PDA

Bekijk de volledige versie : Dsr 81821 schakelt niet tussen de lnb's.

Waterink
10-02-10, 15:12
Hallo,

Sinds vorige week heb ik er een Philips dsr 8121 bij. Echter, ik heb een probleem bij het aansturen van een schotel met 4 lnb`s. Apparaat schakelt niet tussen de lnb's.

Bij het rechtstreeks aansluiten van de LNB`s werkt de Philips wel. Het probleem zit hem dus in de aansturing van de switch.

Ik heb wat rond gekeken in op het internet. Daar lees ik dat alleen bepaalde switchen werken.

Kan iemand mij vertellen welke (betaalbare) merken wel werken? Of bestaat er een andere oplossing?

Groetjes.

citoends
10-02-10, 15:36
Hallo,

Sinds vorige week heb ik er een Philips dsr 8121 bij. Echter, ik heb een probleem bij het aansturen van een schotel met 4 lnb`s. Apparaat schakelt niet tussen de lnb's.

Bij het rechtstreeks aansluiten van de LNB`s werkt de Philips wel. Het probleem zit hem dus in de aansturing van de switch.

Ik heb wat rond gekeken in op het internet. Daar lees ik dat alleen bepaalde switchen werken.

Kan iemand mij vertellen welke (betaalbare) merken wel werken? Of bestaat er een andere oplossing?

Groetjes. Is de diseqc volgorde wel bij switch, zoals de philips dat wil
a1 op 1- a3 op 2- a2 op 3 -hb op 4

Waterink
10-02-10, 15:48
Niet helemaal. Daarvoor moet ik eerst het dak op.

Nooit geweten dat een apparaat, c.q. software iets anders wil dan dat eigenlijk standaard (Diseqc 1.1) is ;-)

Wordt vervolgd.

flyingdutch
10-02-10, 15:53
je kan de instelling wijzigen onder instelling-sat ontvanger-1234-geadvenceerd-handmatig zoeken-8sec wachten-diseqc instelling.

Je moet wel weten welke satelliet op welk poortje van de switch zit.
Zolang de ontvanger niet geupdate word blijft hij dit vast houden.

Alfred

citoends
10-02-10, 16:04
Niet helemaal. Daarvoor moet ik eerst het dak op.

Nooit geweten dat een apparaat, c.q. software iets anders wil dan dat eigenlijk standaard (Diseqc 1.1) is ;-)

Wordt vervolgd.

zie post hiervoor van flying dutch/ maar beter is het om de hard ware buiten ook aan te passen als het weer beter is. Standaard diseqc , zegt niets over welke sat aan welke poort zit , dat is voorkeur van de gebruiker. er zijn achtereenvolgens toneburst a-b --- diseqc 1.0 voor abcd---- diseqc 1.1 16 schotels vast--- diseqc 1.2 voor motoren---en de wat gebruiksvriendelijker diseqc 1.3 (usals ) voor motoren. dat zijn de gebruikelijke versies.

Waterink
11-02-10, 14:18
Dat werkt dus niet.
Ontvanger blijft het alleen doen bij A.

Waterink
11-02-10, 14:23
Ik weet wel welke satelliet aan welke poort zit. Maar dat is (nog) niet de voorkeur die de Philipsontvanger lijkt te willen hebben.

citoends
11-02-10, 14:46
Ik weet wel welke satelliet aan welke poort zit. Maar dat is (nog) niet de voorkeur die de Philipsontvanger lijkt te willen hebben.

je kan ze in het menu wel aanpassen en niet vergeten te bevestigen. maar bij elke update moet dan weer aangepast worden,

Trulli
11-02-10, 15:12
Hallo,

Sinds vorige week heb ik er een Philips dsr 8121 bij.
............

Groetjes.

Ik gebruik 4 van deze.

Maximum DiSeqC Switch 4/1
Prijs per Eenheid (stuk): 9,45 (incl. 19 % btw)

Frequency Range: 950-2200 Mhz
Switching Isolation: >25dB
Insertion Loss: <3dB
Power: 12-20V/30mA
Voor het aansturen via de sat ontvanger van 4 lnb
via diseqc 1.0.

SAB heeft ook een dergelijke switch die nog iets goedkoper is. Je moet maar eens Googlen.
Maar ik heb geen ervaring met deze switch.

joyvo2000
12-02-10, 19:09
Ik gebruik 4 van deze.

Maximum DiSeqC Switch 4/1
Prijs per Eenheid (stuk): 9,45 (incl. 19 % btw)

Frequency Range: 950-2200 Mhz
Switching Isolation: >25dB
Insertion Loss: <3dB
Power: 12-20V/30mA
Voor het aansturen via de sat ontvanger van 4 lnb
via diseqc 1.0.

SAB heeft ook een dergelijke switch die nog iets goedkoper is. Je moet maar eens Googlen.
Maar ik heb geen ervaring met deze switch.

Ik kan je vertellen dat ik de SAB switch van de hand gedaan. Die deed het bij mij helemaal niet. Nu heb ik wel een andere(ben helaas het merk vergeten), die weigert nog af en toe. Dan moet ik wat switchen tussen zenders en dan plots is ie er wel. De dsr8121 is gewoon een moeilijk apparaat, die het denk ik nooit 100% zal doen!!

Ik heb een Triax 78cm, 3x smart titanium + 1x alps lnb, 4x1switch, philips(Pace) dsr8121:(

gr.

flyingdutch
12-02-10, 20:27
Rare vraag, heb je de decoder wel geupdate?
Standaard als je hem krijgt kan hij nog geen Diseqc aan.
Dit doet hij pas na de update(2 stuks)
Daarom is het van belang dat je dus astra 19.2 kunt ontvangen.
Stel je voor dat jou astra 19.2 lnbf op poort 2(b) zit dan kun je het dus vergeten.
Hij kijkt naar poort 1(a) en is hetzelfde asl geen commando zenden.
Als hier dus een andere sat op zit kan hij zijn update niet vinden.
Alfred