PDA

Bekijk de volledige versie : 5.1 icm HDMI functioneert niet?

bjornc
14-05-10, 16:38
Hallo,

Ik krijg 5.1 niet werkend op mijn ontvanger.
Het geluid klinkt voor geen meter, en meestal hoor ik spraak gewoon erg gedempt.
Als ik mijn A/V receiver op stereo zet, is het geluid normaal.
De dsr is aangesloten dmv de HDMI kabel.
Ik heb momenteel de HD kanalen, en ook hier is het geluid slecht te noemen.
Volgens mij werkt het 5.1 niet (of heel slecht).

Hoe kan dit?

steen100
14-05-10, 16:50
Hallo,

Ik krijg 5.1 niet werkend op mijn ontvanger.
Het geluid klinkt voor geen meter, en meestal hoor ik spraak gewoon erg gedempt.
Als ik mijn A/V receiver op stereo zet, is het geluid normaal.
De dsr is aangesloten dmv de HDMI kabel.
Ik heb momenteel de HD kanalen, en ook hier is het geluid slecht te noemen.
Volgens mij werkt het 5.1 niet (of heel slecht).

Hoe kan dit?

Het werkt wel op b.v. Discovery HD en N.G.C. HD,de nederlandse HD zenders moet je maar met een korreltje zout nemen,want daar klopt helemaal niks van betreffende 20. en 5.1 audio gebeuren.
Als je de Philips ontvanger gebruikt van CD werkt het niet via Hdmi kabel, als je het met een coax of optische kabel doet naar je versterker werkt het wel.

Misschien dat ze dat ook oplossen met de nieuwe Firmware update, heb inmiddels zelf maar een andere ontvanger gekocht en heb er geen last meer van.

Willem

rudieenyvonne
14-05-10, 17:42
Het werkt wel op b.v. Discovery HD en N.G.C. HD,de nederlandse HD zenders moet je maar met een korreltje zout nemen,want daar klopt helemaal niks van betreffende 20. en 5.1 audio gebeuren.
Als je de Philips ontvanger gebruikt van CD werkt het niet via Hdmi kabel, als je het met een coax of optische kabel doet naar je versterker werkt het wel.

Misschien dat ze dat ook oplossen met de nieuwe Firmware update, heb inmiddels zelf maar een andere ontvanger gekocht en heb er geen last meer van.

Willem

Even off-topic ben nog aan het twijfelen,maar over de rebox 9000 lees ik her en der toch ook veel elende.

steen100
14-05-10, 18:07
Even off-topic ben nog aan het twijfelen,maar over de rebox 9000 lees ik her en der toch ook veel elende.

Persoonlijk had ik alleen een probleem met het snel doorspoelen met behoud van beeld dat hij het beeld soms niet bij kon houden, heb nu een goede snelle harde schijf er in gezet en ben van de problemen af, de rest van de problemen b.v. met History HD ondertiteling enz,moeten we toch echt bij CD zijn.

citoends
14-05-10, 19:29
Hoi. In wezen is het wel of niet van 5.1 via HDMi een non issue, Omdat 5.1 dolby digitaal en de betere dts 5.1 prima door glas en coax kan , en de Echte hd audio formaten zul je niet via de sat krijgen , dts mstr en dtrue in 7.1 bijv . En bijkomend voordeel is de hdmi kan rechtstreeks in de tv(geen verlies) . Zodat de stroomvreter receiver (1000wat is geen uitzondering ), alleen aan hoeft wanneer nodig

bjornc
16-05-10, 13:20
Nou zal ie leuk worden.
Ik koop een dure AV Receiver, die dmv HDMI kabels kan werken.
Dit om het beeld, en geluid met 1 kabel over te dragen, en bovendien HD ondersteund.

Maar goed, het werkt dus (nog) niet via HDMI.
Hopelijk na de volgende update wel. Ook CD moet tenslotte met de tijd meegaan.

citoends
16-05-10, 14:19
Nou zal ie leuk worden.
Ik koop een dure AV Receiver, die dmv HDMI kabels kan werken.

koop dan ook een dure satontvanger ,dan wordt het leuk (voor de energie leverancier), Ik zei dat het geen echt voordeel kan brengen om de receiver aan te hebben terwijl er nooit hd audio (dts master -doby true -dolby+in 7.1)komt,voor de weinige keren dat er 5.1 uitgezonden wordt zet ik de receiver dan aan,want dat simpele dolby digitaal kan net zo goed door de spdif of toslink. zonder geluidsverschil.maar met beter beeld doordat rechtsteeks in tv met hdmi aangesloten wordt. maar als jij gewent bent om de auto te laten lopen terwijl je in huis zit, ga je gang.En er zijn ook zat tv `s op de markt die via hdmi geen dolby aankunnen

moviefan
19-05-10, 00:08
Mijn sony tv kan perfect AC3 aan , zowel intern als gelust via spdif.

citoends
19-05-10, 11:50
moviefan maar niet weergeven, :)of dan virtueel

moviefan
20-05-10, 10:12
moviefan maar niet weergeven, :)of dan virtueel
Virtueel via tv, volledig via spdif, naar versterker.
wat wil zeggen naar mijn ervaring, dat als je geluid meegeeft via hdmi, je geen last hebt van beeld en geluid sync, iets wat je via de spdif aan de ontvanger wel hebt.

citoends
20-05-10, 14:47
Virtueel via tv, volledig via spdif, naar versterker.
wat wil zeggen naar mijn ervaring, dat als je geluid meegeeft via hdmi, je geen last hebt van beeld en geluid sync, iets wat je via de spdif aan de ontvanger wel hebt.

Geen last met mijn onkyo van dat probleem.

moviefan
21-05-10, 10:58
Geen last met mijn onkyo van dat probleem.
Heb ook een Onkyo, en bij aansluiting spdif, gaat het geluid uit sync, via hdmi niet.

citoends
21-05-10, 17:42
Heb ook een Onkyo, en bij aansluiting spdif, gaat het geluid uit sync, via hdmi niet.

nou, zou ik hebben kan ik in de onkyo ook lipsync nog corriceren.

ni_hao
07-06-10, 17:50
Ik heb hier ook een Onkyo (608) met JBL boxen (7+1) en heb het geluid via HDMI lopen, dus niet via spdif. Op de Nederlandse zenders zoals Film 1 HD is het AC3 geluid ronduit bedroevend in vergelijking met andere zenders die in AC3 (bijv. dolby 5.1) uitzenden. Mijn Onkyo geeft aan dat het inkomende signaal (van Film 1 HD dus) slechts dolby 2.0 is. In een andere thread (http://www.satellietforum.com/showthread.php?p=78101) is al ingegaan op AC3 geluid bij de HD zenders, maar het is toch triest dat er nu nog steeds geen dobly 5.1 op zijn minst is.

De vraag is wanneer hier nu eens verandering in komt. Wel reclame maken dat er zoveel HD zenders zijn, maar teletekst, EPG en geluid is nog steeds niet in orde en laat wat mij (en blijkbaar ook anderen) betreft echt te wensen over.

steen100
07-06-10, 17:56
Ik heb hier ook een Onkyo (608) met JBL boxen (7+1) en heb het geluid via HDMI lopen, dus niet via spdif. Op de Nederlandse zenders zoals Film 1 HD is het AC3 geluid ronduit bedroevend in vergelijking met andere zenders die in AC3 (bijv. dolby 5.1) uitzenden. Mijn Onkyo geeft aan dat het inkomende signaal (van Film 1 HD dus) slechts dolby 2.0 is. In een andere thread (http://www.satellietforum.com/showthread.php?p=78101) is al ingegaan op AC3 geluid bij de HD zenders, maar het is toch triest dat er nu nog steeds geen dobly 5.1 op zijn minst is.

De vraag is wanneer hier nu eens verandering in komt. Wel reclame maken dat er zoveel HD zenders zijn, maar teletekst, EPG en geluid is nog steeds niet in orde en laat wat mij (en blijkbaar ook anderen) betreft echt te wensen over.

Heb daar ook zo vaak over geklaagd en er komt maar geen verbetering in!!

ni_hao
07-06-10, 19:33
We kunnen niet meer doen dan afwachten hoe triest het allemaal ook is. Echter ik blijf niet begrijpen dat Canal Digitaal geen verdere informatie geeft zoals wat is nu het probleem, wat moet er gebeuren om het op te lossen, wie moet het oplossen en wanneer is het (waarschijnlijk) opgelost. Ik begrijp dat voor sommige dingen Canal Digitaal afhankelijk is van anderen, maar dan nog moeten zij zich richting hen harder opstellen en meer informatie (zoals hiervoor beschreven) eisen teneinde in ieder geval ons, als hun klanten, veel en veel beter te informeren dan dat ze tot nu toedoen ten aanzien van de verschillende onderwerpen.

bramsat
07-06-10, 21:15
Ik denk dat ze bij cds op het oogenblik zelf met de handen in het haar zitten,
ik gebruik de 7121/8121 dat ik nog beeld heb,en de rest van de functie's blijf ik maar
vanaf,kan teminste nog naar alles kijken, en maar wachten op de volgende update.