Satellietforum

Satellietforum (http://www.satellietforum.com/index.php)
-   Gebruikerservaring M7 MZ-101 (http://www.satellietforum.com/forumdisplay.php?f=102)
-   -   Iemand al ervaringen met de M7 MZ-101 ??? (http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=26106)

renetenharkel 02-02-16 10:00

Iemand al ervaringen met de M7 MZ-101 ???

Goedemorgen.

Ik ben wel eens benieuwd of er iemand al in het bezit is van de nieuwe ontvanger van CD. De M7 MZ-101.

Wat zijn de eerste ervaringen ??? Zap snelheid, mogelijkheden etc.

Mvg,

Rene

Seniorsatter 02-02-16 10:55

[url]https://www.sat4all.com/forums/topic/350401-test-nieuwe-canaldigitaal-ontvanger-m7-mz101/[/url]

Lampje 02-02-16 12:56

Daar wordt je niet echt vrolijk van als je dit op s4all leest:

1)Zeer langzame zaptijd (6 seconden)
Beeldformaat klopt niet (bovenzijde van de iconen niet volledig leesbaar)
Beeld stilzetten interactief duurt 10 seconden
Beeld weer verder laten gaan, lukt helemaal niet (ontvanger hangt)

Mijn conclusie en grote goedkope prul voor veel te veel geld!

2)
Uit goede bron (TV-VL)

".....men werkt momenteel met man en macht aan het verbeteren van de Software ..."

Heb er hier eentje op voorraad - 1 maand pré-enabled rechten zijn ondertussen verlopen, alleen nog FTA - Zapt idd. traag - Sterkte en Kwaliteit aanduiding beide altijd op 100% - Standby verbruik +/- 13 Watt (tot 4 uur nadien) - Ondertitels instellen voor bijv. BBC, ARD werkt doch dienen na zappen opnieuw te worden ingesteld - Zonder registratie (in mijn geval) geen Inet functies - Manueel scannen van een gekozen satelliet doet het niet.....

Waarom die gebreken op voorhand niet gekend zijn is mij een "raadsel.

CanalDigitaal Satelliet 02-02-16 13:15

Beetje jammer dat men;

a: een beetje bevooroordeeld is ( het is nu eenmaal geen hobby ontvanger van honderden euro's :rolleyes:)

b: duidelijk nog niet getest hebben met de nieuwe software en daar een update van geplaatst hebben...

Nu ben ik natuurlijk ook niet helemaal onpartijdig in deze :D maar het volgende wil ik wel kwijt;

De ontvanger zapt niet langzamer dan de overige M7 ontvangers, Extra mogelijkheden tov de M7 SAT801;

- standaard pauze mogelijkheid
- Uitgebreide EPG wanneer aangesloten op internet
- VOD mogelijkheid

Ik mag hopen dat er op korte termijn een onafhankelijke test gepubliceerd wordt al heb ik daar verder geen zicht op.

Met vriendelijke groet,

Henk

WallStreet 02-02-16 16:45

Werken die
- Uitgebreide EPG wanneer aangesloten op internet
en
- VOD mogelijkheid

ook indien de ontvanger in het buitenland op internet is aangesloten?

CanalDigitaal Satelliet 02-02-16 16:53

@Wallstreet, op dit moment wel. Ik heb geen idee of dit ook zo blijft voor VOD.

Met vriendelijke groet,

Henk

Lampje 02-02-16 18:30

Beste Henk, die 2e reactie komt van een TVV dealer, ik neem aan dat die ter zake kundig is.;)
Ik heb deze ontvanger zelf niet maar komt uit Kaon fabriek in een ver verleden heb ik daar nog eens analoge satellietontvanger van gehad.
Die blonk niet echt uit in betrouwbaarheid, maar dat kan nu natuurlijk wel beter zijn daar kan ik niet over oordelen. Maar als een merk eenmaal zo'n naam heeft kom je daar als fabrikant niet makkelijk vanaf.:(

CanalDigitaal Satelliet 03-02-16 11:35

@lampje, zoals ik al zei, bevooroordeeld.

Met vriendelijke groet,

Henk

Luctor et Emergo 03-02-16 14:22

Misschien kan er een test worden uitgevoerd door SatelliteMagazine (als de nieuwe software van de M7 MZ-101 er in hangt).

Dan zou ik ook wel willen weten op welk besturingssysteem die M7 MZ-101 draait.

(Ik ben gewoon nieuwsgierig).

aart44 03-02-16 14:52

[QUOTE=Lampje]Ik heb deze ontvanger zelf niet maar komt uit Kaon fabriek in een ver verleden heb ik daar nog eens analoge satellietontvanger van gehad.[/QUOTE]

Met Kaon is niets mis ik heb geen analoge gehad maar een 12 jaar geleden hadden ze heel populaire digitale ontvangers op de markt zoals Extreme en Digix en nog tig namen.
Volgens mij was het zo als je er een aantal afnam kreeg je de eigen naam er op.
Daarna is het in Europa vrij stil geworden met Kaon ontvangers maar de wereld is groot dus ik weet niet wat en waar ze in de tussentijd geleverd hebben.

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 17:29.

Satellietforum.com
©2008 - 2012 Satellitemagzine