Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Nieuwsforum > Satellietnieuws

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 09-09-18, 10:50
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Ik zat vd week de debatten te volgen met minister Slob over het mediabestel.
Op korte termijn zal de onrust mogelijk ook toenemen omdat de financiële positie van de NPO voor de komende jaren onduidelijk is. Over enkele weken verwacht Slob een meerjarenraming als het gaat om de STER-inkomsten. Mogelijk dat dat tot nog meer ingrepen leidt. Slob loopt daar niet op vooruit, maar hij noemde het zo vaak dat je bijna gaat denken dat er een nieuwe tegenvaller zit aan te komen.
Andere jaren werden de tekorten nog uit de media reserve betaald dat gaat nu niet meer gebeuren en ze hebben nog een keer 40 miljoen gekregen maar daarna moeten ze hun eigen broek op gaan houden.

Slob kondigde ook aan dat hij een heel nieuw mediabestel wil gaan ontwerpen omdat het huidige niet toekomstbestendig is. Hij voorspelt dat dat voor nog meer onrust gaat zorgen en op de lange termijn wellicht minder. Hij omschrijft het als een eigentijds bestel voor de landelijke publieke omroep. Slob wil daarbij nog weinig zeggen over de toekomst van de aspirant-omroepen WNL, PowNed en Human. Hij wil geen concessie doen aan de huidige wet- en regelgeving. ‘Eind volgend jaar worden de ledenaantallen bekeken en bekijken we of ze voldoen aan de eisen. Als we in de loop van het jaar wat anders bedenken kunnen we daar wellicht rekening mee houden, maar dan zeg ik misschien al te veel’. Slob wil niet zo maar de ledenaantallen loslaten.

Verder praat de minister met publieke- en commerciële omroepen en uitgevers plus kabelaars over mogelijkheden tot samenwerking. Hij hoopt op een akkoord en voorziet dat daar ook nieuwe wet- en regelgeving voor nodig is.

Laatst aangepast door Lampje : 09-09-18 om 10:52
Oud 13-09-18, 23:05
roymar roymar is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 01-04-06
Standaard

De Resolutie op de Hotbird is nu ook opgewaardeerd naar 720x576 pixels en dat is duidelijk te zien!! het beeld is echt vooruit gegaan
Oud 14-09-18, 15:28
EZ67 EZ67 is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 16-02-10
Standaard

Nou goed idee zeg die verhuizing....not.

De Hotbird kan ik alleen 's winters ontvangen zolang er geen bladeren aan de veel te grote moeraseiken van de gemeente pal voor m'n balkon....
De Astra 1 heb ik het hele jaar door zonder probleem.

Had ik eindelijk een zo goed als reclamevrije NPO zender gevonden, dwingen ze me weer terug naar de overdosis reclame op de interactieve televisie van NLE (KPN).
Oud 17-09-18, 11:49
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Totaal TV blundert met het volgende artikel:
"BVN kan met schotel uitgericht op Astra1-satelliet ontvangen blijven worden door gebruik te maken van een speciaal monoblock"

In het artikel wordt geschreven:
"Het gaat in deze om een groep recreanten die geen behoefte hebben om via een abonnement van Canal Digitaal of Joyne op vakantie naar tv te kijken, maar toch op de hoogte willen blijven van nieuws en informatie.

Deze groep mensen stelden de schotel meestal op de Astra 19,2 af zodat ze BVN konden ontvangen en daarnaast tevens veel Duitse ongecodeerde zenders.
Doordat BNV nu verdwijnt van de Astra 19,2, zouden deze mensen de schotel nu uit moeten richten op de Hotbird maar dan missen ze de vele ongecodeerde Duitse zenders.
Totaal TV schrijft dat daar een eenvoudige oplossing voor is door de enkele lnb te vervangen door een monoblock voor de Astra 19,2 en Hotbird 13.
Daar slaan ze de plank echt goed mee mis want alle 6 graden monoblocken voor de 13 en 19,2 oost passen alleen maar op schotels van 80cm breed. En welke vakantieganger gaat met een Triax 88 op stap? Niemand.

Vakantiegangers die hun schotel op de Astra 19,2 richten, hebben al voldoende aan een schotel van 45cm en al meer dan ruim voldoende met een schotel van 60cm. Daar past zo'n 6° monoblock helemaal niet op.
Oud 17-09-18, 14:19
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Goed gezien KWG, Je mag raden wie dat stukje geschreven heeft De baas van dit forum.

Laatst aangepast door Lampje : 17-09-18 om 14:20
Oud 17-09-18, 15:18
komtwelgoed's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Bovendien staat in het stukje in Totaal tv dat BVN tot 20 sept. op de Astra 19,2 te bekijken is. Dat is ook niet waar, het is tot 30 sept., zie: https://www.bvn.tv/stoppen-astra/
Oud 17-09-18, 15:43
Zuppelan Zuppelan is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard

Het was waar, om onbekende redenen is het uitgesteld. Maar, mooi dat de beeldkwaliteit verbeterd is. Zenderlijstje omzetten, klaar. Er mogen wellicht een hoop installaties ongeschikt zijn, er zijn er ook een hoop wel geschikt. Alleen op Astra uitrichten heb ik altijd kortzichtig gevonden, waarvan akte zo blijkt.
Oud 17-09-18, 16:05
komtwelgoed's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Dat het uitgesteld is lijkt me logisch. Hoe kunnen mensen nu in 2 weken omschakelen van de Astra 19,2 naar de Hotbird 13? De meeste mensen ontvangen de Hotbird niet dus zal er nagedacht moeten worden hoe verder.
Dat het voor hotels e.d. nog veel te kort is, lijkt me logisch.
Oud 17-09-18, 16:14
Satellietforum toppertje

Standaard

Meerdere satellieten naar een groot aantal televisies is een complexe zaak, ook wij zuchten al om onze multisatopstellingen naar alle TV's in huis te vertakken, een groot aantal TV's is pas recent mogelijk met Unicable 2.

De meeste mogelijkheden heb je denk ik in hotels met een analogiseringsinstallatie, dat je satellietsignalen als analoge TV op de hotelkamer ontvangt. De meeste andere hotels zullen vaak een keus maken tussen Hotbird en Astra en geen enkele moeite gaan doen om BVN op de buizen te houden. Dat was dan ook de casus om op 2 satellieten uit te zenden. Voor een dure ombouw volstaat geen enkele termijn.
Oud 17-09-18, 20:54
Satellietforum toppertje

Standaard

Citaat:
De Resolutie op de Hotbird is nu ook opgewaardeerd naar 720x576 pixels en dat is duidelijk te zien!! het beeld is echt vooruit gegaan

Ik heb net even gekeken en inderdaad een flinke verbetering. Maar, het is nu 3 megabps CBR. Dat is nog altijd minder dan het op Astra was. Bij studiobeelden is 3 megabps prima adequaart, voor actie minder, ik denk dat je dan nog wel wat blokjes zult ziet.

Maar... het is kijkbaar nu en dat was het tot vandaag niet: Degenen die al via Hotbird keken, gaan erop vooruit.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 09:30.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine