PDA

Bekijk de volledige versie : DSR8121 soms geen geluid bij opstarten

bjornc
01-11-09, 17:06
Beste medeforummers,

Ik heb ca een maand geleden een Philips DSR 8121 gekocht.
Mijn keuze is hierop gevallen, omdat ik een Canaldigitaal ondersteunde ontvanger wou hebben, omdat -zo dacht ik- er dan geen problemen mee zou hebben.

Nu heb ik er al veel problemen mee gehad, maar de meeste zijn opgeheven door de laatste update. (22 oktober 2009)
Fouten waren onder andere:
- Niet kunnen afspelen van opnames
- Crashen bij gebruik Timeshift
- Crashen bij zenders bladeren
- Ineens verdwenen kanalenlijst :confused:
- Niet uitschakelbaar, ontvanger startte elke keer weer op na uitschakeling.
- Geen geluid bij inschakelen ontvanger. :mad:

De laatste fout heb ik nu nog steeds met enige regelmaat.
Als ik de ontvanger opstart, heb ik simpelweg geen geluid.
Dit kan ik oplossen, door de HDMI kabel uit de ontvanger te trekken, en deze vervolgens weer aan te brengen.
Als ik mijn DVD speler gebruik (ook aangesloten op HDMI) heb ik wel gewoon geluid. Ik vermoed dus dat de receiver dit veroorzaakt.

Enig idee waar deze fout vandaan komt?

bjornc
04-11-09, 19:57
Ik heb de HDMI stekker van de decoder een paar dagen omgewisseld met de HDMI van de DVD speler. De fout is desondanks gewoon weer terug gekomen.
Ik weet dus nu zeker dat de decoder op die momenten gewoon geen audio signaal uitzend.

Nog steeds niemand die dit ook ondervind?

satschaap
04-11-09, 20:52
Ik had precies dezelfde problemen als bovengenoemd met mijn sinds 2 weken in bezit zijnde DSR 8121. Mijn keuze was om dezelfde reden (CD goedgekeurd) na een zeer wijze les van het kopen van een Topfielfd 7710 HD PVR (deze is reeds via het raam vertrokken).

Het enige probleem wat ik met het geluid momenteel heb is dat deze af en toe hapert, er vallen dan soms woorden weg uit een gesproken tekst. Het geluid komt wel steeds weer terug.

bjornc
11-12-09, 21:58
Ik heb reactie gehad van Canaldigitaal:
Wij kunen u meedelen dat de Philips DSR 8121 momenteel zonder problemen moet werken. Als u echter aangeeft dat u frequent problemen ervaart met het geluid en dat het opnieuw aansluiten van de HDMI-kabel dit verhelpt, dan raden wij u aan eerst de HDMI-kabel te testen. Het is mogelijk dat hier iets niet goed aan is waardoor er geen complete verbinding word gemaakt. Net als bij Scart worden beeld en geluid afzonderlijk verstuurd waardoor één van de twee dan kan wegvallen.

Als uw HDMI-kabel goed blijkt te werken dan raden wij u aan met de satellietontvanger naar uw leverancier te gaan. In dat geval ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij het contactpunt van uw satellietontvanger naar HDMI, die verbogen of afgebroken is.

Verder bieden wij u onze excuses aan voor het ongemak dar hierbij is veroorzaakt. De Philips DSR 8121 is een satellietontvanger die nog niet zo lang op de markt is en vertoont daardoor nog een aantal kinderziektes. Echter willen wij u er nogmaals op wijzen dat het apparaat goed moet functioneren en geen technische mankementen mag vertonen.

Dus ik de bijgeleverde HDMI kabel vervangen door een ander exemplaar...
en wat denk je? Het werkt!!!!!
Dankjewel CD!

Nu alleen die kreupele firmware nog eens goed werkend maken....