Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Satellietontvangers > Overige satellietontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 22-12-08, 13:20
steen100 steen100 is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 10-04-08
Standaard Vanaf morgen nieuwe firmware Homecast 8100 Pvr

Voor de mensen die een Europees Model Homecast HS8100PVR hebben: vanaf 23/12 kun je nieuwe software via de satelliet downloaden (OTA) het gaat om versie 1.09A.

meer info:

http://www.homecast.de/lang/german/p...pic.php?t=6231
l

Laatst aangepast door steen100 : 22-12-08 om 13:22
Oud 25-12-08, 16:31
Satellietforum Fan

Standaard Nieuwe Firmware Homecast 8100 Europese Model

Citaat:
Origineel gepost door steen100 Bekijk Post
Voor de mensen die een Europees Model Homecast HS8100PVR hebben: vanaf 23/12 kun je nieuwe software via de satelliet downloaden (OTA) het gaat om versie 1.09A.

meer info:

http://www.homecast.de/lang/german/p...pic.php?t=6231
l
Even een aanvulling op mijn bericht, via Ota lukt niet wel via deze link voor de nieuwste firmware.

http://www.mediafire.com/Homecast
Oud 26-12-08, 15:52
fico99 fico99 is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 29-06-06
Standaard

Steen,

Een familielid heeft vandaag ook deze HD PVR gekocht i.c.m. een abonnement op TV Vlaanderen en een 85cm schotelantenne met een single LNB.

Hoe is de firmware upgrade bij jou verlopen en wat is er verbeterd?
Ben jij over het algemeen eigenlijk tevreden over deze HD PVR?
Waarom heb je voor de Homecast gekozen en niet voor een ander merk/model?

- Hoe vind je de beeldkwaliteit bij de SD en HD kanalen van CDS/TVV?
- Is deze ontvanger compatibel met de Mediahighway EPG van CDS/TVV of zie alleen Now & Next?
- Kan je met deze HD PVR 2 CDS/TVV kanalen tegelijk opnemen i.c.m. de officiële CDS/TVV CAM?
- Kan de HDMI uitgang op "automatisch" ingesteld worden zodat SD in 576i en HD in respectievelijk 720p of 1080i wordt uitgevoerd?

gr,
Filip
Oud 26-12-08, 17:38
Satellietforum Fan

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door fico99 Bekijk Post
Steen,

Een familielid heeft vandaag ook deze HD PVR gekocht i.c.m. een abonnement op TV Vlaanderen en een 85cm schotelantenne met een single LNB.

Hoe is de firmware upgrade bij jou verlopen en wat is er verbeterd?
Ben jij over het algemeen eigenlijk tevreden over deze HD PVR?
Waarom heb je voor de Homecast gekozen en niet voor een ander merk/model?

- Hoe vind je de beeldkwaliteit bij de SD en HD kanalen van CDS/TVV?
- Is deze ontvanger compatibel met de Mediahighway EPG van CDS/TVV of zie alleen Now & Next?
- Kan je met deze HD PVR 2 CDS/TVV kanalen tegelijk opnemen i.c.m. de officiële CDS/TVV CAM?
- Kan de HDMI uitgang op "automatisch" ingesteld worden zodat SD in 576i en HD in respectievelijk 720p of 1080i wordt uitgevoerd?

gr,
Filip
Hallo Flip

Loop je vragen allemaal even af,

De firmware op een Usb stick gezet en zonder problemen op gewaardeerd, had al een Beta firmware geprobeerd met de lan functie en dat werkt ook goed

Beeldkwaliteit is prima, zowel Sd als Hd.

De Epg is Now & Next bij dit model, je heb namelijk 2 modellen ik heb de Europese versie , maar het schijnt dat het bij de Benelux versie wel goed loopt en die heeft ook een fastscan van canaldigitaal.

Er kunnen 2 programma's opgenomen woren en ik kan er 1 kijken, gebruik momenteel een Aston Module.

De Hdmi is alleen handmatig in te stellen.

Heb jaren een Topfield 4000 pvr gehad naar volle tevredenheid, maar heb gewoon eens een ander merk gekozen, en daar eigenlijk nog geen spijt van gehad.Zie wel dat er veel problemen zijn bij de Topfield HD ontvangers en het allemaal een beetje lang duurt voor dat het eens opgelost is.

m.v.g.

Willem

Laatst aangepast door steen100 : 26-12-08 om 17:39
Oud 26-12-08, 17:54
fico99 fico99 is offline
Regelmatige deelnemer

Standaard

Willem,

Bedankt voor je feedback

Ziet er blijkbaar goed uit die Homecast.
Die ondersteuning voor de mediahighway EPG vind ik wel essentieel. Zou je dat Europees model niet d.m.v. een firmware kunnen aanpassen naar een Benelux model?
Die Aston Crypt is een dual cam dacht ik? Zou het opnemen van 2 programma's tegelijk ook mogelijk zijn met se standaard CDS/TVV CAM?

Oh ja, nog iets, hoor je de harde schijf draaien en kan je ook je opnames naar een externe USB disk kopieren?
Oud 26-12-08, 18:32
Satellietforum Fan

Standaard

Citaat:
Willem,

Bedankt voor je feedback

Ziet er blijkbaar goed uit die Homecast.
Die ondersteuning voor de mediahighway EPG vind ik wel essentieel. Zou je dat Europees model niet d.m.v. een firmware kunnen aanpassen naar een Benelux model?
Die Aston Crypt is een dual cam dacht ik? Zou het opnemen van 2 programma's tegelijk ook mogelijk zijn met se standaard CDS/TVV CAM?

Oh ja, nog iets, hoor je de harde schijf draaien en kan je ook je opnames naar een externe USB disk kopieren?
Ja die Epg is er jammer genoeg nog niet voor mijn model, maar dat zal ook wel opgelost worden denk ik, en die standaard cam kan ik niets over zeggen heb daar geen ervaring mee, heb ook nog een Homecast dualcam liggen en die doet het ook prima.En de firmware kan echt niet op een Europees model, ik zou wel mijn Europees model wel om kunnen laten bouwen tot Benelux model.
De harde schijf hoor je niet, er zitten 3 usb aansluitingen op, kan wel b.v. de kanalen lijst en en de firmware naar de usb stick en andersom schrijven, maar of ik dat ook naar een externe schijf kan doen weet ik niet zeker, als ik in het menu van de hd zit, zie ik 3 x usb dus je zou zeggen, harde schijf er aan hangen en b.v. foto's overzetten, maar ik heb geen externe usb schijf kan het niet uitproberen.Maar dat kan je dus nu ook met de lan verbinding via de ftp met je computer.

Hier heb ik nog een linkje van een Homecast forum waar je een beetje kan lezen tussen de 2 verschillende Homecast 8100 versies,

http://www.myhomecast.nl/forum/viewf...d7a0b02b810496

M.v.g.

Willem
Oud 03-01-09, 23:30
fico99 fico99 is offline
Regelmatige deelnemer

Thumbs down

Willem,

Ik ben daarnet bij m'n familie die Homecast HS8100 CIPVR met 250GB in single LNB (19,2E) configuratie (doorlus mode) gaan aansluiten op een nieuwe Sony KDL-52V4000 'HD Ready 1080p' LCD TV

Wat mij al direct opviel is dat het verschil tussen RGB en HDMI, zelfs op SD kanalen zeer groot was. Na veel experimenteren leverde de fixed 1080i HDMI stand het beste beeld voor zowel SD als HD.

Ook in zijn EPG was uitsluitend de programmatie voor 'Now & Next' beschikbaar. Vermoedelijk heeft hij ook het Europees en dus niet het Benelux model waarover jij sprak
Nog erger vond ik dat er bij zijn HD PVR een Matrix Reborn CAM bijgeleverd was voor zijn TV Vlaanderen Smartcard en die doet het soms niet goed. Na een tijdje VTM kijken kwam er plots een melding van ZCAS dat het kanaal gecodeerd was Even wegzappen naar Boomerang en weer terug naar VTM bleek het probleem op te lossen

We hebben ook een PVR test gedaan. 2 kanalen tegelijk opnemen en ondertussen naar een 3de kanaal kijken was geen probleem zolang het maar van een transponder was met dezelfde polarisatie. Wat ik niet zo mooi vond is dat de Homecast alles gecodeerd opneemt waarbij ik me de vraag stel of je deze opgenomen na een maand nog kan bekijken. Allemaal niet zo netjes vind ik.

Eerlijk gezegd was ik niet erg onder de indruk van de ontvanger en hoop ik dat e.e.a. toch verbeterd wordt met een firmware upgrade. Een HD PVR met een gebrekkige EPG waar je alleen de programma's Now & Next ziet is gewoon PVR onwaardig. Andere zaken zoals signaalsterkte of signaalkwaliteit aflezen in percent was ook al niet mogelijk

Oh ja, aangezien zijn >€600 dure HD PVR tenslotte ook nog eens uitsluitend een duitse (zeer beknopte) handleiding bevatte ga ik ervan uit dat hij ook een Europees model heeft gekocht Hoe kan je dat trouwens zien? Zijn Homecast heeft de volgende gegevens:

HS8100 CIPVR
Model-id 5020022014
H/W-version 1.09.00
S/W-version 1.08.1B
Versie lader 1.04

gr,
Fico

Laatst aangepast door fico99 : 03-01-09 om 23:34
Oud 03-01-09, 23:48
Jarco Kriek Jarco Kriek is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 14-02-06
Standaard

Is het Europese model. Alles met een B achter het firmwarenummer is een Europese/Duitse versie. Wanneer er een A achter dit nummer staat heb je te maken met een Benelux model met uitgebreidere EPG voor CanalDigitaal en TV Vlaanderen.

De gebruikte module is zeker niet het meest geschikt voor deze ontvanger. Eigenlijk werkt op alle PVR's op dit moment de Power CI het beste. Overigens werken alle ontvangers waar je doorlust alleen maar met meerdere kanalen opnemen via dezelfde polarisatie. Dat is geen tekortkoming van de ontvanger maar meer van de satellietinstallatie die gebruikt wordt. Wil je echt goed gebruik kunnen maken van een PVR moet je gebruik maken van twin lnb of twee schotelinstallaties.
Oud 04-01-09, 00:02
Satellietforum Fan

Standaard

Citaat:
Willem,

Ik ben daarnet bij m'n familie die Homecast HS8100 CIPVR met 250GB in single LNB (19,2E) configuratie (doorlus mode) gaan aansluiten op een nieuwe Sony KDL-52V4000 'HD Ready 1080p' LCD TV

Wat mij al direct opviel is dat het verschil tussen RGB en HDMI, zelfs op SD kanalen zeer groot was. Na veel experimenteren leverde de fixed 1080i HDMI stand het beste beeld voor zowel SD als HD.

Ook in zijn EPG was uitsluitend de programmatie voor 'Now & Next' beschikbaar. Vermoedelijk heeft hij ook het Europees en dus niet het Benelux model waarover jij sprak
Nog erger vond ik dat er bij zijn HD PVR een Matrix Reborn CAM bijgeleverd was voor zijn TV Vlaanderen Smartcard en die doet het soms niet goed. Na een tijdje VTM kijken kwam er plots een melding van ZCAS dat het kanaal gecodeerd was Even wegzappen naar Boomerang en weer terug naar VTM bleek het probleem op te lossen

We hebben ook een PVR test gedaan. 2 kanalen tegelijk opnemen en ondertussen naar een 3de kanaal kijken was geen probleem zolang het maar van een transponder was met dezelfde polarisatie. Wat ik niet zo mooi vond is dat de Homecast alles gecodeerd opneemt waarbij ik me de vraag stel of je deze opgenomen na een maand nog kan bekijken. Allemaal niet zo netjes vind ik.

Eerlijk gezegd was ik niet erg onder de indruk van de ontvanger en hoop ik dat e.e.a. toch verbeterd wordt met een firmware upgrade. Een HD PVR met een gebrekkige EPG waar je alleen de programma's Now & Next ziet is gewoon PVR onwaardig. Andere zaken zoals signaalsterkte of signaalkwaliteit aflezen in percent was ook al niet mogelijk

Oh ja, aangezien zijn >€600 dure HD PVR tenslotte ook nog eens uitsluitend een duitse (zeer beknopte) handleiding bevatte ga ik ervan uit dat hij ook een Europees model heeft gekocht Hoe kan je dat trouwens zien? Zijn Homecast heeft de volgende gegevens:

HS8100 CIPVR
Model-id 5020022014
H/W-version 1.09.00
S/W-version 1.08.1B
Versie lader 1.04

gr,
Fico

Het zal de europese versie zijn, dat van de % en zo zit echt in de firmware, stuur hierbij een link waar je die kunt downladen, het is de de 109.0A.zip onderaan,ja die epg heb ik gezegd die is nu verbeterd in de Benelux modellen.
De 108.b is waarschijnlijk een Beta versie, als je de nieuwe firmware er in hebt zal de module ook beter werken denk ik, werk zelf met de Aston dual 2.17 die het goed doet.

Geef anders even een prive mailtje dan kan ik je misschien verder helpen.Hier is de link ,

http://www.mediafire.com/Homecast

dan firmware 8100 en dan onderaan.

Je pakt die zip uit en als je die geladen heb moet je de naam veranderen van,

hs8100cipvr_109A.sgn naar _sw_code.sgn en dan op de usb stick anders herkent de ontvanger hem niet.
zet die op een usbstick, dan ga je naar het menu en bij fabrieksinstellingen ga je naar beneden naar usbtransfer, dat open je. Als eerste maak je een copy van je kanalen lijst, dus van stb naar usb.daarna main sw.die zet je op van usb naar stb.

m.v.g.

Willem

Laatst aangepast door steen100 : 04-01-09 om 00:04
Oud 04-01-09, 03:27
fico99 fico99 is offline
Regelmatige deelnemer

Standaard

Willem & Jarco,

Bedankt voor de tips!

Ik zal de informatie meenemen tijdens mijn volgend bezoek bij de familie.

Gr,
Fico

PS: Heb toch wel het gevoel dat die satellietwinkel mijn familie goed in 't zak heeft gezet. Zij hadden toch moeten weten dat zij een Benelux versie moeten hebben en een Aston CI ipv een Matrix Reborn.
Om nog maar te zwijgen over de prijs die ze voor deze satinstallatie hebben betaald!!!
BTW, gaat die Europese versie dan ooit overweg kunnen met die Mediahighway EPG van CDS/TVV ???

Laatst aangepast door fico99 : 04-01-09 om 03:28
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 13:55.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine