Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring M7 MP-201

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 17-10-16, 19:51
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard

-laat maar- opgelost

Laatst aangepast door The_Enforcer : 17-10-16 om 20:05
Oud 17-10-16, 22:04
Regelmatige deelnemer

Standaard

Citaat:
Als je zelf geen opname tijden kunt instellen is het maar een waardeloos apparaat, opnemen via enkel de EPG vertrouw ik namelijk niet.
En dat is niet onterecht dat je de EPG niet vertrouwt! Ik heb het apparaat sinds gisteravond aangesloten en voortdurend opnames geprogrammeerd. Bij 7 van de 10 opnames (simpele opnames van een half uur meestal) stopt de opname net voor het einde. Dat is dus in 70% van de gevallen een mislukte opname en dan heb ik het apparaat nog geeneens 24uur in gebruik!

Als je dan inderdaad het aansluitende programma opneemt (wat dan ook weer meestal een uur of langer duurt) kun je in de tussentijd geen andere opname doen. Als voorbeeld heel simpel, RTL4 - GTST tot 20:30 via de EPG, loopt altijd 5-10minuten uit) dan neem je dus het aansluitende programma ook op wat dus minimaal tot 21:30 zal lopen, dan kun je in de tussentijd dus niet om 21:00 een andere opname inplannen op een andere zender.

Echt een drama qua opnamefunctionaliteit, en dat voor een apparaat van €299,-. Onze VHS recorder van begin jaren '80 had zelfs nog meer functies dan dit ding.

Mijn overige (over het algemeen negatieve) ervaringen met dit onding zal ik later deze week nog wel aanhalen...

@ CanalDigitaal / Henk,

Reactie ?

Laatst aangepast door The_Enforcer : 17-10-16 om 22:08
Oud 17-10-16, 23:07
Luctor et Emergo Luctor et Emergo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-02-11
Standaard

Hoi The _Enforcer,
Je kan dus nooit een opname maken van een station die geen EPG uitzendt, dit is zeer kwalijk.
Je kan dus nooit een opname maken van MSNBC op Telstar 12 op15W (12589H , 3400, Dvbs2,.

Ik heb hier nl nog nooit EPG op gezien.

@CDS: Sorry CDS, ik wil u niet beledigen, maar pas uw apparatuur aan.

Laatst aangepast door Luctor et Emergo : 17-10-16 om 23:09
Oud 17-10-16, 23:49
Penthe's Avatar
Penthe Penthe is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 28-04-11
Standaard

De waarheid aankaarten is in mijn ogen geen beledigen hoor maar gewoon de waarheid. De ontvanger kan gewoon linea directa de vuilnis in, en ik gooi niet graag 300,- euro weg dus begin er helemaal niet aan.
Oud 18-10-16, 13:10
thewhale thewhale is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 03-09-09
Standaard

daarom zei ik ook een slaapkamer dingetje waar geen of weinig eisen aangesteld worden
maar de meeste zitten met hun decoder toch in de woonkamer en daar worden wel eisen aangesteld dus voldoet hij gewoon niet
Oud 18-10-16, 15:32
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Ter vergelijking: voor dat bedrag kun je ook een xtrend ET10000 kopen, met 4 DVBS2 tuners en harde schijf. Oneindig meer mogelijkheden, 8 opnames tegelijk etc, etc.
Oud 18-10-16, 16:12
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Het is inderdaad moeilijk te vatten dat een apparaat dat zoveel kost, zo weinig mogelijkheden biedt.

Het moet toch niet totaal onmogelijk zijn om voor die prijs een degelijke ontvanger met behoorlijke software te laten maken.

Greets
Oud 18-10-16, 17:38
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

De gevraagde verkoopprijs heeft geen relatie met de inkoopprijs. Ik schat die op ca. US$ 75,- waarbij de hdd het duurste onderdeel is.
Oud 18-10-16, 20:25
JohnW JohnW is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 26-03-11
Standaard

Als de inkoopprijs $ 75 is dan is een verkoopprijs van € 150 plus BTW niet irreeel.

Maar ...

Een eenvoudige ontvanger geschikt voor klanten die alleen maar willen kijken en opnemen hoeft geen $ 75 te kosten. Dat kan voor aanmerkelijk minder. Aanmerkelijk. Zelfs met ingebouwde schijf. Krijg je er je eigen naam op ook nog.
Oud 19-10-16, 00:08
Regelmatige deelnemer

Standaard

Citaat:
Hoi The _Enforcer,
Je kan dus nooit een opname maken van een station die geen EPG uitzendt, dit is zeer kwalijk.
Je kan dus nooit een opname maken van MSNBC op Telstar 12 op15W (12589H , 3400, Dvbs2,.

Ik heb hier nl nog nooit EPG op gezien.
Ik weet niet precies welke zender MSNBC is op de CD zenderlijst maar de volgende kanaalnrs zijn niet voorzien van EPG:
Kanaalnr's: 14, 17, 20, 38, 53, 68, 80tm90,99, bijna alles boven de 100. Kortom op al deze kanalen is gewoon een opname (anders dan "nu en straks") niet mogelijk. Daarnaast is de EPG maar tot 6dagen later aanwezig, en er is geen herhaalde opname mogelijk. Dus als ik 2weken op vakantie ben in de zomer dan kan ik dus op dag 7 niet eens meer reguliere opname programmeringen starten.

EPG opnames starten regelmatig te laat (als de uitzending al bezig is) en stoppen regelmatig te vroeg (als de uitzending nog bezig is). Dit is door iedereen gewoon te controleren doordat de EPG doorgaans op elke ontvanger hetzelfde is en de MP-201 dus exact start en stopt op de tijden die aangegeven worden door de EPG. Als ik om 20:31 op RTL4 zie dat GTST nog bezig is dan is de opname allang gestopt omdat de EPG aangeeft dat het tot 20:30 duurt. Ik snap dat CD aan de EPG zelf niet zo heel veel kan veranderen, maar wel de manier waarop de opname gebeurd (bij de voorgangers dus bv in te stellen dat deze 5minuten eerder en 5-10-15minuten later zal stoppen). Ik snap die keuze van deze gehele EPG opname functionaliteit dan ook niet echt, maar de makers van de software zullen ongetwijfeld in verweggiestan (china?) zitten die wellicht hier beter mee omgaan.

Het advies van CD is om de opname ervoor en de opname erna dan maar te programmeren, waardoor je in die tussenliggende tijden dus ook geen andere opname kunt doen. Tevens het achteruit-/vooruit spoelen van een opname is echt te droevig voor woorden, dit kan alleen maar met stapjes van 30s. Als je dus voor de opname die je daadwerkelijk wilt hebben een film van 2 1/2uur lang hebt opgenomen kun je dus +/- 300x (2 1/2uur = 150min = 9000/30sec = 300x!!) op de vooruit knop drukken om bij het einde van deze opname te zijn en dus om het begin van je eigenlijke opname programmering te kunnen zien.

Laatst aangepast door The_Enforcer : 19-10-16 om 00:10
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 17:35.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine