PDA

Bekijk de volledige versie : Philips DSR 8121 HD PVR

mathiasw
14-12-09, 19:35
Ik ben per 1 december 2009 overgestapt van Ziggo naar CanalDigitaal.
Van een Samsung SD met harddisk kabelontvanger naar de Philips DSR 8121 HD PVR 320Gb. Een goede keuze, dacht ik. In de voorbije 2 weken heb ik voor verschillende problemen het apparaat een harde reset moeten geven. Problemen zoals: beeld blijft hangen, geen geluid meer en apparaat reageert nergen op. Tijd in display blijft stilstaan op de tijd van het moment dat apparaat op standby is gezet. Apparaat wordt angezet maar in display blijven de liggende streepjes staan en verder gebeurt er niets. Apparaat reageert niet meer op zowel de afstandbediening als de knopjes op apparaat. Ik denk dat ik wellicht problemen ben vergeten.
Bovendien mis ik een aantal features welke bij andere merken vanzelfsprekend zijn, zoals: bij het voorprogrammeren, via EPG of anders, kunnen aangeven of de opname éénmalig, dagelijks, werkdagelijks of wekelijks is. Daarnaast verbaast het mij dat een twin-tuner, met notabene aansluitingen met twee satellietkabels, niet twee programma's tegelijk kan opnemen.
:rolleyes:

gerard6
15-12-09, 17:31
Ik ben per 1 december 2009 overgestapt van Ziggo naar CanalDigitaal.
Van een Samsung SD met harddisk kabelontvanger naar de Philips DSR 8121 HD PVR 320Gb. Een goede keuze, dacht ik. In de voorbije 2 weken heb ik voor verschillende problemen het apparaat een harde reset moeten geven. Problemen zoals: beeld blijft hangen, geen geluid meer en apparaat reageert nergen op. Tijd in display blijft stilstaan op de tijd van het moment dat apparaat op standby is gezet. Apparaat wordt angezet maar in display blijven de liggende streepjes staan en verder gebeurt er niets. Apparaat reageert niet meer op zowel de afstandbediening als de knopjes op apparaat. Ik denk dat ik wellicht problemen ben vergeten.
Bovendien mis ik een aantal features welke bij andere merken vanzelfsprekend zijn, zoals: bij het voorprogrammeren, via EPG of anders, kunnen aangeven of de opname éénmalig, dagelijks, werkdagelijks of wekelijks is. Daarnaast verbaast het mij dat een twin-tuner, met notabene aansluitingen met twee satellietkabels, niet twee programma's tegelijk kan opnemen.
:rolleyes:
De meeste bugs moeten al lang verholpen zijn. Zie info op deze site. Heb je de laatse update gehad? Anders even kijken via je menu of je dit al hebt gedaan. Het vasthangen, epg, geluid is al lang verholpen.

mathiasw
16-12-09, 19:37
Gisteren is er een update verwerkt. De meeste problemen lijken verholpen te zijn. Nu nog kunnen voorprogrammeren met de keuze dagelijks, wekelijks, etc. Bij de thread over EPG lees ik dat de gebruikers, wij dus, in afwachting zijn van een beloofde update hiervoor. Hopelijk komt die er snel.

dishy
16-12-09, 23:40
Gisteren is er een update verwerkt. De meeste problemen lijken verholpen te zijn.

is het probleem met de 1080 (full HD) beeldlijnen nu ook opgelost? ik begrijp dat dit afhankelijk is van de tv, klopt dit of werkt de 8121 HD nu altijd in 1080p modus?

Ik krijg van CDS vandaag een mail dat ik € 130 korting deze HD PVR kan bestellen in hun webshop, maar ik heb twijfels, heb nu een Topfield 6000 PVR en die doet het al jaren prima. Alleen geen HD, dus dat zou een reden kunnen zijn om over te stappen, maar de Philips is geen twintuner geloof ik, en veel software problemen begrijp ik uit deze posts...

CanalDigitaal
17-12-09, 09:38
is het probleem met de 1080 (full HD) beeldlijnen nu ook opgelost? ik begrijp dat dit afhankelijk is van de tv, klopt dit of werkt de 8121 HD nu altijd in 1080p modus?

maar de Philips is geen twintuner geloof ik, en veel software problemen begrijp ik uit deze posts...

Voor de goede orde;

1080i is de hoogste resolutie waarin HDTV uitzendingen in Europa plaats vinden en die modus is in te stellen op de Philips DSR-7121/8121.

De Philips DSR8121 is een twin tuner die automatisch decodeerd zodat opnames na het ontvangen van keyupdates nog steeds zijn af te spelen.

Als men de post van begin tot eind volgt ziet men ook een zeer grote afname van het aantal problemen. Inmiddels is de DSR-8121 sinds geruime tijd redelijk stabiel.

Met vriendelijke groet,

Henk,

Klantenservice CanalDigitaal

Johnmeel
17-12-09, 10:02
Nu nog kunnen voorprogrammeren met de keuze dagelijks, wekelijks, etc. Bij de thread over EPG lees ik dat de gebruikers, wij dus, in afwachting zijn van een beloofde update hiervoor. Hopelijk komt die er snel.
Lijkt me toch wel het minste, mijn videorecorder kon dat in 1983 al

rudieenyvonne
17-12-09, 10:23
Lijkt me toch wel het minste, mijn videorecorder kon dat in 1983 al

Ja inderdaad,en er wordt angstvallig over gezwegen.
Wil wel graag een duidelijk antwoord hoe het hier mee zit.

jeepees
17-12-09, 22:09
Het voorprogrammeren was toch beloofd met de update van december niet? ik zou graag ook wel eens vernemen wanneer die dan wel komt.

De 8121 heeft inderdaad wat verbeteringen gekregen, maar er zijn toch nog hier en daar wat problemen waardoor je hem meer als normaal eens mag uit en aanzetten.. dan loopt ie weer goed voor een week of 2.

Als twin tuner OK maar de 2e kabelaansluiting dient puur om een programma op te nemen terwijl je een ander bekijkt. Als je een programma opneemt en nog een wil opnemen en die de eerste opname overlapt dan lukt dat niet.. zelfs niet als beide programma's op eenzelfde transponder zitten.
Is hiervoor in de toekomst een aanpassing voorzien dat men meer dan 1 programma kan opnemen indien deze programma's op dezelfde transponder staan?

De 8121 is momenteel vervangen door een andere ontvanger.. de 8121 staat bij familie maar er wordt daar toch sterk gehoopt op de mogelijkheid om voor te programmeren (dagelijks/wekelijks/werkdagen/weekends)

flyingdutch
17-12-09, 22:24
overlap werkt gewoon, wilt zeggen als je rtl4 twee programma's achter elkaar programmeerd via epg, dan neemt hij deze gewoon op.
Ook werkt de direct opname weer totdat je stopt drukt of de limiet direct opname in instelling menu heb ingesteld(2,4,6 uur of nooit).
Alfred

jeepees
17-12-09, 22:33
@ Alfred;
werkt dit?
A: programmeer een opname via GUIDE, bvb ned1 van 20:00 - 21:00 (Freq:12515)
B: programmeer een 2e opname, bvb Ned3 van 20:45 - 21:30 (Freq:12515)

dan, als ik me niet vergis, vraagt ie welke van de 2 opnames je wil behouden.. maar hij gaat er maar 1 opnemen.
Tenzij ik me vergis en dit opgelost is met de FW van 15/12.

gerard6
21-12-09, 10:58
Hallo. Ben benieuwd of jullie mijn klacht herkennen. Ik heb de nieuwe update van december 2009 uitgevoerd. Als ik mijn instelling op 720P of 1080I zet dan komt het meerdere malen voor dat mijn ontvanger plots weer terug schiet naar oude instellingen. Gevolg is dan dat ik grote letters/beeld heb en weer via fabrieksinstellingen alles voor resetten. Komt iemand dit bekend voor na de update of weet iemand de oplossing.

Bedankt alvast.

jimny_satnews
21-12-09, 11:04
Hallo. Ben benieuwd of jullie mijn klacht herkennen. Ik heb de nieuwe update van december 2009 uitgevoerd. Als ik mijn instelling op 720P of 1080I zet dan komt het meerdere malen voor dat mijn ontvanger plots weer terug schiet naar oude instellingen. Gevolg is dan dat ik grote letters/beeld heb en weer via fabrieksinstellingen alles voor resetten. Komt iemand dit bekend voor na de update of weet iemand de oplossing.

Bedankt alvast.

Je moet de hd keuze 1080i invoeren en bevestigen en niet op automatisch zetten

gerard6
21-12-09, 12:44
Je moet de hd keuze 1080i invoeren en bevestigen en niet op automatisch zetten

Ik heb alles al gedaan. 1080I/720P maar na een tijdje is alles weg en ook het beeld.

Heb nu op automatisch gezet en kijken wat er dan gebeurd. Bedankt voor je antwoord.

flyingdutch
21-12-09, 12:55
nee overlap ik bedoelde aan sluitend.
Het komt wel in één van de volgende firmware dat je op 1 transponder 2 opnames kunt gaan maken.
Eerste instantie is dit gepland in de roadmap, maar komt toch beschikbaar.
Je kan dan overlap rtl4 en bijvoorbeeld rtl5 opnemen(zelfde transponder)
Opname van bijvoorbeeld sbs6 en rtl4 samen gaat niet, twee transponders.

Over het opnemen, je kan bijvoorbeeld rtl4 opnemen 20:30-21:00 en 21:00 -22:00 sbs6, dit werkt gewoon.
Letop dat je wel de 5min doorloop op uit moet zetten in het instelling -> recorder menu.
Anders gaat het niet i.v.m. 5 min doorloop en desnoods 5min vantevoren.

Alfred

moviefan
22-12-09, 22:57

Bedankt alvast.
Lees av - menu 7121

petrossa
27-12-09, 19:36
De software is nog echt wel primitief. (laatste update)

Wat ik echt mis is een opname menutje waarin je repeterende opnames kan instellen. Dagelijks, wekelijks alleen door de week.

Dan duurt het bijna een kwartier om de EPG data in te laden, ten tweede kun je heel vaak de Info van een programma niet zien. Je krijgt gewoon de titel en blanco infoscreen. Ga je naar het programmaoverzicht en kies je het programma van daaruit dan zie je de info wel.

Het tonen van de titel van een programma bij het zappen duurt vaak langer dan de infobalk zichtbaar is. Soms krijg je geen enkele titel, alleen maar 'gegevens ontbreken'. Als je dan wat heen en weer zapt dan komen vele titels weer terug om dan weer later te verdwijnen.

De tijdsverloop balk klopt helemaal niet. Ook de begin en eindtijden niet.
Altijd zie in de info dat een programma al begonnen is terwijl het vorige nog bezig is.

Waar kan je trouwens de klok instellen?

gerard6
28-12-09, 17:13
Lees av - menu 7121

Waar kan ik dit vinden en wat is de oplossing/probleem?

Bedankt alvast

mathiasw
18-01-10, 15:06
Ik heb de discussies omtrent de dsr8121 alweer een tijdje gevolgd. Het lijkt er sterk op dat, ondanks de nieuwe firmware van december 2009, bijna alle problemen welke ik in mijn melding van 14-12-2009 heb beschreven weer terug zijn. En eerlijk gezegd vind ik de geboden oplossing van een dagelijkse harde reset - lees: stekker eruit en stekker er weer in - geen echte oplossing en dit lost de problemen ook maar gedeeltelijk op. Terug naar de fabrieksinstellingen is helemaal geen oplossing, maakt het alleen nog erger. Waarom reageert er trouwens niemand van CanalDigitaal op al deze problemen. Zo te lezen ben ik niet de enige die met dit slechte product opgescheept zit. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dit apparaat gecertificeerd kon worden.
Een zwaar teleurgestelde abonnee.

CanalDigitaal
18-01-10, 16:47
U schrijft dat de klachten van half december weer terug zijn. Het lijkt er sterk op dat u een examplaar bezit die een hardware mankement heeft.

Mijn advies is de satellietontvanger aan te bieden voor service bij uw leverancier.

Met vriendelijke groet,

Henk,

Vectrasport
19-01-10, 08:02
Ik ben al weken bezig om opte nemen met de DSR 8121, wordt door Canal Digitaal van het kastje naar de muur gestuurd.Stekker erin stekker eruit, updaten, fabrieksinstellingen instellen, beeld loopt vast etc, ik kan beter weer mijn oude decoder plaatsen. Canal Digitaal lost dit nu een op!!!

Groeten.
Ik heb de discussies omtrent de dsr8121 alweer een tijdje gevolgd. Het lijkt er sterk op dat, ondanks de nieuwe firmware van december 2009, bijna alle problemen welke ik in mijn melding van 14-12-2009 heb beschreven weer terug zijn. En eerlijk gezegd vind ik de geboden oplossing van een dagelijkse harde reset - lees: stekker eruit en stekker er weer in - geen echte oplossing en dit lost de problemen ook maar gedeeltelijk op. Terug naar de fabrieksinstellingen is helemaal geen oplossing, maakt het alleen nog erger. Waarom reageert er trouwens niemand van CanalDigitaal op al deze problemen. Zo te lezen ben ik niet de enige die met dit slechte product opgescheept zit. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dit apparaat gecertificeerd kon worden.

hartonline
19-01-10, 20:22
Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dit apparaat gecertificeerd kon worden.

Dat begrijp ik eerlijk gezegd ook niet helemaa. Hiervoor had ik een heeeele oude Strong ontvanger. Nooit geen problemen. Was eerlijk gezegd ook een "primitieve" ontvangern. Na zoveel jaren wou ik wel eens wat meer uit een ontvanger halen, en koos bewust voor een gecertificeerde ontvanger. Maar inderdaad. De resultaten vallen best tegen.

Okay, het was een hele leuke aanbieding, maar nu twijffel ik. Was de aanbieding wel zo goed, of zag CanalDigitaal ook dat deze ontvanger niet voldeed en heeft CD ze daarom in de "uitverkoop" gedaan ?????:(

mathiasw
20-01-10, 20:04
Bedankt voor jouw snelle reactie, Henk.
Een monteur van CanalDigitaal heeft 01-12-2009 de schotel en de Philips DSR8121 geïnstalleerd. Dus, ik heb de ontvanger rechtstreeks van CanalDigitaal.
Jij adviseert de ontvanger voor service aan te bieden. Wat moet ik nu doen?

SatellietFreaky
22-01-10, 23:00
Ik stond op het punt om mn abonnement van CanalDigital te verlengen en eventueel uit te breiden.
Eventueel met de Philips 8121 HD PVR.

Maar ik begin na het lezen van dit draadje toch wel heel erg te twijfelen:rolleyes:

Ik heb nu een inverto IDL 7000 PVR met de mogelijkheid voor opnemen van 2 programma's tegelijk en eventueel kijken naar een andere zender binnen dezelfde transponder.
Hierbij is het ook kwakkelen met de software. Regelmatig resetten soft of hard.
Beeld blijft hangen, opnames zijn regelmatig niet meer terug te kijken.
EPG informatie wordt traag weergegeven of update van het scherm gaat heel traag etc.

Het lijkt mij zo dat het met die philips er niet veel beter op zal worden.

Twijfel nu dan ook om nog wel verder te gaan met dat satelliet gebeuren, want is blijft kommer en kwel met de software.
En kennelijk vinden de heren fabrikanten het niet belangrijk genoeg om nu eens een stabiel systeem te brengen met stabiele software.

Ook het werken aan verbeteringen in de software staat op een laag beetje lijkt het :rolleyes:

Ik denk toch stellig, dat als mijn vrouw nog een paar keer haar favoriete programma's en opnames moet missen dat het satelliet gebeuren eruit zal gaan.:eek:

Of zijn er ook nog goede ontvangers met opnamemogelijkheid ZONDER PROBLEMEN :rolleyes:

gerard6
23-01-10, 22:18
U schrijft dat de klachten van half december weer terug zijn. Het lijkt er sterk op dat u een examplaar bezit die een hardware mankement heeft.

Mijn advies is de satellietontvanger aan te bieden voor service bij uw leverancier.

Met vriendelijke groet,

Henk,

Geachte klantenservice,

Helaas moet ik u berichten dat ik dezelfde ervaring heb als vele andere leden. De laatste update geeft mij meer vervelende stroringen.

mathiasw
29-01-10, 19:35

Met vriendelijke groet,

Henk,

Ik heb de afgelopen week reeds twee keer een melding naar de klantenservice van CD gestuurd, maar ik krijg geen reactie. Is dit ivm met drukte of is er iets anders een de hand? :mad:

Sattje
23-03-10, 10:03
Een positief (tegen)geluid: Heb die 8121 nu 4 weken in huis en ben tevreden. Niets van onderstaande klachten gemerkt of zo. Geen problemen dus zeer tevreden. In april as. komt er een nieuwe update las ik. Ben benieuwd wat er nog beter kan!

BarnOwl
24-03-10, 16:37
Sja, ik moet zeggen dat ik er weinig van verwachtte toen ik op de HD aanbieding van CD inging en alle negatieve berichten had gelezen.

Maar wonderwel bevalt het apparaat prima, goed beeld(Vind ik eigenlijk het belangrijkst) en alles doet het.
Er kunnen heel veel dingen beter in de software, maar hopelijk wordt daar aan gewerkt.......

Waterink
25-03-10, 14:19
Ik sluit mij hierbij aan.

Wel heb ik wat problemen gehad met mijn LNB's. Maar ik kijk nu probleemloos van Ned1 tot en met de BBC's. Wel heb ik de LNB voor de Hotbird moeten uitgeschakelen.

citoends
25-03-10, 14:46
Waarom heb je de lnb voor de hotbird moeten uitschakelen.?

Waterink
25-03-10, 14:55
Het lukte mij niet, tijdens het uitproberen van allerlei mogelijke combinaties en omwisselen van LNB's, om 4 satellieten tegelijk te ontvangen. Aangezien ik BBC wel wilde hebben, heb ik Hotbird opgeofferd.

citoends
25-03-10, 18:06
bij aanschaf van een triax multifeed is het soms problematisch (tenminste op het forum ) om de standaard lnb`s op de ideale plaats te krijgen, Zij raken elkaar voordat het sterkste signaal gekregen word. opl; alps lnb de smalle

sjonnie123
25-03-10, 18:29
Een positief (tegen)geluid: Heb die 8121 nu 4 weken in huis en ben tevreden. Niets van onderstaande klachten gemerkt of zo. Geen problemen dus zeer tevreden. In april as. komt er een nieuwe update las ik. Ben benieuwd wat er nog beter kan!

Bij jouw loopt ie dus niet minimaal 2x per week vast en ook kun je altijd de opnames afspelen? Bij mij slaat ie zeker 2x per week vast en ook zijn de opnames om de zoveel dagen niet meer af te spelen (alleen als je 4x op geel drukt in standby dan doet ie het weer zolang het duurt).

Voor mijn nieuwsgierigheid only zou je het serienummer van jouw 8121 bekend willen maken?

rudieenyvonne
25-03-10, 18:44
Bij jouw loopt ie dus niet minimaal 2x per week vast en ook kun je altijd de opnames afspelen? Bij mij slaat ie zeker 2x per week vast en ook zijn de opnames om de zoveel dagen niet meer af te spelen (alleen als je 4x op geel drukt in standby dan doet ie het weer zolang het duurt).

Voor mijn nieuwsgierigheid only zou je het serienummer van jouw 8121 bekend willen maken?

Ligt er aan hoe intensief je hem gebruikt natuurlijk,maar hier moet ook regelmatig stekkertje er uit en weer er in,ik denk bij iedereen.

Sattje
25-03-10, 20:31
@Sjonnie123: Hij LIEP wel eens vast, juist als je 123 lekker snel op die knopjes drukt. Vooral de OK knop vereist even 123 wachten en dan pas drukken. Serienummer? Waar staat dat?
Ow ja: Die 8121 is ook nog zelflerend: Zet 'm een nachtje op je zwakste zender en verd. . . Een dag later is ie perfect ingetuned en ontvang je meer zenders van dezelfde transponder. . .

sjonnie123
25-03-10, 20:44
Op de achterzijde, met een serienummer kun je achterhalen wanneer in welk jaar en week ie gemaakt is meer...

Sattje
26-03-10, 09:40
@sjonnie: Vast en zeker heb ik een ontvanger uit het jaar 0 en daarom moet je idd niet te snel op die knopjes drukken. . .
Toch ben ik 123 achter de kast gedoken en wat stond tussen het stof te lezen?
Made in Hungary
Model No:
DSR8121/22
Philips S/N: DA11093501414385
STB.C.A.S/N: 166003803853

Doet me eraan denken eerdaags eens een brilletje te kopen! Maar zeg eens eerlijk: Wat moet je ermee?

robero
26-03-10, 09:45
Ook hier regelmatig de stekker er even uit. De philips loopt bij mij vast als je te snel een commando wil geven vooral bij het direct opnemen en bij het beeld stil zetten. Het enigste storende is de ab die weigert regelmatig dienst. Soms doet hij het de hele avond niet en het andere moment werkt alles meteen en ja er zitten nieuwe batterijen in.

CanalDigitaal
26-03-10, 10:15
Het aantal keren dat de workaround gebruikt dient te worden is inderdaad afhankelijk van het gebruik van de ontvanger.

Voor de een betekent dat twee keer per week, gemiddeld is het 1 keer per week.

Met vriendelijke groet,

Henk,

WebCare CanalDigitaal

BarnOwl
28-03-10, 18:37
Zo te zien zijn misschien de vastlopers gerelateerd aan de afstandsbediening? Ik gebruik de standaard afstandsbediening niet maar een Logitech Harmony One.....geen vastlopers (Waarschijnlijk omdat de reactiesnelheid in te stellen is).
Bovendien kun je op deze One alle favoriete kanalen op het touchscreen programmeren zodat je die nietszeggende favorietenlijst in de Philips kunt vergeten......

rudieenyvonne
29-03-10, 09:45
Zo te zien zijn misschien de vastlopers gerelateerd aan de afstandsbediening? Ik gebruik de standaard afstandsbediening niet maar een Logitech Harmony One.....geen vastlopers (Waarschijnlijk omdat de reactiesnelheid in te stellen is).
Bovendien kun je op deze One alle favoriete kanalen op het touchscreen programmeren zodat je die nietszeggende favorietenlijst in de Philips kunt vergeten......

Alle? 24 favoriete kanalen kun je er inzetten.

BarnOwl
29-03-10, 12:10
Alle? 24 favoriete kanalen kun je er inzetten.
Ahaa, daar is een trucje voor: Gewoon een nieuwe activiteit aanmaken en je hebt er weer 24 bij!
Zo heb ik b.v. de activiteit :HDTV kijken gemaakt waar alle HD kanalen staan. :)

Esstilo
27-04-10, 14:32
Hoe zit het nou met dat herhalen van opnames, ik vindt het nu toch erg irritant worden om elke dag de opname van die dag te moeten instellen.

Het kan aan mij liggen maar dit is toch echt een basis functie van een recorder en dit al vanaf het begin gemeld aan philips/canal digitaal.

Ik voel me in elk geval genaaid door Canal Digital dat ze zulke slechte (lees : niet doorontwikkelde) spullen verkopen en ik zit heftig te twijfelen om gewoon weer over te gaan naar de kabel.

klassejanus
27-04-10, 16:06
nou nou zeg,
ik heb ook zo'n ding (8121) die loopt wel eens vast als ik van teletekst naar tv ga, verder geeft dat ding een prima beeld en gaat bij mij het huis niet meer uit.
Groetjes allemaal

gerie47
30-04-10, 20:17
nou nou zeg,
ik heb ook zo'n ding (8121) die loopt wel eens vast als ik van teletekst naar tv ga, verder geeft dat ding een prima beeld en gaat bij mij het huis niet meer uit.
Groetjes allemaal

Ik zou hem het liefst op straat zetten.
En ik denk dat vele met mij die mening delen. Pauzeer maar eens een progamma....wedden dat je er geheid overspannen van wordt?!

citoends
01-05-10, 12:54
@gerrie , Kijk er zitten fouten in ,maar als het pauzeren niet wil. vermijd het dan , tot CDS eens met een update komt.Er is bijna geen ontvanger op de markt waar, niet een beter te vermijden bug in zit,die bug moet je dus mijden

sjonnie123
07-05-10, 19:30
@gerrie , Kijk er zitten fouten in ,maar als het pauzeren niet wil. vermijd het dan

Dat doe ik inmiddels in afwachting van de nieuwe fw ook, maar ja er zitten zoveel foutjes in dat ik er niet altijd aan denk :mad:.

1. Eerst de ontvanger uitzetten als je naar een andere HDMI uitgang gaat
(want als je weer terug gaat dan slaat ie vaak vast)
2. Teletekst niet gebruiken (want dan slaat ie vaak vast)
3. Niet te enthousiast zappen (want dan....)
4. Live pauzeren niet gebruiken (want ....)
5. In plaats van normaal aanzetten eerst 4 maal op geel drukken (want anders doen je opgenomen programma's het niet).
6. Niet op de EPG-Gids drukken want voor dat je het weet is ie weer minuten lang de EPG aan het updaten en ook dat loopt nogal eens vast.

flyingdutch
07-05-10, 19:53
Dat doe ik inmiddels in afwachting van de nieuwe fw ook, maar ja er zitten zoveel foutjes in dat ik er niet altijd aan denk :mad:.

1. Eerst de ontvanger uitzetten als je naar een andere HDMI uitgang gaat
(want als je weer terug gaat dan slaat ie vaak vast)
Komt door de twee richting verkeer wat een groot aantal tvees gebruiken.
Deze kan je uitschakelen in het menu, bijvoorbeeld bij Samsung heet het HDMI-Cec in het menu.
Bij sony is viena-link of vierra-link
Phlips heeft ook een systeem
Decoder kan slecht tegen terugkomende commando's
Vaak helpt om HDMI poort 1 te mijden

2. Teletekst niet gebruiken (want dan slaat ie vaak vast)
Komt door de bug, als er een fout opgetreden is in de firmware dan gaat hij steeds meer in fout.
8121 Decoder aan en weer uit en 4x gele knop en zal verlopig het niet meer doen.
Als je dit 's morgens doet voordat je bv naar je werk gaat dan is er niks aan de hand

3. Niet te enthousiast zappen (want dan....)
Klopt de Ch + en - zoveel mogelijk mijden, kan er niet tegen als je drukt sneller dan hij kan.

4. Live pauzeren niet gebruiken (want ....)
Zelfde verhaal gebruiken als 2.
5. In plaats van normaal aanzetten eerst 4 maal op geel drukken (want anders doen je opgenomen programma's het niet).

Verhaal wist je al dus.

6. Niet op de EPG-Gids drukken want voor dat je het weet is ie weer minuten lang de EPG aan het updaten en ook dat loopt nogal eens vast.

Onzin, druk hem gewoon aan en hij laad op de achtergrond verder door, aanbevolen word om op kanaal 1 te laten staan, hier komen de updates beste en snelste door.

Binnenkort is er een update en deze ziet er zover goed uit heb ik vernomen van goede vriend die bij cds werkt.
Men gaat eerst de bevindingen bekijken van de test personen en als dit oke is gaat hij de lucht in.

Alfred

wilfred
18-05-10, 12:01
ik word helemaal gek van mijn decoder
heb inmiddels een nieuwe gekregen van canaldigitaal maar het helpt allemaal niets
wat doet mijn decoder

1 opgenomen programma's als ik die wil bekijken loopt de decoder vast

2 als ik mijn tv en de decoder aanzet blijft het beeld zwart dan moet ik de stekker van de decoder eruit halen en na 10 seconden er weer in doen dan doet hij het weer

3 decoder valt heel vaak uit als we tv zitten te kijken en blijft uit

en zo kan ik wel nog even doorgaan over de problemen
word er niet goed van en elke keer zeggen ze bij canaldigitaal dat de problemen opgelost worden maar het is al 6 maanden zo
betaal ik daar 29,95 voor elke maand:mad:

Sattje
18-05-10, 14:40
@Wilfred: Met decoder bedoel je DSR8121? Niet te snel op de knopjes drukken, anders loopt 'ie onherroepelijk vast! Laat ook je schotel, LNB's en bekabeling eens doormeten. Mij is gebleken dat DSR8121 er niet tegen kan als de ontvangst niet goed is. Koop anders gewoon een goede receiver. Mijn keus viel op Rebox.

wilfred
18-05-10, 16:34
de bekabeling is helemaal goed ik heb de schotel sinds vorig jaar november
en volgens canaldigitaal ligt het aan de software van de DSR8121
maar dat zeggen ze al vanaf het moment dat ik de schotel heb
dus ja word er erg moe van

rudieenyvonne
18-05-10, 17:28
de bekabeling is helemaal goed ik heb de schotel sinds vorig jaar november
en volgens canaldigitaal ligt het aan de software van de DSR8121
maar dat zeggen ze al vanaf het moment dat ik de schotel heb
dus ja word er erg moe van

Ik heb er twee al meer dan een jaar, maar veel van de problemen die jij hebt herken ik niet.Het soms opnieuiw opstarten wel.

citoends
18-05-10, 21:30
Veel voorkomende fouten ,die problemen kunnen veroorzaken . satbox te vlak bij storingsbron.zoals gsm -tv.s enz. te warme plaats . trillings (hdd), slechte coax(kwaliteit scherpebochten-knikken), statische stroom , slechte verbindingen, schotel niet optimaal . en oversturing door zeer korte kabel enz enz

joopje
23-05-10, 21:28
Ik heb zins kort het probleem dat als ik opneem via de epg de opname stopt ruim voordat het echt is afgelopen mijn vrouw word steeds bozer want die mist nu goedetijden voor een groot deel.

jarno14
23-05-10, 22:04
Heb ook een 8121 sinds 5 maanden en betaal er +/- 50 euro voor .
Al vanaf dag 2 moet ik bijna elke dag de stekker eruit trekken en hem opnieuw opstarten . Heb er al meerdere malen over gebeld en het wordt opgelost , een software probleem . ik moest geduld hebben , komt goed meneer !!.
Ben het spugzat , maar als ik beeld hebt is het wel super .
wat moet je anders als wachten... P.S vindt ze bij de klantenservice niet allemaal even vriendelijk.

Sattje
24-05-10, 12:38
Heb ook een 8121 sinds 5 maanden en betaal er +/- 50 euro voor .

Nog 19 maanden (=190) te gaan?

Al vanaf dag 2 moet ik bijna elke dag de stekker eruit trekken en hem opnieuw opstarten . Heb er al meerdere malen over gebeld en het wordt opgelost , een software probleem .

Zal mij benieuwen. Er is nu een nieuwe update (https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/nieuw-updates-komende-maanden.aspx) beschikbaar (?)

Beste remedie: Zo min mogelijk op de OK toets klikken; opnemen alleen via menu 'opnemen'.