|
|||||||
![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
|
Vanavond is de Eutelsat W2 satelliet op 16 graden oost totaal uitgevallen. Veel Nederlandse commerciële zenders gebruiken deze positie via KPN als toevoer voor kabel- en etheruitzendingen en deze zijn dus onderbroken! Onduidelijk is momenteel wat de oorzaak is maar het is wel 'de zoveelste keer' dat deze sterk verouderde Eutelsat satelliet diverse Nederlandse radiozenders problemen oplevert. Via Astra zijn alle daar verspreide radiozenders beschikbaar, met uitzondering van Sky, Veronica, Q Music en 100%NL waarvoor het bronsignaal ook Eutelsat is.
Lees verder op SatelliteMagazine... |
|
|
|||
|
|||
|
Op digitenne alsook op de sat doen de zenders het weer .
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja, bij CanalDigitaal wel ja
Ik denk dat ze alternatieve bronnen hebben gepakt voor Q, Sky, Veronica en 100 procent NL, welke als laatste terugkwam.Op de UPC kabel radio liggen ze er nog steeds uit hoor!
|
|||
|
|||
|
Op UPC analoog hier in Rotterdam is oa. Veronica nog stil, maar via de digitale decoder doet hij het weer. Vanochtend was het daar ook stil...
|
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Die 97.6 is daar namelijk gelijk met de etherfrequentie van Decibel UPC heeft een leuke oplossing daarvoor gevonden indertijd: gewoon lekker HARD zetten
|
||||
|
||||
|
bij mij is alleen radio 2 uitgevallen moest hem vanmorgen weer opnieuw inlezen op dit moment werkt alles weer!!
|
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Die komt niet via Eutelsat als bronaanvoer.
|
|||
|
|||
|
De kanalen van PO (radio 1-5) komen vanuit de mediagateway in hilversum en worden o.a. via de glasvezel ring naar alle kabel afnemers en (steun) zenders gestuurd.
Tevens gaat ook hier het signaal van ned1,2,3 sd alsook hd mee. Commerciele omroepen die hebben altijd een backup lijn(isdn) met grote afnemers, denk dus dat skyradio, 100%nl enz nu over de wat minder kwaliteit isdn stream zenden naar o.a. digitenne en CDS. Dit zal straks ook richting Upc, ziggo en de andere kabel/adsl providers gaan, hun kunnen het dan weer via eigen verbindingen naar de kopstations zenden. maar daar moet natuurlijk het signaal omgeschakeld worden van de radionet250 ontvangers naar de optical ontvangers. |
|
|
|||
|
|||
|
Volgens mij is het geen ISDN STL die ik hoor... Waarschijnlijk heeft Castor (KPN) een tijdelijke verbinding gerealiseerd via de media gateway naar de grote providers.
De diverse steunzenders staan echter nog steeds te draaien op de ISDN codecs. Dit is duidelijk hoorbaar en merkbaar aan het niet synchroon lopen van de zenders. Enkele steunzenders zijn stil (en sommige inmiddels uitgeschakeld) aangezien daar geen andere aanvoer mogelijk is. RDS staat overal stil, dus geen flitsinfo op BNR ;-) Misschien is het voor de radiostations eens een goed idee om over de backup na te denken.. Simultaan uitzenden via Canal Digitaal is natuurlijk een optie. Ik denk echter dat de rekening bij Castor wordt neergelegd. |
![]() |
| Onderwerp Opties | |
| Weergave Modus | |
|
|