PDA

Bekijk de volledige versie : Opname stopt bij signaal storing/uitval

tgz
21-03-10, 00:04
Vandaag bij een zware regenbui bij ons vervorming/uitval van het satelliet signaal..
De DSR 8121 was aan het opnemen maar stopt gewoon!!.
Onze oude DSR7005 (ook van Philips) ging gewoon door met opnemen op het moment dat het signaal weer kwam, maar de DSR 8121 doet dit niet, dus zo mis je de opname.
Hopenlijk wordt deze fout in de software ook opgelost in de volgende update?
Dit probleem heb je natuurlijk ook als je de DSR 8121 op een schip hebt en onder een brug doorvaart (stond ook ergens op dit forum vermeldt)
Henk van Canal Digitaal?

tgz

StreamBoy
21-03-10, 12:51
Ik heb dat vorige zomer ook eens gehad bij een stevige onweersbui.

Logisch dat het signaal uitvalt, maar de decoder zou inderdaad iets ingeprogrammeerd moeten hebben dat hij weer doorgaat met opnemen nadat het signaal weer terug is.

Goede wens/opmerking! Ik sluit mij erbij aan.

Trulli
22-03-10, 10:05
Ik sluit me ook aan bij deze opmerking en wens.

Ik krijg een steeds slechtere indruk van de Philips/Pace bakken.

Even geen signaal en dan stopt gewoon de opnamen. Heb ik nooit last van gehad bij mijn SAB Explorer. En nu is dit ook geen hitec apparaat.

flyingdutch
22-03-10, 16:56
Dit doet hij zodra de epg gegevens weg vallen.
Ook als je een programmatie gedaan hebt via de epg en de epg zou even eruit liggen is de programmatie weg.
Neem gewoon op via de timer, dit werkt wel.
Alfred

tgz
22-03-10, 20:17
Dit doet hij zodra de epg gegevens weg vallen.
Ook als je een programmatie gedaan hebt via de epg en de epg zou even eruit liggen is de programmatie weg.
Neem gewoon op via de timer, dit werkt wel.
Alfred

Dacht het niet!
Net geprobeerd door te faken met hand voor de LNB...Stopt ook gewoon!!
Ik begin steeds idd het gevoel te krijgen (net als Trulli) dat deze box barst van de bugs en dat Canal Digitaal dit gewoon laat gebeuren....
Schandalig met een gecertificeerde box....

tgz

Trulli
22-03-10, 20:37
Het zijn allemaal kleine irritantie bugs.
Een opname stop als er geen signaal is.
Om de x aantal dagen stekker trekken omdat de onvanger niet wil opstart of een opname niet wil afspelen.
In een ander draad genoemd, geen geluid bij de BBCi kanalen. http://www.satellietforum.com/showthread.php?p=70346#post70346
Auto keuze beeldformaat is niet zo auto want het is 720P. Dus handmatig op 1080i of 720P.
En zo zijn er nog een flink aantal (vul rustig aan)

Nogmaals mijn SAB-tje had ook wel bugs maar had bovenstaande zaken, met uitzondering van het HD signaal, geen last hiervan.
Veranderde het geluid dan ging dat automatisch, onweersbui en geen signaal dan had je een stukje zwarte opname, moest geen stekker trekken. enz enz.
CD!!! kijk plezier, eenvoudig en zonder storingen. Dat wil de klant.