PDA

Bekijk de volledige versie : Wanneer worden nieuwe zenderlijsten ingeladen?

erwin969
27-10-10, 17:00
Ik heb dat op automatisch staan maar wanneer gebeurd dit? Elke dag, 1x per week etc. Hoe merk je dat je een nieuwe zenderlijst hebt of dat deze ververst is?

Fer
27-10-10, 17:06
Gebeurd als er een nieuwe lijst beschikbaar is..

En je merkt het als je de ontvanger aan zet, dat je ziet dat de kanalen worden gezocht....

erwin969
27-10-10, 17:08
En komt dit vaak voor en neemt hij dan ook nieuwe FTA zenders mee als hij op snel staat?

flyingdutch
27-10-10, 17:42
Nieuwe zenders pakt hij alleen als deze ook toegevoegd zijn aan de fastscanlijst.
Langzaam kan je proberen maar word in principe niet aanbevolen door canal digitaal.
Maar werkt wel goed.
Risico is wel dat hij bij de volgende fastscanlijst inladen de zenders weer eruit gooit die met langzaam zoeken gevonden zijn.

erwin969
27-10-10, 23:59
Vanavond bij het opstarten werd er toevallig een nieuwe zenderlijst aangemaakt. Ik kan even niet zien welke zenders er zijn toegevoegd maar hij vond wel allemaal radiostations en TV zenders. Ik weet niet of dat alle zenders zijn die ik al had, of hoe werkt dat? Voegt hij bij nieuwe zenderlijst alleen nieuwe zenders toe of plaatst hij nogmaals de lijst met nieuwe zenders daar tussen?
Verder viel me op dat na zenderlijst update mijn TV op zwart ging en mijn ontvanger op --:-- bleef staan. Heb hem toen even op standby gezet en weer aan en toen deed hij het gewoon. Is dat normaal dat je dit moet doen na een zenderlijst update?

Fer
28-10-10, 10:24
Voegt hij bij nieuwe zenderlijst alleen nieuwe zenders toe of plaatst hij nogmaals de lijst met nieuwe zenders daar tussen?

Hij laad de complete lijst opnieuw, dus ook de zenders die je al had worden opnieuw geladen.
Dit omdat ze ook van plaats kunnen wisselen, of misschien alleen een naamswijziging..

Verder viel me op dat na zenderlijst update mijn TV op zwart ging en mijn ontvanger op --:-- bleef staan. Heb hem toen even op standby gezet en weer aan en toen deed hij het gewoon. Is dat normaal dat je dit moet doen na een zenderlijst update?
Normaal gesproken hoort de ontvanger gewoon op ned1 aan te springen na het laden van de zenderlijst..
Tenminste, voor zover ik weet...

Maar opzich kan het geen kwaad dat je hem even op standby en weer aan zet..

erwin969
28-10-10, 23:43
Kun je ook na langzaam zoeken zenders uit de zenderlijst houden nadat je ze hebt toegevoegd?
Na langzaam zoeken komt de optie om zenders te verwijderen en te behouden door het vinkje weg te halen of te laten staan, maar kan dat ook als je ze eenmaal aan de zenderlijst hebt toegevoegd? De lijst wordt een beetje lang anders.

aart44
29-10-10, 10:02
Naar mijn mening is de gekozen 8121 niet de juiste receiver voor wat je allemaal wilt daar is hij te beperkt voor.
Je wilt een transponder kunnen scannen en losse zenders toevoegen en verwijderen allemaal opties die deze ontvanger niet heeft.

Het voordeel is wel dat je een keurig gesorteerde lijst er in krijgt en als je verder niet veel anders wilt dan alleen die zenders kijken is het een prima ontvanger.
Misschien een paar maandjes wachten en voor de hobby er iets anders bij kopen de HD ontvangers kosten niet zo veel meer als een paar jaar geleden.:)

erwin969
29-10-10, 10:58
Zo'n HD ontvanger heb ik nu toch ook? En er nog 1 bij, het is dan of of natuurlijk.

aart44
29-10-10, 11:50
Zelf heb ik 4 HD ontvangers waarvan één goedgekeurde 7121 die staat eigenlijk altijd in de kast omdat ik er mijn motor niet mee kan draaien.

Maar voor de hobby ontvang ik van 45 west tot 42 oost dus een 30 satellieten en de goedgekeurde ontvanger is voor mij te beperkt in de mogelijkheden.:)