08
Standaard

quote; Zet de decodeertijd in een vaste tijdsinstelling en dan gaat dat automatisch. Dat kon niet met de Topfield7710.

jazeker wel. liet mijn 7710 altijd 's nachts decoderen. je kunt zelfs kiezen of je de originele file wilt bewaren of niet.
Oud 06-09-15, 21:48
kampnagel's Avatar
kampnagel kampnagel is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 28-11-08
Standaard sluit ik mij aan.

Ik heb ook April 15 een Topfeld srp 2401CI + gekocht.
Na aanschaf direct retour , wegens een beschadigde aan/uit toets.
Toezegging van Astrasat binnen 2 dagen retour, werden 4 weken. Stond op de lijst bij CD als door hun gecertificeerd. Nu dus niet meer. En ik baal als een stekker.
een er omslachtige manier van favorieten lijst wisselen tijdens het zappen.
Was bij SAB titan 2 druk op favo lijst en kies. Hier blijf je aan het drukken.
De timer voor automatisch uitschakelen strategisch onhandig, bij de info toets. Die is nodig daar er geen Canal Film gids meer is en ik wil weten of ik mij dat ga aandoen wat ik zie. Verder ik hem zijn geld niet waard. Gebruiksaanwijzing te vaag , veel functies moeten autodidacties door gebruiker ontdekt worden.
Oud 07-09-15, 10:22
hans2's Avatar
hans2 hans2 is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-03-08
Standaard

je laatste opmerking is inderdaad erg illustratief voor topfield en kan ik wel in mee komen.
als je niet zo technisch bent of niet durft te kijken wat een topfield kan, mis je een hoop mogelijkheden/functies die er blijkbaar wel zijn.
wel jammer.

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 10:41.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine