Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring M7 MZ-101

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 03-02-16, 18:01
Fer Fer is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-06-09
Standaard

Het interactive gedeelte werkt niet in het buitenland Henk!!!

En de zap snelheid is idd niet heel geweldig..
Oud 04-02-16, 01:15
sattaz's Avatar
sattaz sattaz is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 10-01-07
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door CanalDigitaal Satelliet/Henk
Beetje jammer dat men een beetje bevooroordeeld is ( het is nu eenmaal geen hobby ontvanger van honderden euro's ).
@lampje, zoals ik al zei, bevooroordeeld.
@CanalDigitaal Satelliet/Henk,

Volgens https://nl.wiktionary.org/wiki/bevooroordeeld is 'bevooroordeeld':
een vaste mening over iets of iemand koesterend zonder naar de feiten te willen kijken.

Ik vind het jammer dat u, tot tweemaal toe, zonder zelf een onderbouwing met feiten te geven anderen
de maat neemt met als argument dat er niet naar de feiten gekeken zou zijn.
Immers ook een ontvanger van een provider dient voor het gebruiksgemak van de (veelal redelijk ondeskundige) klant
van relatief volwaardige software te zijn voorzien en niet van een alfa- of betaversie
waardoor pas na één of meerdere upgrades het predikaat volwaardige ontvanger terecht is.

Degenen die u 'bevooroordeeld' noemt hebben de ontvanger beoordeeld op het moment
dat deze door u aan (nieuwe) klanten is aangeboden.
De beoordeling heeft plaatsgevonden waarbij wel degelijk feiten zijn vermeld.
- Zeer langzame zaptijd (6 seconden)
- Beeldformaat klopt niet (bovenzijde van de iconen niet volledig leesbaar)
- Beeld stilzetten interactief duurt 10 seconden
- Beeld weer verder laten gaan, lukt helemaal niet (ontvanger hangt)
- Sterkte en Kwaliteit aanduiding beide altijd op 100%
- Standby verbruik +/- 13 Watt (volgens Europese normen dient dit minder dan 1 Watt te zijn)
- Manueel scannen van een gekozen satelliet doet het niet

Dat na een upgrade zaken verbeterd zijn is mooi maar dat laat onverlet dat al bij
het op de markt brengen van de ontvanger er een redelijke basisfunctionaliteit dient te zijn.
En met permissie, bovenstaande feiten vind ik daar niet van getuigen.
Autofabrikanten brengen toch ook geen auto's op de markt die 80 kilometer per uur als topsnelheid hebben
en pas een tijdje later, na een upgrade, als top 170 kilometer per uur kunnen halen?
Of eerst 15 liter brandstof per 100 kilometer gebruiken en pas na een upgrade 5 liter per 100 kilometer?

Met vriendelijke groeten

sattaz
Oud 04-02-16, 10:35
CanalDigitaal Satelliet's Avatar
CanalDigitaal Satelliet CanalDigitaal Satelliet is offline
CanalDigitaal

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

@sattaz, we kunnen hier lang en breed over discussiëren, het mag duidelijk zijn dat ik het niet met u eens bent. Wel vind ik het jammer dat u mijn tekst uit zijn verband trekt. En dat u vindt dat de basis functionaliteit in sommige zaken te traag zijn doet niets af aan het feit dat ze wel aanwezig zijn. Dat er software updates volgen is op zich niet zo vreemd bij nieuwe producten.

Jammer dat u niet vermeldt of u dit zelf ondervonden heeft, of dat u de informatie ook overgenomen heeft. (edit: t stond een beetje verstopt in uw tekst, maar het betreft een herhaling van een ouder bericht voor de software update )

@Fer, ik weet niet of dit een geregistreerde box betreft?

Wat betreft zapsnelheid, persoonlijk gebruik ik nooit de kanaal toetsen, maar de "pijl v" onder de OK knop, dan scroll je vlot langs de zenders met EPG informatie.

Daarnaast zijn er zowel in NL als in BE dealers geweest die inderdaad een Betá versie van de box hebben gekregen om zodoende feedback te verkrijgen.

Met vriendelijke groet,

Henk
Neemt u contact op met CanalDigitaal Webcare via PM voor klantgerichte vragen over uw abonnement. Vragen over beleid, toekomstige ontwikkelingen worden niet beantwoord door CanalDigitaal WebCare of CanalDigitaal Satelliet. Het account CanalDigitaal Satelliet fungeert als moderator en kan berichten aanpassen en gebruikers corrigeren.

