PDA

Bekijk de volledige versie : einsfestival HD

Bigbro
14-04-09, 17:28
Hallo,

Ik kan sinds enige tijd bovenstaand kanaal niet meer ontvangen. Het werd door de WRD als testkanaal gebruikt. Weet iemand of het uit de lucht is genomen? Zo niet, kan iemand dan de instellingen misschien posten?

Groet,
Bigbro

Alfons Verbiest
14-04-09, 21:17
Hoi Bigbro,

EinsFestival doet het gewoon hoor. Voor de instellingen, zie bijgaande link van King of Sat.

Link: EinsFestival bij King of Sat (http://nl.kingofsat.net/find.php?question=einsfestival+hd&standard=All)

Bigbro
15-04-09, 18:03
Hoi Bigbro,

EinsFestival doet het gewoon hoor. Voor de instellingen, zie bijgaande link van King of Sat.

Link: EinsFestival bij King of Sat (http://nl.kingofsat.net/find.php?question=einsfestival+hd&standard=All)

thanx. Ik zal hem opnieuw handmatig zoeken.

Groet,
Bigbro

Alfons Verbiest
15-04-09, 22:48
Bigbro, gelukt?

Bigbro
16-04-09, 05:50
Bigbro, gelukt?

Ja. Wat me opvalt is dat er een foutcodecorrectie van 3/4 wordt meegegeven alsmede een een frequentie die ,50 op het einde heeft. Mijn Clarketech ontvanger kan alleen de 3/4 instellen als ik voor 8psk danwel qpsk kies. Frequenties op ,50 kan ik ook niet instellen,alleen op hele getallen.

Einsfestival zit bij mij echter gewoon op DVB-S, dus zonder invoer van foutcodefrequentie. Voor zover ik weet is dit de enige HDzender die op DVB-S zit.

Groet
Bigbro

Littlesat
16-04-09, 11:57
Die ,50 vul je dan gewoon niet in... Rondt het gewoon simpelweg af(!)

Alfons Verbiest
16-04-09, 12:36
Voor zover ik weet is dit de enige HDzender die op DVB-S zit.

Groet
Bigbro

Dat valt wel mee. MTVNHD, BBC HD, Luxe TV HD en het Hongaarse M2 HD zie ik bij mij ook in DVB-S.

Bigbro
16-04-09, 17:51
Dat valt wel mee. MTVNHD, BBC HD, Luxe TV HD en het Hongaarse M2 HD zie ik bij mij ook in DVB-S.

Hebben de 2 andere protocollen iets met beveiliging te maken, of met een betere foutverwerking?

supervisiontlb
16-04-09, 18:42
Als een transponder gebruikt word om zowel een SD kanalen uit te zenden als ook Hd, dan moet je wel voor ontvangst van de sd kanalen mogelijk maken op de normale sd ontvangers door in dvb-s uit te zenden.
Hd ontvangers kunnen het gewoon inlezen.
Bijvoorbeeld ook Suisse HD, deze zit samen met de sd zenders SF1 en SF2 op 1 transponder, dus mpeg2 en mpeg4 samen.
Natuurlijk moet je ook aan de zender kant de infrasctructuur geschikt hebben om dvb-s2 uit te zenden.
Sommige gavallen worden zelfs sd zenders uitgezonden in de dvb-s2 standaard, zie kabel deutschland en telesat walon

Timo
16-04-09, 18:52

Kun je ITV-HD ook ontvangen?

supervisiontlb
16-04-09, 19:50
Ja itv is te ontvangen, alleen moet je een ontvanger hebben die geschikt is.
in principe is het signaal gewoon normaal Hd, maar er word bewust verkeerd uitgezonden, hierdoor kan je het volgende tegen komen.
Of hij word als data kanaal ingelezen
Of er word niks ingelezen
Of er word ingelezen maar geen beeld en geluid.

Je moet namelijk een ontvanger hebben waar je de setting(kanalen) lijst kunt uitlezen en bewerken op de pc.
Doormiddel van de gegevens aan te passen en VAST te zetten!!!(heel belangrijk, anders springt hij terug naar de instelling zoals uitgezonden word) en dan weer terug te zetten in de ontvanger krijg je beeld!!
Let wel op dat ITV-HD niet altijd uitzend, zodra er meestal op ITV 1 een uitzending is die ook in HD aangeboden word, dan heb je ook beeld op ITV-hd.
Dat word begin van de uitzending doormiddel van Red button Icoon bekend gemaakt.
Natuurlijk kan je ook kijken op www.itv.co.uk , daar staat wat er uitgezonden word in HD.