PDA

Bekijk de volledige versie : Geldigheid smartcard?

Huib de Bruijn
22-01-10, 00:28
Goedendag,

ik heb nu een paar maanden een philips DSR 8121 maar ik vind het lastig dat ik nergens de geldigheid van mijn smartcard kan zien.

Normaal gesproken gebruik ik een sataliet ontvanger alleen op de vakantie, maar ivm opname mogelijkheden heb ik deze ontvanger gekocht en thuis geinstalleerd.

Het was mijn bedoeling deze ontvanger ook mee te nemen op vakantie, maar vanwege zeer slechte responsiviteit van de signaal sterkte meter kan ik hier onmogelijk mijn schotel mee uitrichten. teven is het lastig dat je 2 kabels moet trekken van de camper naar de schotel.

Mijn SAB explorer cisc blijft daar dus maar voor in gebruik.

Omdat de ontvanger maar zeer zelden aan staat wil ik wel zeker weten dat mijn maandelijkse smartcard update gelukt is voordat we weg gaan.

wie waat waar / of je dat in de ontvanger kan nazien. ik heb me rot gezocht maar volgens mij staat dat nergens.

tevens ervaar ik ook problemen met de EPG, maar ik ben niet de enige.
omdat ik hem toch maar zeer zelden gebruik programmeer ik die ene keer wel via de handmatige methode.

Wat ik ook lastig vind is waarom je niet standaard kan instellen dat je om de 5 - 10 of 15 minuten vooruit kan zappen in een opname.
Ik neem vaak 4 uur lang de complete uitzending van de formule 1 op.
Die kijk ik dan gewoon live, maar als je na 3 uur kijken weg moet en dus later de opname wil bekijken vanaf dat punt dan kan je eerst 3 uur vooruit gaan zitten spoelen.... kan dat nou niet anders....??

citoends
22-01-10, 10:51
gewoon via menu >instellingen >satontvanger pincode 1234> technische informatie 4 e bladzijde rechts scrollen.

Huib de Bruijn
23-01-10, 14:17
Bedankt !! gevonden.