Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Algemene Informatie > Belangrijke forum mededelingen

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 10-08-11, 16:58
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Jarco Kriek
Maar er zijn mensen - en dat ben ik als digibeet absoluut niet - die enkele dagen bezig zijn geweest om dit forum weer online te krijgen.
Ja ik ben het er mee eens het gemak dient de mens als er iets niet goed geconfigureerd heeft gestaan lijkt het me meer iets voor de webmaster om er lering uit te trekken.

Aan de andere kant kan ik met je meevoelen als je er dagen mee bezig bent en het wil niet zoals je zelf wilt en je er op gewezen wordt dat het eigenlijk op een andere manier makkelijker was geweest dat je even uit je slof schiet.
Oud 10-08-11, 16:59
Jarco Kriek Jarco Kriek is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 14-02-06
Standaard

Mensen denken met smileys maar alles te kunnen afdekken wat ze zeggen.

Heb toevallig achter de schermen een beetje de hectiek kunnen volgen en de inzet om alles weer goed te krijgen. En met dit soort achter smileys verborgen steekjes doe je de mensen die eraan hebben gewerkt geen recht aan.

Wat betreft de backup. Ik heb me laten inlichten en het was dezelfde backup die maandagavond/dinsdagmorgen ook is gebruikt toen het forum weer online werd gezet. Er zijn alleen 48 postings die na het terugkomen van het forum zijn geplaatst niet meer aanwezig.

Daarnaast hebben wij ook lering getrokken uit hetgeen er dit weekeinde is gebeurd. Dat is ook eerder duidelijk gemaakt.

Het laatste satellietnieuws vindt u op:
Satellite Magazine
Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV
Oud 10-08-11, 18:19
andriesm andriesm is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 03-08-08
Standaard

Je reactie is te begrijpen.
Altijd zijn er wel weer "beste"stuurlui die aan de wal staan.
Ieder ( hoop ik) leert van fouten, zal ook bij al de kritiekgevers van toepassing zijn.
Voor alle gedane werk verdienen de medewerkers alle lof.
Oud 11-08-11, 10:41
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Jarco,
Mijn advies is dermate banaal dat werkelijk iedereen met een heel klein beetje informatica achtergrond dit weet. Achteraf hard moeten werken om eerder gemaakte ontwerpfouten weer goed te maken is daarvoor geen excuus.

Een RAID0 of -10 configuratie gebruiken om een beetje snelheid te winnen ten koste van de betrouwbaarheid is gewoon amateuristisch. Geen smiley.
Oud 11-08-11, 10:57
pippen's Avatar
pippen pippen is offline
Moderator

Datum van registratie: 20-03-08
Standaard

We hebben het nooit over een RAID0 of 10 gehad. We gebruiken RAID1. Bij een standaard RAID1 configuratie mag je verwachten dat het gewoon door blijft gaan als er 1 schijf uit klapt. Maar met een standaard Linux configuratie bleek dat dus NIET te zijn. Ook na opzoekwerk blijkt het systeem direct over te gaan op een read-only filesystem. Daar kan je verder weinig mee op een server.

Amateuristisch zijn we niet. Fouten maken we wel eens. Maar dat zal jij ook wel doen. We vragen verder hier niet om advies, want dit is een forum over satellietontvangst. Daar gaan we nu gewoon mee verder.

We zijn wel blij met de begripvolle berichten. Bedankt daarvoor.
Oud 11-08-11, 12:01
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Ik heb in het verleden grote fail-over systemen ontwikkeld voor banken e.d., dus ik weet wel een 'beetje' waar ik over praat.
Het oorspronkelijke bericht was dat de raid uitvalt als 1 disk kapot is, dat is per definitie raid 0, of 10.
Nu is het bericht dat de raid1 niet goed gewerkt heeft. Nooit (goed) getest dus= prutswerk.

Er is een goed spreekwoord voor: Wie z'n hoofd niet gebruikt, moet z'n benen gebruiken.

De techneuten hebben vermoedelijk de benen uit het lijf gerend om alles weer op orde te krijgen. Hulde, maar het was te vermijden.
Oud 11-08-11, 13:05
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

Bericht 1 van dit draadje vind ik luid en duidelijk:
Citaat:
Origineel gepost door pippen
De server was totaal onbereikbaar en via FTP waren de meeste bestanden verdwenen. Omdat dit forum en SatelliteMagazine ontstaan is vanuit een hobby (en dat eigenlijk nog steeds zo is)
Oud 11-08-11, 13:49
pippen's Avatar
pippen pippen is offline
Moderator

Datum van registratie: 20-03-08
Standaard

@Sattje, inderdaad.

@WallStreet, je vliegt behoorlijk kort door de bocht. Je hebt geen flauw benul wat er wel en niet is getest. Bij het opzetten van de server is weldegelijk getest hoe de server reageert als er 1 schijf uitgehaald wordt. Maar nu 1 schijf kapot ging is het een ander verhaal. Dit test je niet zomaar even. We hebben afgelopen 10 jaar zonder al te veel problemen met deze en een andere server gewerkt.
Oud 11-08-11, 16:47
Max Max is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 05-04-08
Standaard

Ik krijg nu dit als ik www.satellietforum.com in tik, in de adres balk van IE9

Apache is functioning normally

Ik denk dat ze nog één klein iets moet veranderen
Oud 11-08-11, 16:56
bramsat's Avatar
bramsat bramsat is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 21-12-09
Stuur een bericht via MSN naar bramsat
Standaard

max, dat ze nog iets moeten veranderen lijkt mij een indianen verhaal.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 13:09.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine