Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring M7 MZ-101

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 07-04-16, 16:33
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Gisteren was het 6 april of komt de update mogen pas?

Laatst aangepast door komtwelgoed : 07-04-16 om 16:34
Oud 07-04-16, 16:55
CanalDigitaal Satelliet's Avatar
CanalDigitaal Satelliet CanalDigitaal Satelliet is offline
CanalDigitaal

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Aangepast... gisteren dus...
Neemt u contact op met CanalDigitaal Webcare via PM voor klantgerichte vragen over uw abonnement. Vragen over beleid, toekomstige ontwikkelingen worden niet beantwoord door CanalDigitaal WebCare of CanalDigitaal Satelliet. Het account CanalDigitaal Satelliet fungeert als moderator en kan berichten aanpassen en gebruikers corrigeren.
Oud 22-06-16, 18:49
renetenharkel renetenharkel is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 23-06-11
Standaard

Vandaag was het zover. Mijn huidige ontvanger deed niets meer en heb besloten om deze te vervangen voor de M7 MZ-101.

Helaas kon ik niet zoveel reviews vinden van deze ontvanger dus maar op gegokt of het wat is. Het moet simpel zijn en geen gedoe, dus voor mij geen Linux box of zoiets.

De installatie verliep prima. Alles was duidelijk en heb de handleiding niet nodig gehad. De installatie van internet, die ik middels een LAN kabel had aangesloten kreeg ik niet aan de praat. Maar toen ik alle stappen had doorlopen heb ik het opnieuw geprobeerd en toen ging mijn box online.

Het updaten naar de nieuwste Firmware ging soepel en het inladen van de nieuwe zenderlijst was in luttele seconden gebeurd.

In eerste instantie leek mijn afstandsbediening het niet te doen maar na de ontvanger een keer aan en uit gezet te hebben was ook dit verholpen.

Het zappen gaat erg soepel en snel. De programmagids is prima en zeer uitgebreid.

Live TV pauzeren werkt (nog) niet. Evenals uitzending gemist, deze functie zou later dit jaar komen. Het huren van films heb ik nog niet geprobeerd.

De ontvanger heb ik uit het zicht geplaatst en met behulp van de infrarood ontvanger kan ik de box bedienen met de afstandsbediening.

Het overzetten van mijn "oude" Oranje smartkaart naar de interne kaart in de ontvanger heb ik gedaan via de site van CanalDigitaal (mijn CD). Dit ging ook zonder enige moeite en was zo gebeurd. De oude kaart kon worden opgestuurd en is niet meer actief.

Het lettertype dat word weer gegeven in de diverse menu's vond ik in eerste instantie niet duidelijk. Het was slecht te lezen op de zwarte achtergrond. Heb de beeld instellingen van mijn TV enigszins aangepast en nu gaat het wel.

Favorieten lijsten kunnen worden aangemaakt maar werkt alleen als de box is verbonden met internet.

Tot nu toe zeer tevreden en alles loopt soepel en snel.
Oud 27-06-16, 21:14
renetenharkel renetenharkel is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 23-06-11
Standaard

UPDATE:

Na 5 dagen met de M7 MZ-101 gewerkt te hebben ben ik nog steeds enthousiast. Afgelopen dagen intensief gebruikt maar geen uitval of vastlopers gehad. Ik heb het idee dat de box ook wat minder snel uitvalt bij slecht weer.

Wel een negatief puntje vind ik de lichte en dunne afstandsbediening. Hij ligt niet lekker in de hand.
Ik gebruik inmiddels een andre (universele) AB die wat beter in de hand ligt.

Ik las op internet (link hieronder) dat per 1 julie RTL Telekids en RTL Crime aan het zenderpakket zal worden toegevoed maar alleen te ontvangen met een internet verbinding en niet via de Satelliet.

https://mediamagazine.nl/regionale-o...den-gecodeerd/
Oud 28-06-16, 09:27
Duolist's Avatar
Duolist Duolist is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 22-11-10
Standaard

Een satelliet provider die via internet uitzendt; gekker moet het toch niet worden.
Oud 28-06-16, 09:54
CanalDigitaal

Standaard

@renetenharkel leuk om te lezen dat de ontvanger u bevalt, ook in huize Henk horen wij geen klachten.

@duolist, satellietkijkers die vragen hoe You-Tube of streams op de ontvanger te configureren was natuurlijk alleen in de beginfase een beetje gek

Met vriendelijke groet,

Henk
Neemt u contact op met CanalDigitaal Webcare via PM voor klantgerichte vragen over uw abonnement. Vragen over beleid, toekomstige ontwikkelingen worden niet beantwoord door CanalDigitaal WebCare of CanalDigitaal Satelliet. Het account CanalDigitaal Satelliet fungeert als moderator en kan berichten aanpassen en gebruikers corrigeren.
Oud 28-06-16, 10:46
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Maar de kreet "overal in Europa te ontvangen" zal CanalDigitaal uit de reclames moeten halen.

xxxx verwijderd

Laatst aangepast door satellietstraal : 29-06-16 om 13:13 Reden: off topic!
Oud 28-06-16, 11:45
CanalDigitaal

Standaard

@wallstreet, tja. Wel heel erg off topic... Bang dat het een te positief topic ging worden?

Met vriendelijke groet,

Henk
Oud 28-06-16, 15:08
Duolist's Avatar
Duolist Duolist is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 22-11-10
Standaard

Zoals ik al zei: uitzenden via internet past een satellietprovider niet. Als je dat wilt, neem je wel een abonnement bij een IPTV-provider.
En YouTube heeft er natuurlijk volstrekt niets mee te maken.
Oud 28-06-16, 15:30
CanalDigitaal

Standaard

Sinds onze alles in 1 pakketten met Televisie, Internet en bellen, zijn we allang geen satelliet provider pur sang meer. Dat is natuurlijk even wennen voor sommigen.

Maar zullen we weer on topic gaan, nml gebruikers ervaring met de MZ-101 en MP-201?

Met vriendelijke groet,

Henk
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 13:29.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine