PDA

Bekijk de volledige versie : nu word ik echt chagerijnig

Bigbro
26-05-09, 18:49
Inmiddels een forse investering gedaan in mijn schotelapparatuur. Heb nu een prima HD ontvanger en een Bigsat op het dak. Ik wil graag voetbal in HD en wat denk je,

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2075

Wanneer krijgen we eindelijk Sport1HD van Canal Digitaal.:mad::mad::mad:

Het is toch te gek voor woorden dat ik alleen voor die zender een apart los abonnement moet nemen bij UPC wat me in totaal ongeveer 40 euro per maand gaat kosten.

Wel adverteren met het rijkste HD aanbod en dan Sport1HD weglaten. Leuk hoor straks EurosportHD met wedstrijden die 2 weken geleden gespeeld zijn.De stelling is inderdaad juist: als je machteloos bent wordt je boos.....

Zo moest even mijn ei kwijt.

flyingdutch
26-05-09, 19:13
Chellomedia maakt dat helaas uit, als deze partij niet wil betalen voor de sat distributie en ook nogeens een bedrag wilt hebben van de abonnee's, dan is dat gewoon niet haalbaar.
Misschien in de toekomst

jojomo
26-05-09, 19:59
ja ik ken dit er is te weining aanbod bbc hd en belgie eeen hd zijn de beste zenders ook voor sport maar wat ik wel vind dat je hdmi aansluiting ook al veel beter beeld geeft europort hd is er ook nog niet je hebt nog niet veel aan je hd ontvanger

satellietstraal
26-05-09, 20:14
Ik denk wel dat je je van Sport1 HD iets teveel voorstelt....

Apple740
26-05-09, 21:54
Ik denk wel dat je je van Sport1 HD iets teveel voorstelt....

Op voetbalgebied zendt Sport1-HD met kop en schouders de meeste hoeveelheid HDTV voetbal uit van heel Europa. Zelfs Skysports-HD UK kan bij lange na niet aan de hoeveelheid wedstrijden tippen.
Voor de voetballiefhebber is het gewoon jammer, sterker nog, een zwaar gemis dat CDS niets in Sport1-HD
ziet.

Chellomedia maakt dat helaas uit, als deze partij niet wil betalen voor de sat distributie

Zenders als Discovery-HD betalen CDS wl geld voor de sat distributie? Dat lijkt me niet. Het lijkt
me dat CDS bij zulke zenders zlf zorg moet dragen voor de benodigde transponderruimte, en dit geld weer terugverdient
door het opstrijken van het abonnementsgeld.
Anders zou satellietprovidertje spelen wel een hle lucratieve bezigheid worden. Je ontvangt dan geld
van n de zender n de klant. :)

Jarco Kriek
26-05-09, 22:12
Nee CanalDigitaal betaald natuurlijk Discovery Networks voor Discovery HD. Maar je er zit een verschil in betalen tussen Discovery HD en Sport1 HD. Voor Sport1 HD moet CanalDigitaal echt de hoofdprijs betalen.

Kosten/baten. Nederlanders gaan natuurlijk vergelijken en willen bij CanalDigitaal ook Sport1 HD gratis bij het Sport1 abonnement hebben. Anders is hier op dit forum weer een stoot extra moderators nodig om de boel binnen te perken te houden. En dat kan nu eenmaal op de satelliet niet voor dezelfde prijs. Kabel heeft als eerste de voorsprong van het analoge gedeelte abonnementgeld wat toch als een gedeeltelijke extra inkomsten beschouwt moet worden. Daarnaast moet CanalDigitaal ook nog eens, en zeker voor sport in HD, aardig wat bandbreedte extern inkopen bij SES Astra op Sport1 HD te kunnen doorgeven. En van deze kostenpost heeft men bij kabelaanbieders niet direct mee te maken.

Alfons Verbiest
26-05-09, 22:47
Het zou aardig zijn als Henk of Guido dit "Sport1 HD" en "Film1 HD" verhaal eens proberen aan te kaarten bij diegenen bij CDS die er wat over kunnen zeggen.

Als we het standpunt in deze weten van CDS, kunnen we eindelijk eens stoppen met speculeren of die 2 zenders ooit wel of niet gaan komen.

Oftewel: dan weten we tenminste wat. Nu blijft het maar gissen.

F104G
26-05-09, 23:29
Sport1 HD is in mijn ogen een zwaar overschatte zender, wat Appeltje ook allemaal beweert. En voordat je roept over wat er in mijn sign staat, ik heb zo mijn eigen bronnen om dit te beoordelen.

Het is HD, maar Sport1 zend vaker niet uit dan wel. Dan zie ik vele malen liever Film1 HD. Zodra dat er is stap ik over. :D

Veldmuis
27-05-09, 00:27
Zo moest even mijn ei kwijt.

