Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Ontvangers & televisies > Algemeen UHD-televisies

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 16-06-18, 23:37
tv-fan tv-fan is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-05-08
Standaard

@ Lampje: Ik kijk ongestoord de CD zenders op mijn beide Philips tv`s.

Het betreft een Samsung UE497090 UXZG (ja MM DE gekocht, Duitse versie dus) voor iemand in Gronau en graag als NLer de NL zenders direct op zijn tv wil ontvangen, nu actueel vanwege de NPO1 UHD uitzendingen. Hoeft ja niet perse via de CD volgorde, zal wel erg technisch zijn, geen idee verder. Maar op mijn beide Philips TV`s kan ik toch ook gewoon via de juiste HD+ CI module met bijbehorende smartcard gewoon alle HD+ zenders kijken, heeft niks met land of certificatie te maken dacht ik?

Weet niet precies wat je met FW bedoelt, de OLED873 inzake de 3 UHD demo zenders zonder beeld, met uitmuntend sat ontvangst en wel de geluidskanalen werkend, heeft sinds een dag of 10 de nieuwste software erop staan.
Oud 17-06-18, 09:01
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

fw staat voor Firmware ook wel software genoemd.

Nieuwe firmware wordt bij Samsung (en waarschijnlijk ook bij de overige merken) automatisch geladen zodra de nieuwe firmware beschikbaar is als de tv op internet is aangesloten en de FW-update in het menu op automatisch staat.

Op mijn Samsung UE55KS7000S zit nu FW 1220.7. Je ziet dat bij de meeste Samsungs de firmware op dit moment rond de 1220 zit. De 7 die er bij mij nog achter staat slaat waarschijnlijk op de 7000 serie.

Laatst aangepast door komtwelgoed : 17-06-18 om 09:08
Oud 21-06-18, 11:17
tijgerhaai tijgerhaai is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 31-05-08
Standaard

@TV-Fan

Het is een Philips 43PUS6201/12 deze heb ik nu iets van 1,5 jaar. Had ondertussen Philips ook gebeld, deze kwamen er mee dat de laatste software er in moest. Bleek inderdaad niet de laatste versie te zijn. (raar want krijg een melding als er een nieuwe is) Maar goed laatste versie er in en nog geen beeld op de genoemde zenders. Op het moment maakt ik mij er niet heel druk om want demo kanalen. Maar als er meer echte zenders in UHD komen wil ik uiteraard wel dat alle codec's ondersteund worden.

Even wat anders. Klop het dat meldingen van een nieuwe reactie via e-mail niet werken? Krijg niks, ook niet in spam.
Oud 21-06-18, 12:49
tv-fan tv-fan is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-05-08
Standaard

@ Tijgerhaai:
Blijft een verhaal zonder eind op dit moment.
Bedankt voor je type nrs, zal eens kijken wel software platform deze draait.
Wat heeft Philips op jouw ook met de nieuwe software werkende beeld problemen voor vervolg actie ingezet?

De TV`s moeten toch de gewone gebruikte UHD (HVEC) goed kunnen weergeven, zeker de nieuwere generaties!

Zover ik weet, als je direct op de door jouw ontvangen mail van Philips reageert zou het wel bij hen moeten binnen komen.
Ik heb hier echter ook wisselende ervaringen mee, ene keer wel andere keer dus niet lukt het wel goed.
Ook bij het overnemen van de link (copy/past) gaat het soms wel, andere keer weer niet.
Heb inzake mijn OLED nu al 5 afhandel nrs, lopen wel in elkaar door, blijft als ware een "case"

Ja met de nieuwste software TPM 171-E-R...246.005 van d.d. 11 juni 2018, deze week uitgekomen voor de OLED, heeft het voor mijn op het vlak van de 3 niet beelden tonen van de UHD DEMO zenders ook geen verbeteringen gebracht. Daarnaast gaat de tv op de meest ongelegen momenten spontaan in standby, zonder een pop up mededeling hiervan in het scherm.... Normaal kan de OLED in beeldscherm cleaner modus gaan staan, tegen het overbekende beeld in branden van de overdreven gebruikte logo`s tegenwoordig, of bij langdurig stilstaan beeld.
In begin kreeg ik daar de melding van in scherm, en dan de keuze of doorkijken of gelijk naar de pixel schoner.

Nu ook telefonisch weer met hen contact gehad, afgelopen vrijdag, mijn vragen staan al enige weken uit, hoor ik dat zowel de helpdesk als de technische ondersteuning in Barcelona zit. Prima.

Eergisteren een mail gekregen, met een link om programma down te loaden, dit op USB, deze dan in de TV, en wat de tv doet wordt dan op de USB vastgelegd, en dit dan naar hen terug koppelen....

Had liever dat ze gewoon direct op de TV inloggen en dit terstond zelf uitlezen....
Ben ja niet zo`n computer kundige....
Oud 21-06-18, 14:14
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

tv-fan zou ik die link (per pm) van je mogen hebben, misschien heb ik er wat aan om een en ander uit te lezen.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 22:17.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine