Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring M7 SAT801

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 30-01-17, 13:25
Grandpa Grandpa is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 18-05-10
Standaard Dolby Digital

Vreemde zaak ,ik had verwacht dat de 801 dolby digital geluid zou doorgeven op de hdmi aansluiting. Bij mij dus niet, enkel via de spdif coax uitgang. Wat lastig wanneer deze ontvanger wordt aangesloten op een moderne fhdtv met hdmi-arc. Vanuit de tv dan naar een homecinema set. Juist het gemak van de hdmi-arc aansluiting wordt hier gemist.
Oud 30-01-17, 14:55
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Hoe sluit je de homecinema set aan op je TV?

Je TV moet in staat zijn om DD van HDMI-in naar spdif of hdmi?-out te sturen en niet elke TV kan dat. Bij TV's die dat wel kunnen staat de uitgang meestal standaard op PCM ingesteld, dan moet die instelling eerst aangepast worden naar DD of 'auto'.
Oud 30-01-17, 18:39
Regelmatige deelnemer

Standaard

Hoi Wallstreet,
ja dat dacht ik ook, maar dat was wel goed ingesteld op die tv. Een andere stb een Amiko Mini HD die ook Dolby aan boord heeft doet het namelijk zonder problemen. Stel ik stem af op Ned 1 met dolby digital geluid dan hoor ik alleen geluid als ik PCM geluid instel op de 801,er is dus alleen Dolby op de spdif uitgang.Even duidelijk maken: De home cinema zit op de hdmi-arc aansluiting van de tv, de 801 op de eerste volgende hdmi, alle ingangen werken volgens easy link systeem. Ben trouwens ook benieuwd of jouw E10K met Openpli ook dolby aan kan.

Laatst aangepast door Grandpa : 30-01-17 om 18:46
Oud 30-01-17, 19:16
WallStreet's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Ok, dan lijkt het er op dat de M7sat801 geen DD op HDMI zet. Mijn ET10k doet dat wel, m'n vorige ET9K ook. Voor zo ver ik weet doen alle E2 apparaten dat gewoon. Ik gebruik zelf geen HDMI-arc, maar optisch spdif van de TV richting versterker die keurig aangeeft of DD aanwezig is en met hoe veel kanalen.
Oud 30-01-17, 19:42
Regelmatige deelnemer

Standaard

Dat kan natuurlijk ook , via de spdif van de 801 naar de homecinema. Wat ik da als nadeel dan ervaar dat er een duidelijk verschil in volume is. De stemmen lijken dan achter te blijven in volume bij de andere geluiden bijv. bij een film. Nu is mijn homecinema een 2.1 systeem dus een 2 frontspeakers met een subwoofer.Het zelfde effect had ik hiervoor ook al met een soundbar. Misschien dat het daardoor anders ervaren wordt dan met een 5.1 systeem.
Oud 31-01-17, 09:51
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

je kan in de receiver dat aanpassen zodat geluid synchroon loopt
Oud 31-01-17, 10:54
WallStreet's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

2 frontspeakers +subwoofer is een vreemde constructie voor DD 5.1. De stemmen zitten meestal in de middelste frontspeaker en die ontbreekt. Dat zou je homecinema dan weer moeten corrigeren door dat kanaal evenredig te verspreiden over links+rechts. Wellicht gaat dat niet helemaal goed of verdient een andere instelling.
Oud 31-01-17, 17:35
Regelmatige deelnemer

Standaard

De hele opzet weer veranderd, dus HDMI arc verlaten ,en nu de 801 via de coax spdif aangesloten. Meer H andelingen maar werkt nu goed. De 2.1 set gekozen vanwege de mindere kabelrimram. Dus nu eigenlijk dolby naar stereo. Ik had ook een 5.1 set kunnen nemen met draadloze achterspeakers. Dat lijkt mooi maar kostbaar. Wat opvalt dat homecinema zelf detecteerde via easylink of er gebruik kan worden gemaakt van HDMI arc. Omdat er verschillend merken stb , tv, en homecinema worden gebruikt werkt dit maar moeizaam . De HDMI arc nog geprobeerd met tv en home cinema van hetzelfde merk en dan werkt het wel, alleen de 801 blijft het struikelblok. Dus bij aanschaf nieuwe apparatuur degelijk opletten wat bij elkaar past.
Oud 01-02-17, 09:33
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

nou je kan ook nog een high speed hdmi kabel proberen ,want die arc kanalen zijn van latere hdmi versies
Oud 01-02-17, 11:50
Regelmatige deelnemer

Standaard

Verschillende hdmi1.4 high speed kabels geprobeerd. Dus dit moet wel goed zijn. Maar waar je verdrietig van wordt dat de fabrikant van de tv vrij is om op het arc kanaal naar eigen inzicht een audio return signaal te sturen . Dus met een beetje pech enkel een stereo geluidje. Dat verklaard denk ik ook waarom ik zo,n verschil in geluidsbeleving ervaar nu ik de spdif aansluiting gebruik.

Laatst aangepast door Grandpa : 01-02-17 om 11:51
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Uit
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 21:20.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine