Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring M7 MP-201

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 05-09-16, 15:17
thewhale thewhale is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 03-09-09
Standaard Installatie van de M7 MP-201

hallo leden,

ik heb vandaag de MP7 MP-201 geinstalleerd
het eerst wat mij opviel was dat ik geen tijd en zenderinfo meer op het voor frontje zag die blijft gewoon zwart op een blauw lampje na als hij aanstaat
en een rood lampje als hij op neemt nou dat heeft mij te doen besluiten hem maar verborgen op te stellen en de IR te gaan gebruiken

na alle stekkers te hebben aangesloten de decoder aangezet
de installatiemenu is eenvoudig en helder

wel moet je even wennen aan het gebruiksmenu als je tv kijkt of iets wil opnemen
ik ben dit wel gewend want mijn vriendin heeft Caiway en die hebben z,n beetje hetzelfde menu

na de zenders te hebben ingeladen ben ik een gaan kijken of rtl crime en rtl kids ook aanwezig zijn , helaas nog niet aanwezig (utp aangesloten)
gebeld met CD de eerst zei we sturen een nw heractivatiesignaal naar u toe
een uur gewacht helaas nog niets nog maar eens gebeld de andere zei nee meneer dat nog nog niet huh op jullie site staat het volgende
https://www.canaldigitaal.nl/nieuws/
sorry maar dit is nog niet beschikbaar
ik laat u van de week erover bellen we hebben het in onderzoek ,nou wacht wel af wat het wordt

zal over een week weer even een update doen hoe hij bevalt
wat ik nu al mist is idd de tijdsopname
Oud 05-09-16, 15:21
CanalDigitaal Satelliet's Avatar
CanalDigitaal Satelliet CanalDigitaal Satelliet is offline
CanalDigitaal

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Even een vraagje mbt het installeren, was de UTP kabel al aangesloten toen? Of is deze pas later, nadat de ontvanger klaar was met installeren, aangesloten?

Met vriendelijke groet,

Henk
Neemt u contact op met CanalDigitaal Webcare via PM voor klantgerichte vragen over uw abonnement. Vragen over beleid, toekomstige ontwikkelingen worden niet beantwoord door CanalDigitaal WebCare of CanalDigitaal Satelliet. Het account CanalDigitaal Satelliet fungeert als moderator en kan berichten aanpassen en gebruikers corrigeren.
Oud 05-09-16, 15:23
Regelmatige deelnemer

Standaard

ik heb de kabel direct aangesloten met installeren
ook heb ik de utpkabel nog gecheckt via mijn mediaplayer deze is goed
ook heb ik de decoder nog eens opnieuw gestart en alles nagelopen

oja nog even iets
ik heb het weer terug dat ik gewoon mijn geluid via de AB van de decoder kan regelen dus geen 2 AB,s meer op de tafel
Oud 05-09-16, 15:27
CanalDigitaal

Standaard

En geen foutmelding bij het controleren van de internetverbinding?

Dan zouden de zenders RTL Crime en RTL Telekids in de zenderlijst moeten staan, tenminste, als er een FamilieHD-pakket of hoger aanwezig is.

Met vriendelijke groet,

Henk
Neemt u contact op met CanalDigitaal Webcare via PM voor klantgerichte vragen over uw abonnement. Vragen over beleid, toekomstige ontwikkelingen worden niet beantwoord door CanalDigitaal WebCare of CanalDigitaal Satelliet. Het account CanalDigitaal Satelliet fungeert als moderator en kan berichten aanpassen en gebruikers corrigeren.
Oud 05-09-16, 15:50
Regelmatige deelnemer

Standaard

ik krijg te zien dat het internet niet beschikbaar is
en bij de zenders staat niet beschikbaar
bij de verbindingstest komt erbij te staan

"de interactieve diensten zijn op dit moment niet beschikbaar

oo nog even een opmerking de IR heeft geen groot bereik z,n 20 cm maar lijkt mij dat het toch zeker een bereik van een meter of 6 moet zijn
Oud 05-09-16, 15:56
CanalDigitaal

Standaard

Als die foutmelding er is, dan klopt het dat beide zenders niet zichtbaar zijn.

Het betekent dat de ontvanger nog niet aangemeld is op het platform wanneer er een werkende utp kabel is aangesloten. Dat kan verschillende oorzaken hebben, de klantenservice kan u hier verder bij helpen.

Met vriendelijke groet,

Henk
Oud 05-09-16, 16:10
Regelmatige deelnemer

Standaard

dank je wel Henk
heb een mail gestuurd naar de klantenservice
Oud 05-09-16, 20:31
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard

@ thewhale, mocht je tijd/zin hebben zou je dan de doorlopende opname functionaliteit willen testen van deze ontvanger ? Ik ben vooral benieuwd hoe de opnames eruit komen te zien als er 2 programma's aaneengesloten aan elkaar worden opgenomen. Dus bv. om 19:30 tot 19:45 programma1 en 19:45 tot 20:00 programma2 op dezelfde zender achter elkaar. Mis je dan van programma1 maar een paar seconden omdat deze direct overgaat met de opname van programma2 of duurt de tussenpose langer ?
Oud 05-09-16, 21:16
Regelmatige deelnemer

Standaard

Toevallig dit vanavond zo ingesteld op rtl 4
Laat het je morgen weten ook kom ik dan erachter wat het stroomverbruik in de standby modus is
Oud 06-09-16, 11:12
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard

Dank, hoor het graag...

Daarnaast nog een aanvullende vraag, ik lees in het andere topic van de MZ-101 het volgende:
Citaat:
De astra 28.2 zenders geven EPG van lopend en volgend programma, op de Hotbird soms wel en soms geen EPG en op Astra 19.2 de ene zender heeft een volledige EPG en de andere alleen huidig en volgend programma, moet wel zeggen dat de meeste Duitse zenders wel een volledige EPG hebben.
Komt dit probleem ook voor op dit apparaat en kan het dus zomaar zijn dat EPG totaal niet beschikbaar is op die zenders waardoor je dus ook geen opnameprogrammering via de EPG kan instellen ?
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 21:51.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine