PDA

Bekijk de volledige versie : DRS 7141 niet dus..

Hansoh
09-10-10, 13:43
Beste forumleden.
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een DRS7141 van Canaldigital.
Voorheen had ik altijd een Lemon c30 ontvanger en daar kon ik al mijn veel bekeken zenders keurig op een rij zetten.

Bij de 7131 moet ik altijd over zenders heen zappen b.v Film 1.2 enz.zit op nummer 12 en nog vele meer wie ik niet heb.
Ik begrijp wel dat ze mij ook graag een ander pakket willen verkopen maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Bijvoorbeeld T.v Rijnmond op nummer 1 ---Nederland 3 op nummer 2 enz.
Bij de huidige 7141 kan ik wel voorkeurzenders maken maar niet op mijn volgorde.
Dus T,V.Rijnmond zit op 955 Nederland 3 op 3.

Wie weet een merk van ontvanger waar ik alles weer op mijn voorkeur nummers kan plaatsen en ik niet meer afhankelijk ben van de voorkeurzenders die canal-digital mij opdringt.Het lijkt erg op een belangensverstrengeling van Canal-Digital en Philips en vraag me zelfs af of dat wel mag.
En waarom gaat iedereen hier maar zo mee akkoord?

flyingdutch
09-10-10, 14:16
Helaas werken de decoders met de fastscanlijst van canal digitaal en tv vlaanderen.
Hier heb je de keuze uit 2 lijsten, de SD en HD lijst.
Hier staan de zenders vast en kunnen niet verplaatst worden.
er zijn ook afspraken gemaakt met de zenders, net zoals sky italia, sky de en sky uk doet met de Zenders op hun provider boxen.
wil je dit niet dan zal je moeten denken aan een ander merk ontvanger.
Natuurlijk moet je dan gaan werken met CI-module, andere decoders die doormiddel van een software matige emulatie werken kunnen wel de kaart lezen maar toekomstig weet je nooit als dit nog 100% blijft werken.

Spacestar
09-10-10, 14:32
@Hansoh
Gelukkig zijn er een dozijn (andere merken) ontvangers die prima werken en niet iedereen heeft dus een 7141!!
Waarschijnlijk niet goed rondgekeken/ge´nformeerd??

Kijk eens bij de SAB Ultimedia 8000HD.
Werkt met ingebouwde kaartlezer dus zonder CI module (aansluitingen zitten er wel in).
En je kunt naar hartlust alles ZELF aanpassen.
Ook zit er een CD fastscan mogelijkheid in(maar die zult u dan wel niet gaan gebruiken).
Tevens digitenne aan boord.
Het kan dus niet op en deze ontvanger is zeer stabiel.
Extern harddisk mogelijk voor opnames.

Hansoh
09-10-10, 15:02
Beste Spacestar
Werkt hier mijn Canal-digital card ook wel op?

Spacestar
09-10-10, 15:14
Geen enkel probleem!
Maar wat de toekomst brengt bij CD??
Er zijn ook andere merken hoor maar ik ben dan toevallig een SAB-dealer.

guido66
09-10-10, 16:46
Misschien even een favorietenlijstje maken?