Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring andere gecertificeerde ontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 09-05-18, 14:26
Werner Peeters Werner Peeters is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 18-05-10
Standaard Probleem opnames VU+ Solo2

Mijn probleem is dat na het beëindigen van een opname mijn Vu+ Solo2 automatisch blijft aan staan op zender #1 in plaats van zichzelf uit te schakelen. Hierdoor kom ik in de problemen als ik bijv. een tweede opname wil starten na de eerste, want als de smartcard op dat moment bezig is zender #1 te decoderen, dan is de opname van een ander kanaal zwart. Wat kan ik hier tegen beginnen?
Oud 09-05-18, 15:17
Regelmatige deelnemer

Standaard

Ik heb de boel nog eens geflasht en nu schijnt het wel te werken.

Maar voor alle duidelijkheid: het is toch normaal dat als ik op niet-FTA-zender 1 aan het kijken ben, dat het dan niet lukt om opnames op niet-FTA zender 2 te maken, hè? Is er soms een mogelijkheid om bij zo'n opname zender 1 automatisch uit te zetten en naar zender 2 te gaan?
Oud 09-05-18, 17:09
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Als je de 2 tuners ''doorgelust'' hebt en maar 1 coax gebruikt kun je alleen 1 zender zender bekijken en 1 opnemen op dezelfde satelliet, en die in hetzelfde qudrant zitten.
Resume, dus op de dezelfde transponder met dezelfde polariteit kun je opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken. Sluit je echter 2 coaxen (CDS dual lnb of triple quad) aan op de 2 tuners kun je makkelijk 6 zenders opnemen op verschillende satellieten en er nog 1 bekijken ook.
Dat heeft dus niets met FTA of gecodeerde zenders te maken, wel als je een CI module hebt dan heb je ook opname beperkingen, maar met een softcam (Oscam of CCcam) omzeil je ook dat probleem.

Laatst aangepast door Lampje : 09-05-18 om 17:24
Oud 14-05-18, 18:30
Regelmatige deelnemer

Standaard

Okee, probleem is intussen opgelost. Dit topic mag dicht. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Oud 14-05-18, 22:05
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Wat is er dan opgelost? Het zou prettig zijn voor de forumleden om hier uitsluitsel over te geven, misschien kan iemand er zijn voordeel mee doen.
Oud 16-05-18, 20:17
Regelmatige deelnemer

Standaard

Zoals gesuggereerd: de CI-module eruit genomen en op Oscam beginnen draaien. Werkt als een lier.
Oud 16-05-18, 21:31
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Kijk nu gaan we praten, je kunt natuurlijk wel de CDS ci module erbij steken voor b.v. FoxSport 2 die niet met een sofcam opengaat.
Met een ci module kun je geen meerdere zenders tegelijk decoderen, met een softcam wel.

Laatst aangepast door Lampje : 16-05-18 om 21:32
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 05:26.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine