PDA

Bekijk de volledige versie : Opgenomen programma's vast in Philips DSR 8121 HD PVR

denise
16-01-10, 10:07
Sinds kort zitten mijn opgenomen programma's vast in Philips DSR 8121 HD PVR. Kan niet afspelen. Zit geen beweging in. Het enigste wat overblijft ( oh balen) is: u weet het wel, resetten.
Het komt er dus op neer dat ik iedere dag wel1 keer moet resetten. Of om opgenomen spul te kunnen zien of om de EPG binnen te krijgen.

citoends
16-01-10, 11:08
Sinds kort zitten mijn opgenomen programma's vast in Philips DSR 8121 HD PVR. Kan niet afspelen. Zit geen beweging in. Het enigste wat overblijft ( oh balen) is: u weet het wel, resetten.
Het komt er dus op neer dat ik iedere dag wel1 keer moet resetten. Of om opgenomen spul te kunnen zien of om de EPG binnen te krijgen.

De stroom eraf nadat eerst standby gekozen is .En misschien teveel zappen tijdens opname

jvb
16-01-10, 18:52
dat is niet nodig. Het terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt ook en is een kortere stap waardoor je je opgenomen programma's ook niet kwijt bent. Het is een irritant probleem dat bij mij ook een paar keer per maand voor komt. Ook het actuele programma waarnaar je zit te kijken wordt dan niet opgenomen, althans bij mij wel. Succes

Koen vis
19-01-10, 22:05
Bij mij hetzelfde probleem sedert deze week.
epg blijkt nu toch wel te werken (al 10 dagen) bij mij.
Bij iedere oplossing voor één probleem komt een ander tevoorschijn. Jammer.

ieskorp
21-01-10, 19:31

Loop hier ook regelmatig tegenaan. Het zijn bijna altijd HD-opnames. Stroom eraf/erop helpt dan weer :mad:

Kampermann
22-01-10, 21:14
Het is inderdaad een fout in de software. Om de paar dagen kun je de opgenomen programma's niet afspelen en resteert alleen een koude re-initialisatie (stroom eraf). Dat is dus geen wens voor verbetering, maar een fout die nu wel eens hersteld mag worden in een volgende software-release.

alexdejong
24-01-10, 16:59
Ook ik heb er last van, stekker er uit enz. Denk dat de meeste bugs bij iedereen gelden. Het is maar net of je het opvalt of meld. Ik vind het in ieder geval Philips (CD en ik weet niet wie nog meer zich met deze ontvanger bemoeit) onwaardig. Up naar de volgende up date!

Koen vis
26-01-10, 20:25
Ik denk niet dat ze het ooit gaan kunnen oplossen. Bij de nieuwste ontvangers zit er een schakelaar achteraan om de spanning eraf te nemen zonder de stekker uit het stopcontact te halen. Dit zegt genoeg hé!!!!

Trulli
27-01-10, 08:02
Bij mijn 8121 komt het ook regelmatig voor dat een opname niet afgespeeld wordt. Het maakt niet uit of het HD of SD is. Verder wil 8121 af en toe niet opstarten, de bekende --:-- blijft dan in de display. En vannacht is de klok weer stil blijven staan.
Als CD nou eens wat zou doen aan die kleine irritaties dan waren er een heleboel tevreden klanten.

Ik heb het al eens eerder gepost. CD het is toch niet de bedoeling dat we de komende jaren maar met de stekker moeten blijven spelen om tv te kunnen kijken!! Dat kan toch niet anno 2010.
Kom met een GOEDE update, of ruil ze om voor een stabiler merk/ontvanger.

arjan
27-01-10, 18:37
Laten we eens afwachten wat henk te vertellen heeft

zatteliet
27-01-10, 20:55
Vandaag weer geen opnames kunnen afspelen van de HDD. Stekker eruit en hij deed het weer. Volg altijd netjes de hint op dit forum! Deze klacht is echter niet vanaf aanschaf geweest. Decoder is nu 15 maanden oud. Blijkt dat er bij een update een andere klacht bij kan komen. Wordt het ondertussen flink zat! KLeine aanpassingen zijn er geweest maar nog steeds geen goed werkend apparaat. Zag dat er al een topic was over inleveren die decoder. SLuit mij daar bij aan, geduld is echt op. Ben al zover dat ik wil bijbetalen op de nieuwe decoder om van de irritatie af te zijn. Nieuwe decoder heeft ook 320 GB. Denk dat ondertussen duidelijk is dat CD of wie dan ook (Philips pace??) het niet kunnen oplossen. Vraag dus aan Henk: Denk dat CD zich moet realiseren dat een dergelijk product op de markt te zetten niet aan de normale verwachting voldoet. Hiermee kom je dan in een conformiteits situatie waar gezien de grote hoeveelheid bugs enz... door elke weldenkend mens begrip voor zal zijn. Vraag me dan ook op dit moment af wat er zou gebeuren als mensen zich gaan verenigen is het strijd naar een oplossing. Ben geen jurist of maar denk dat we allemaal een grote kans krijgen op een ander goed werkende decoder of geld terug! Zal dan ook reageren op de andere topic mbt het inleveren van de decoder. Ook hier geldt hoe meer meldingen van klachten hoe meer druk eruit geoefend kan worden. Wie doet er mee?? Een bijna Zatte liet.

StreamBoy
01-02-10, 11:57
dat is niet nodig. Het terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt ook en is een kortere stap waardoor je je opgenomen programma's ook niet kwijt bent. Het is een irritant probleem dat bij mij ook een paar keer per maand voor komt. Ook het actuele programma waarnaar je zit te kijken wordt dan niet opgenomen, althans bij mij wel. Succes

Geen frabriekinstellingen doen! De reset duurt juist veel langer dan de stekker eruit plus je bent je favorieten lijsten en overige instellingen kwijt!

StreamBoy
01-02-10, 12:01
Deze bug heb ik reeds vele maanden geleden al aangemeld.

Gisterennacht wou ik nog even kijken voor het slapen gaan en jawel hoor weer vast. Moest ik weer een reset doormaken van ruim een minuut.
Dit begint ernstig irritant te worden.

Zo'n bug lijkt mij toch wel traceerbaar of zijn de programmeurs zo incompetent?

Henk, zouden jullie niet eens een rechtzaak overwegen ofzo? Eis een goede firmware of sue die gasten. Zaken zijn zaken toch.

Jammer dat het zo'n gezeur geeft met jullie smartcards anders had ik allang een niet-gecertificeerde decoder aangeschaft.

CanalDigitaal
01-02-10, 12:35
In een groot aantal gevallen bleek het opnieuw inladen van firm-/software de oplossing.

Ik ben niet zo'n voorstander van deze methode, omdat bij onjuist gebruik er meer schade toegebracht kan worden dan verholpen.
De instructies staan in deze post (http://www.satellietforum.com/showpost.php?p=59788&postcount=1).

Zet de satellietontvanger niet uit tijdens het inladen van de software update!

Met vriendelijke groet,

Henk,

Klantenservice CanalDigitaal

Koen vis
01-02-10, 20:26
Sedert een tweetal weken heb ik ook dit probleem.
Vroeger was het de epg die niet werkte en nu de opnames's die vast lopen.
Moest dit maar om de maand zijn dan kon ik er nog mee leven, maar dit gebeurt om de twee dagen.
De harde schijf formateren, betekent dat dan ook dat alle opname's weg zijn?

StreamBoy
02-02-10, 09:30
In een groot aantal gevallen bleek het opnieuw inladen van firm-/software de oplossing.

Ik ben niet zo'n voorstander van deze methode, omdat bij onjuist gebruik er meer schade toegebracht kan worden dan verholpen.

Ietwat vreemd dat U ons adviseert om iets te doen waar U zelf eigenlijk niet achterstaat.
Dat is de omgekeerde wereld. U kunt beter Pace adviseren nu eens over de brug te komen met iets.

rudieenyvonne
02-02-10, 09:51
Ietwat vreemd dat U ons adviseert om iets te doen waar U zelf eigenlijk niet achterstaat.
Dat is de omgekeerde wereld. U kunt beter Pace adviseren nu eens over de brug te komen met iets.

Nou hiet een tip van mij dan,ik heb er een tijdschakelaar tussen gezet,en die doet voor mij elke dag eventjes stekker erin stekker eruit.
En nu afwachten tot het is opgelost .

CanalDigitaal
02-02-10, 10:09
De harde schijf formateren, betekent dat dan ook dat alle opname's weg zijn?

Ja, dat bent u inderdaad ook de gemaakte opnames kwijt.

Maar waarom zou u de harde schijf willen formateren? Dit lost het probleem van het incidenteel niet kunnen afspelen van opnames niet op namelijk.

Dit is de reden waarom ik geen voorstander ben om gebruik te maken van het service menu. Er kan namelijk ook heel gemakkelijk een verkeerde keuze gedaan worden.

Met het service menu op zich is niets mis, en wanneer men de instructies volgt en weet waar men mee bezig is kan dit in een aantal gevallen de klachten verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Henk,

Kampermann
02-02-10, 20:16
Ik ben toch benieuwd naar het antwoord van Henk. De opgenomen programma's hangen om de zoveel dagen vast en kunnen alleen na een harde reset weer afgespeeld worden. Daar gaat het in dit topic over. Is het nu wel of niet een fout in de firmware en is er een structurele oplossing in zicht omdat dit toch wel erg hinderlijk is?

Koen vis
02-02-10, 21:41
bedankt Henk, als het probleem daarmee dan toch niet opgelost is zullen we dan maar wachten op een nieuwe update die dan wel het probleem oplost.
"rudieenyvonne", goed idee met die tijdschakelaar in afwachting van ......, maar is dit wel goed voor het toestel om het iedere dag een paar uur uit te schakelen?

troyce
02-02-10, 23:05
Na inmiddels telefoontje nummer 15.000 naar CD a-la 15ct per minuut werd ik vd week terug gebeld voor het maken van een afspraak voor een monteur.
Fijn, na een half jaar komt er een monteur van een extern bedrijf een derde decoder brengen. eind deze week staat ie gezellig bij mij op de stoep, 10 minuten later staat ie weer buiten en binnen 4 dagen kan ik weer 15 ct per minuut betalen om te vertellen dat ook deze decoder weer niet fatsoenlijk werkt:)

Een vriend van mij heeft de Pace (Philips ) 7121 en die is inmiddels na 8 maanden aan zijn 7e decoder toe.

Ik heb telefonisch aangegeven aan de klantenservice dat na een half jaar ellende ik geen nieuwe decoder van dit type meer in mijn huis hoef, ik heb dat ding in bruikleen volgens mijn contract, dus ik betaal daar elke maand voor. De wet schrijft voor dat een consument die betaald, recht heeft op een werkend product. Jammer genoeg denkt CD daar anders over, en scheept haar klanten af met de zoveelste (firmware) update.

Aangezien ik mijn hand er voor in het vuur durf te steken dat de "nieuwe" decoder toch dezelfde problemen gaat vertonen, en het feit dat CD geen andere decoders blijkt te leveren die kunnen opnemen, heb ik probleem al doorgestuurd naar mijn jurist, om zo snel mogelijk dit contract te laten ontbinden.
Ik ben namelijk niet van plan om dit nog anderhalf jaar te accepteren.

Heel erg jammer dus dat CD dit soort dingen accepteerd en daarbij duizenden klanten dupeerd.
Voor die enkeling die geen problemen heeft met deze decoders; ik ben heel erg blij voor u dat u al deze ellende niet hoeft mee te maken!

I rest my case

StreamBoy
03-02-10, 08:35

De instructies staan in deze post (http://www.satellietforum.com/showpost.php?p=59788&postcount=1).

Het lijkt mij het proberen waard, maar ik zou eerst graag eens weten wat de slagingskansen zijn.

En het technische verhaal? Wat is er nu mis dan en wat zou er dan wel moeten werken na het volledig opnieuw inladen? Zitten er nog restanten in van vorige firmwares? Graag wat meer uitleg voordat ik zo'n riskante actie onderneem.

CanalDigitaal
03-02-10, 10:54
In sommige gevallen blijkt de software update (en dan met name het tweede gedeelte van de update) niet goed ingeladen te zijn. De reden hiervoor is onbekend, en het betreft hier een klein aantal ontvangers waar dit bij gebeurde.

Ervaring op onze service lijn leerde dat in die gevallen waarbij oude klachten nog steeds aanwezig waren dit de oplossing was.

Bij klachten als :

- EPG probleem eens in de 6 a 7 dagen

- Opname niet kunnen afspelen maar wel selecteren

daarbij volstaat het om de ontvanger even spanningsloos te maken. Een terugzetting van de fabrieksinstellingen is niet nodig.

Niet kunnen opnemen van FTA zenders, opnames niet terug te vinden in Mijn Opnamen duiden op het niet of niet goed aangesloten hebben van een tweede coax kabel.

Met vriendelijke groet,

Henk,

gerard6
05-02-10, 13:28
Heb dit probleem ook en vele andere problemen. De laatste up date heeft bij mij geen voordeel opgeleverd. Service????

citoends
05-02-10, 14:05
Heb dit probleem ook en vele andere problemen. De laatste up date heeft bij mij geen voordeel opgeleverd. Service????

geeft hij dan wel een bestandsgrootte aan . opname tijd of gb,? of alleen een titel

tantinga
17-04-10, 01:32
Dit probleem komt bij ons ook voor, en alleen de stroom er af/op verhelpt dit probleem, om de andere dag.

Het is inderdaad wel eens tijd dat dit probleem wordt verholpen.

Echt het slechte apparaat dat ik ooit in mijn huis heb gehad!!!

kreijers
21-04-10, 22:54
Wie kan mij vertellen als ik een pro wil opnemen lukt het niet ?
Op mijn dsr 8121 of moet ik dan 2 kabels van de lnb doen er zit er nu 1 in .
Kan alleen opnemen waar ik naar kijk !!
Wie kan mij er iets over vertellen ?

arjan
21-04-10, 23:06
Wie kan mij vertellen als ik een pro wil opnemen lukt het niet ?
Op mijn dsr 8121 of moet ik dan 2 kabels van de lnb doen er zit er nu 1 in .
Kan alleen opnemen waar ik naar kijk !!
Wie kan mij er iets over vertellen ?
Ja je moet een tweede kabel treken van de lnb naar de tuner, Om dat er namelijk twee tuners in het aparaat zit