Laatst aangepast door CanalDigitaal Satelliet : 04-02-16 om 12:00 Reden: Toevoeging..
Oud 04-02-16, 13:24
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Citaat:
Daarnaast zijn er zowel in NL als in BE dealers geweest die inderdaad een Betá versie van de box hebben gekregen om zodoende feedback te verkrijgen.
Beste Henk, ik begrijp uit je verhaal dat alle genoemde problemen met de beta versie nu opgelost zijn en deze ontvanger nu zapt als de brandweer.
Citaat:
Wat betreft zapsnelheid, persoonlijk gebruik ik nooit de kanaal toetsen, maar de "pijl v" onder de OK knop, dan scroll je vlot langs de zenders met EPG informatie
Op deze manier zou een ontvanger ineens wel sneller gaan zappen? Dat zappen wordt eerder nog trager door de ''meer'' handelingen.
Maar ik snap je dilemma hoor Henk, als je baas een ontvanger in de markt zet die nog niet helemaal je dat is, en jij als medewerker die klachten moet pareren.

Laatst aangepast door Lampje : 04-02-16 om 13:25
Oud 04-02-16, 14:06
CanalDigitaal

Standaard

@lampje, ik begrijp dat u ook nog "ouderwets" van kanaal naar kanaal zapt

Inmiddels zie ik al aardig wat reacties maar niemand die iets uit eigen ervaring geplaatst heeft. De software versie waarmee de box in NL is uitgeleverd is versie 3.5.3.

Op de vraag over welk OS de box draait, die is van Zenterio met een Solocoo interface.

Met vriendelijke groet,

Henk
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: jpg 4-2-2016_00.jpg (125,1 KB, 26x gelezen)
Neemt u contact op met CanalDigitaal Webcare via PM voor klantgerichte vragen over uw abonnement. Vragen over beleid, toekomstige ontwikkelingen worden niet beantwoord door CanalDigitaal WebCare of CanalDigitaal Satelliet. Het account CanalDigitaal Satelliet fungeert als moderator en kan berichten aanpassen en gebruikers corrigeren.
Oud 04-02-16, 15:04
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Zeker zap ik nog ouderwets op mijn ET8000 maar die zapt dan ook rete snel om het maar eens plastisch uit te drukken.

Citaat:
Origineel gepost door CanalDigitaal Satelliet
Inmiddels zie ik al aardig wat reacties maar niemand die iets uit eigen ervaring geplaatst heeft.
Dat lijkt me een goede suggestie Henk, geef mij deze ontvanger in bruikleen, dan kan ik mijn eigen gebruikers ervaring hier delen.
Zal ik mijn klanten nummer per pm toesturen? dan wacht ik PostNL met belangstelling af.
Oud 04-02-16, 15:20
CanalDigitaal

Standaard

@Lampje, Naar ik heb begrepen is er een verzoek binnen gekomen voor een onafhankelijke test, we wachten het rustig af. Verder hebben we vanaf het begin een zgn. Friendly User Test lopen bij klanten, blijkbaar behoorde u niet tot de gelukkigen ;-)

Met vriendelijke groet,

Henk
Oud 04-02-16, 21:16
Fer Fer is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-06-09
Standaard

Citaat:
@Fer, ik weet niet of dit een geregistreerde box betreft?
nee, een box in testperiode.
Werkt het dan sowieso niet wou je zeggen?

Het punt is als ik een box registreer voor een klant, gaat die ook met de klant mee naar huis......
Dus enige wat ik kan testen is een box in de testperiode, anders zit ik met een box op mijn naam..
Oud 05-02-16, 09:46
Marc_Sim's Avatar
Marc_Sim Marc_Sim is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 17-06-08
Stuur een bericht via MSN naar Marc_Sim
Standaard

Fer schreef:

Het punt is als ik een box registreer voor een klant, gaat die ook met de klant mee naar huis......
Dus enige wat ik kan testen is een box in de testperiode, anders zit ik met een box op mijn naam..

Idem voor mij, zou de MZ-101 al te graag eens grondig uittesten ....?

Een M7 MP-201 heb ik hier ondertussen ook op voorraad, misschien wachten op een geduldige klant die het grondig testen wil "meemaken" doch vrees dat .....

Grt, Marc
Sleutel #11 altijd bijdehands
Oud 05-02-16, 10:56
CanalDigitaal

Standaard

@Fer, @Marc_Sim,

Inderdaad werkt het interactieve gedeelte pas nadat de box geregistreerd is in de dealerportal.

Met vriendelijke groet,

Henk
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 01:59.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine