PDA

Bekijk de volledige versie : Hinderlijke ruis en fluittoon

Hupkehel
29-10-10, 12:51
Is hier meer over bekend: na een periode waarin ik de DSR 8121 'slechts' 1 2x per week alleen maar hoefde te resetten blijkt er sinds 'n 1/2 jaar spontaan een hinderlijke hoorbare ruis en fluittoon te worden gegenereerd. CanalDigitaal komt niet verder dan mij aan te bevelen de fabrieksinstellingen te resetten en opnieuw downloads uit te voeren (wat ik dan toch al 2 3x p/w te doen heb). Vreemd: soms is de ruis en fluittoon na restetten etc. daadwerkelijk afwezig, om zich opeens weer te manifesteren. Gemiddeld loopt mijn DSR 8121 twee keer per week vast (stilstaan van beeld in live-modus of alleen streepjes in het display waarop geen knop noch afstandsbediening reageert, enz. Met mijn (achteraf gezien helaas van de hand gedane) Digimax-sat.tuner had ik deze problemen nooit.

ESM
29-10-10, 13:15
Zit er een harde schijf in je box? Dat zou het kunnen zijn. En anders misschien even naar Beter Horen ofzo? ;)

satcat
29-10-10, 13:19
Komt die ruis en fluittoon uit de luidsprekers van de TV of komt die uit de behuizing van de DRS8121?

UIt de behuizing dan is je misschien HDD niet goed meer.

Uit de luidsprekers dan kun je je HDMI-kabel eens opnieuw aansluiten of vervangen.
Binnen(zeer)kort komt er nieuwe software voor je ontvanger dus nog even geduld en dan zijn hopelijk je problemen wat betreft het vastlopen opgelost.

GUESTS
29-10-10, 14:43
Goede vraag satcat.

Toen ik bij KPN werkte (adsl afdeling) hadden klanten die een Speedtouch 510 modem hadden vaak last van een "fluitende condensator", wij maakten dan altijd een melding in een bepaald systeem (ATS) -vraag me niet waar die afkorting voor staat, zo heette dat systeem- en de klant kreeg een nieuw modem.

Dus misschien is hier net zoiets aan de hand.

Groetjes,
D-box

PROFISAT
29-10-10, 17:30
condensators en spoelen kunnen inderdaad hinderlijk fluiten. iemand met problemen met hoge tonen heeft er geen last van :rolleyes: zoals ik.

gerie47
31-10-10, 14:10
Wat dat betreft heb ik het geloof ik wel een beetje getroffen.
Ik lees wel vaker op het forum over het horen draaien van de harde schijf en dat sommige mensen daar last van hebben.
Mijn ontvanger doet dat gelukkig niet. Dat ding hoor ik nooit, terwijl de ontvanger van UPC soms hinderlijk geluid kan produceren.
Ook de ventilator is muisstil gelukkig :)