PDA

Bekijk de volledige versie : niet instelbaar na crash

lindenboom
07-12-10, 10:39
Graag jullie hulp/advies bij het volgende:
J.l. Weekend crashte de 8121 na een poging twee prog's achter elkaar op te nemen. I.p.v. opname volgde het "Init"-menu, waarbij na de taalkeuze hij begon te mekkeren over "wijzig "diseq" instellingen. En gaf "zwak signaal"aan, waar de avond daarvoor de ontvangst prima was ( Astra 1,2,3 + hotbird): de schotel etc. is door een "prof" genstaleerd.
Nu geeft ie, naar veel "gedoe"( honden vluchtten uiteindelijk de kamer uit) "diseq a: leeg, maar op diseq B geeft hij bij Astra 19,2 een goed signaal, geeft Astra 28 ook goed, geeft Hotbird en Astra 23 niet. Kan dus wel naar de Nederlandse zenders kijken, de duitse, de belgische...maar niet naar de BBC, die het tot jl zaterdag wl deed. Wat ik ook probeer,met de gebruiksaanwijzing ernaast, het lukt me niet om de boel weer goed werkend te krijgen.
Het opnieuw opstarten via "Menu>Instellingen>fabrieksinstellingen werkt ook niet: kom weer op een "lege"diseq a uit, terwijl de diseq b, mt Astra 19.2 het dus wel weer doet, enz.enz.enz. Nog even, en een 8121 kan ook vliegen.....
Kan iemand me aanwijzen wat ik wl moet doen?

Dank, Jan

Sattje
07-12-10, 11:42
Wel even die diseqcs handmatig wijzigen/instellen Jan! Normale Multytenne instelling is:
Diseqc instelling in menu instellingen
astra 19 A
Hotbird B
astra 23 C
astra 28 D
Andere schotel met 4 LNB's moet je ingeven:

astra 19 A
astra 23 B
astra 28 C
Hotbird D

lindenboom
07-12-10, 12:20
Hallo Satje,

Ik heb n schotel ( Visionsat), vier LNB's, en twee disq-switches. Het geheel komt middels twee kabels het huis en de ontvanger in. En, tot jl zaterdag had ik, sneeuw of niet, een uitstekende ontvangst op alle satelieten.

Vraag: moet ik e.e.a. nu eerst weer in de fabrieksinstellingen terugzetten, en dan lle satellieten handmatig instellen, f is diseq A met Astra 19.2 etc.
genoeg en vindt hij de rest dan zelf wel?

Dank alvast,

Jan

Sattje
07-12-10, 13:14
Fabrieksinstellingen terugzetten is het makkelijkste. Heb ja al een mooie zenderlijst en wil je die niet kwijt dan liever handmatig. Frequenties ed heb ik hier (http://www.satellietforum.com/showthread.php?p=68586#post68586) al eens vermeld. Suc6!

lindenboom
08-12-10, 13:21
Satje:

Gaat weer niet goed! Teruggezet in Fabrieksinstellingen, Taal gekozen, "wijzig diseq-instellingen/uitgebreid menu": geeft aan: Astra 19 op diseq A= Zwak;
Bij uitgebreide instellingen heeft ie wl de juiste instellingen. Als ik Astra 19 op Diseq-B zet, geeft ie wl een goed signaal. Maar geeft dan Diseq A als "Leeg"op.
Krijg, wat ik ook probeer, geen goed signaal op Diseq A.
Wat doe ik verkeerd?????

Sattje
08-12-10, 13:32
`Volgens mij doe je niets verkeerd Lindeboom. Waarschijnlijk is 1 LNB stuk. Dat kan zo maar gebeuren... Eventueel kan er ook in je receiver iets mis zijn. Niet waarschijnlijk, maar leen eens een andere receiver om te zien of het probleem er nog is. Anders een vakman/vrouw erbij halen, maar dat kost dan weer ...