Opgelucht? :D
Ik geloof niet dat ze om eieren verlegen zitten bij canal :)
Maar ook voor mij geldt...sport en nog liever zoals mijn voorganger al noemde, een filmzender in HD en ik teken ok voor een abbo erbij. Vraag me wel af...wat is logischer...bij het HD pakket of in de film / sport rubriek? :confused:

Apple740
27-05-09, 02:47
Sport1 HD is in mijn ogen een zwaar overschatte zender, wat Appeltje ook allemaal beweert. En voordat je roept over wat er in mijn sign staat, ik heb zo mijn eigen bronnen om dit te beoordelen.

Het is HD, maar Sport1 zend vaker niet uit dan wel.

Ik heb het puur over voetbal. Met +/- 6 live HDTV wedstrijden per week is de zender wat betreft hoeveelheid voetbalcontent de absolute top van Europa. De niet voetballiefhebber kan de zender overschat noemen, maar voor de voetballiefhebber is dat absoluut niet het geval.

Johnmeel
27-05-09, 09:54
Ik heb het al vaker gezegd, maar het blijft natuurlijk een gotspe dat CanalDigitaal zo weinig HD zenders aanbiedt, terwijl ze nota bene zelf ooit hebben gezegd dat er nog te weinig content was om met HDTV te starten geven ze de content waar mensen voor willen betalen: Sport en Fictie geen enkele aandacht of ruimte. Alleen goedkope zenders (en de altijd populaire hapklare discovery/nationalgeographic brokken) krijgen een plaats.

Zelf pronken ze met het meest uitgebreide aanbod, maar het is al met al wel het minst aantrekkelijke aanbod!

Brava HD is een constante herhaalloop. Melodyzen HD is alleen maar beeldvulling (ze hebben nog even getwijfeld of Fashion HD wl abonnees zou trekken:p) en dan die prachtige FTA zenders: Anixe en Luxe TV: Echt topkwaliteit.

Ondertussen is er geen enkel openlijk commitment om wel interessante content te bieden:

Film1 HD en Sport1 HD zenden al meer dan een jaar uit, maar de premium abonnee krijgt bij CanalDigitaal een zwaar gemankeerd pakket (immers ook Film1 3, Film1 +1, Film1 Action, Sport1 2 t/m 6 en Eredivisie Live 3 en 4 ontbreken geheel of gedeeltelijk, dit terwijl de abonnees wel eenzelfde prijs als kabelkijkers betalen.) en worden het bos in gestuurd met opmerkingen als zou Sport1 niet interessant zijn (Melodyzen is dat schijnbaar wel)

Zenders als Eurosport HD (ook al ruim een jaar in de lucht) en History HD waarvoor niet eens eigen frequentieruimte voor benut hoeft te worden zijn nog steeds niet beschikbaar.

Er is geen enkele aanwijzing vanuit CanalDigitaal dat ze van plan zijn de 10 generalistische zenders in Nederland in HD door te geven. Sterker nog: in Vlaanderen bewijst zus TVVLaanderen dat ze zomaar een VTM HD kunnen negeren.

Tuurlijk de satellietkijker heeft nog exclusief toegang tot Arte HD, Een HD (wel veel upscale) en BBC HD, maar voor geen van deze zenders is een HD pakket verschuldigt.

CanalDigitaal loopt het risico te verworden tot een digitenne+ met als extra bonus de gratis Duitsers en Engelsen, terwijl heel Nederland voor haar favoriete content als vanouds op de kabel is aangewezen. Om een serieuze speler te blijven zullen ze serieus moeten investeren en niet steeds met halfzachte oplossingen komen, die met veel moeite moeten worden goedgepraat door de laatste teleurgestelde doch onverbetelijk enthousiaste forumbevolkers.

Natuurlijk heeft de satelliet zijn eigen economische wetten, maar dat is nu eenmaal de business waarin zij gestapt zijn. Er moet verder niet gehuild worden dat het allemaal zo duur is om bandbreedte te huren: kom gewoon met een goed product voor een goede prijs, dat levert meer op dan een beetje goed product voor een beetje goede prijs.

Ik heb het al vaker gezegd: CanalDigitaal: durf eens te kiezen!!!

Alfons Verbiest
27-05-09, 10:30

Het is HD, maar Sport1 zend vaker niet uit dan wel. Dan zie ik vele malen liever Film1 HD. Zodra dat er is stap ik over. :D

Ik heb ook Sport1 HD via de kabel en kan dus oordelen. De kwaliteit is al een tijd geleden op een goed peil gebracht en ze zenden bijna 24 uur per dag uit.

epouls
27-05-09, 16:16
Ik heb ook Sport1 HD via de kabel en kan dus oordelen. De kwaliteit is al een tijd geleden op een goed peil gebracht en ze zenden bijna 24 uur per dag uit.

Hadden ze het afgelopen seizoen ook spaans voetbal in HD dan bij sport1HD?
Of is dit vanaf volgend seizoen nieuw bij sport1HD? Dan zou dit dus betekenen als dit nieuw is volgend seizoen, sport1HD nog meer wedstrijden in HD zal hebben.

Alfons Verbiest
27-05-09, 16:36
Ik weet het eigenlijk niet eens. Ik volg het Spaanse voetbal niet zo. Meer het Engelse en Nederlandse. Die laatste dan via EredivisieLive.

Maar volgens mij zendt Sport1 HD al regelmatig Spaanse wedstrijden in HD uit.

Anders weet Apple740 dat wel te beantwoorden.

epouls
27-05-09, 17:59
Ik heb sport1 HD pas een aantal weken kunnen zien via ziggo en vond de kwaliteit toch echt goed. Ik zit er nu dan ook sterk over te denken om mijn abonnement bij CD te downgraden en Film1 en Sport1 via de kabel te nemen.

Ik weet nog dat er pas een wedstrijd was van Barcalona en deze was toen niet in HD. Nu weet ik dat niet alle wedstrijden ook in HD worden uitgezonden maar vroeg mij af of Sport1 HD uberhaupt spaanse wedstrijden in HD had afgelopen seizoen.

Bigbro
27-05-09, 18:13
Ik heb sport1 HD pas een aantal weken kunnen zien via ziggo en vond de kwaliteit toch echt goed. Ik zit er nu dan ook sterk over te denken om mijn abonnement bij CD te downgraden en Film1 en Sport1 via de kabel te nemen.

Ik weet nog dat er pas een wedstrijd was van Barcalona en deze was toen niet in HD. Nu weet ik dat niet alle wedstrijden ook in HD worden uitgezonden maar vroeg mij af of Sport1 HD uberhaupt spaanse wedstrijden in HD had afgelopen seizoen.

Vanaf volgend seizoen zal elke Spaanse wedstrijd die Sport1 uitzendt in HD zijn.

Apple740
27-05-09, 18:50
Hadden ze het afgelopen seizoen ook spaans voetbal in HD dan bij sport1HD?

Ja, sowieso de thuiswedstrijden van Barcelona en Atletico Madrid werden in HD uitgezonden. Die
van Real Madrid helaas niet, blijkbaar is het Bernabeu stadion nog niet HD-Ready.

Alfons Verbiest
27-05-09, 20:02
Had ik het dus toch goed. :D

epouls
27-05-09, 21:39
Ok weet ik dat ook weer en volgend jaar worden het er dus nog meer. Sport1 Hd hoeven we bij Canal Digitaal waarschijnlijk toch niet te verwachten op korte termijn. Dan moet het maar via de kabel.

Alfons Verbiest
27-05-09, 21:44
Ga nu naar de 2e helft kijken van de Champions League Finale. Prima beeldje hoor.

Veldmuis
27-05-09, 22:02
Ok weet ik dat ook weer en volgend jaar worden het er dus nog meer. Sport1 Hd hoeven we bij Canal Digitaal waarschijnlijk toch niet te verwachten op korte termijn. Dan moet het maar via de kabel.

Jij hebt tenminste nog de keus of je via de kabel kan zien, ik ben afhankelijk van mijn schoteltje :(
Enige concurentie op stallietgebied mag er wat mij betreft komen dus :D

Bigbro
28-05-09, 06:32
Ga nu naar de 2e helft kijken van de Champions League Finale. Prima beeldje hoor.

Ook bij HD is er een groot verschil in kwaliteit. Gisterden de finale gezien via ITVHD. Deze uitzending haalde het niet bij de wedstrijd van 2 weken geleden in Engeland....

epouls
30-05-09, 01:05
Ook bij HD is er een groot verschil in kwaliteit. Gisterden de finale gezien via ITVHD. Deze uitzending haalde het niet bij de wedstrijd van 2 weken geleden in Engeland....

Ook ik vond de kwaliteit van deze wedstrijd op ITVHD afgelopen woensdag zeer matig.

Jarco Kriek
30-05-09, 08:46
Wat maar aangeeft hoe belangrijk de kwaliteit van de aanvoer van een signaal is. ITV HD zond wel met gemiddeld 15 Mbit uit. Diverse Europese publieke omroepen zonden het in minder bandbreedte uit maar daarvan was het beeld toch beter omdat deze gebruik maakten van de betere HD feed van de EBU.