Satlovers
08-12-10, 13:59
Heeft jou sat man niet toevallig een andere volgorde gebruikt dan de meest gebruikte.

astra 19 A
astra 23 B
astra 28 C
Hotbird D

Als Astra 19 op Disc B wel gewoon beeld geeft op de juiste Astra 19 zenders,dan zou ook de volgorde weleens anders kunnen zijn.
Want als LNB/Disc B op de Astra 23 gericht staat kan die nooit beeld geven op Astra 19 zenders.

lindenboom
08-12-10, 14:56
Heren: Dank alvast voor jullie meedenken, maar gezien mijn twee linker handen, n het feit dat de monteur die e.e.a. heeft aangelegd en ingesteld vanwege familieomstandigheden "uit de lucht" is, zou het erg op prijs stellen dat jullie nog even blijven meedenken! Ik weet bijna zeker dat ik zelf wat verkeerd doe: die LNB's zijn nog geen maand oud, tot jl zaterdag werkte de heleboel nog, maar door een fout met twee opnames achterelkaar schoot ie weer in de "installatie-mode": nu krijg ik de boel niet meer aan de gang: wl op m'n oude Topfield 5500.
Wat ik dus fout doe, weet ik niet: het zal wel wat onbenulligs zijn wat ik over het hoofd zie, maar "iemand"die de 8121 goed kent zou me een heel groot plezier doen door me even te bellen: 0523-235733 en, vanaf de Fabrieksinstellingen, even met me mee te "kijken/luisteren"oid: de telkosten oid vergoed ik graag! En o ja: ik heb het CD-klantennr gebeld, maar daar zegt men het z druk te hebben, dat ik later moet terugbellen ( voor de 5e keer....)

GUESTS
08-12-10, 15:40
Satlovers schreef:
Heeft jou sat man niet toevallig een andere volgorde gebruikt dan de meest gebruikte.

@lindenboom
Jouw ontvanger ken ik niet, maar ik denk dat Satlovers het bij het rechte eind heeft.

Groetjes,
D-box

GUESTS
08-12-10, 15:48
@lindenboom
nu krijg ik de boel niet meer aan de gang: wl op m'n oude Topfield 5500.

Vergelijk de DiSEqC instellingen van je Topfield met de DSR8121

Groetjes,
D-box

Sattje
08-12-10, 15:54
Dat is nog eens een goede tip D-box !

lindenboom
09-12-10, 15:01
Zeer veel dank voor je hulp, Satje!! Inderdaad, middels Trial and Error, schuiven van positie's van de diseq's en de sattelieten, heb ik nu pakweg 1000 zenders!

De tip van D-box hield ik even achter de hand: de Topfield terugplaatsen en kijken hoe de instellingen daar stonden.
Eigenlijk wilde ik de Topfield verkopen, maar na de "interessante"ervaringen met de 8121 houd ik die toch nog maar even achter de hand.
Maar, zeker ook gezien de vele opmerkingen/ervaringen van anderen met de 8121 blijf ik het een nogal storingsgevoelige, simpele en beperkte machine vinden. Had vroeger een Echostar pvr 5200: die prima was op het feit dat eens per jaar de voeding doorbrandde ( niet duur, maar altijd in een weekend!) en ik dat na vijf jaar zat werd, blijf ik nu met de vraag zitten: Wat NU?
De 8121 doet het weer, maar de vraag is dus voor hoe lang, en wt is dan een betrouwbare twin-tuner-pvr, die ook voor een niet-techneut als ondergetekende
te bedienen apparaat???

Sattje
09-12-10, 15:22
Dank voor je terugmelding, lindenboom.
Hoewel ik zelf die DSR8121 al na 6 weken heb vervangen voor een chte HD twin receiver, heb ik de indruk dat DSR8121 thans stabiel is. Inmiddels is mijn Rebox 9000 ook prima. Mocht ik het 'overdoen' zou ik heden toch eerder een Dreambox of Vu + duo kopen. Er is altijd wel een 'maar' te bedenken. Zo vond (en vind) ik de bediening van DSR8121 makkelijker dan Rebox 9000 HDPVR. :)