Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > High Definition > HDTV satellietontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 25-04-08, 17:15
Satellietpiet's Avatar
Satellietpiet Satellietpiet is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 18-03-08
Standaard Iemand ervaring met de HS Homecast 8100 PVR CI CD?

Heeft iemand een HS Homecast 8100 PVR CI CD thuis staan of veel ervaring met deze ontvanger?

Ik overweeg deze ontvanger over niet al te lange tijd aan te schaffen voor gebruik i.c.m. m'n Multytenne Twin:
http://www.myhomecast.nl/?rubriek_id=208&artikel_id=1

Als je hem zelf hebt: wellicht kun je een review schrijven?

Alvast bedankt!
Oud 25-04-08, 17:22
BOX BOX is offline
Moderator

Datum van registratie: 19-03-08
Standaard

Wat wil je weten mien jong?

Hij staat hier nu al maanden beneden te draaien en ik ben er nog steeds zeer gelukkig mee. Heeft af en toe best nog wel een bugje waar je tegenaan loopt maar daar is heel goed mee te leven. Beeld is perfectemento. Zappen gaat snel. Mooie menu en EPG.

En wat belangrijk is regelmatige firmware updates. Is heel makkelijk met de CI modules, slikt alles. HDTV ontvangst, ook via CanalDigitaal, geen probleem.
Oud 25-04-08, 17:36
Satellietpiet's Avatar
Satellietpiet Satellietpiet is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 18-03-08
Standaard

Firmware via de satelliet of moet je dat handmatig doen?
Oud 25-04-08, 18:27
BOX BOX is offline
Moderator

Standaard

Kan beide. Via de satelliet worden alleen officiele firmwareversie OTA uitgestraald via de ASTRA1 satelliet.

Er zijn echter regelmatig beta firmwareversies die via het internet worden openbaar gemaakt. Deze kan via RS232 kabel of nog makkelijker via een USB stick die aan de voorzijde van de ontvanger kan worden ingeplugd ingebracht worden.

Even wel een kanttekening hierbij. Ik heb de internationale versie dus zonder CanalDigitaal Fastscan. De versie met Fastscan heeft een andere loader versie. Hierdoor kan alleen firmware voor deze loaderversie in deze ontvanger geplaatst worden. Je kan dan dus niet meer de internationale firmware gebruiken. Met de internationale versie heb je aan de andere kant geen Fastscan zenderlijst. Dus zelf de afweging maken welke versie eventueel te kopen.
Oud 02-05-08, 12:24
oldebroek oldebroek is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 27-07-06
Standaard

@BOX
Kan je met deze ook 2 kanalen tegelijk opnemen en naar nr.3 kijken (of een eerder opgenomen programma)?
Werkt de timeshift ook goed?(neem op de topfield vaak op en begin dan te kijken voordat de opname klaar is dat werkt op de tf perfekt)
Epg op de nl kanalen alleen now/next of meerdere dagen?
en wat zijn de kleine bugjes?
Heleboel vragen (ben me een beetje aan het orienteren wat te kopen- of zoiets of misschien toch de abcom ipbox 9000 of als ie komt de nieuwe dream)Dit kastje heeft wel een aangename prijs
Oud 02-05-08, 12:39
BOX BOX is offline
Moderator

Standaard

Je kan en ik wil deze ontvanger niet vergelijken met Linux apparaten die slechts voor één ding op de markt worden gebracht en dat is cardsharing (verboden en illegaal). De Homecast is een heel ander apparaat. Daarnaast ben je bij de andere merken ontvangers meestal afhankelijk van derden voor de firmware. En onlangs hebben we mogen zien (tijdbom in firmware) waar dat toe kan gaan leiden.

Twee zenders opnemen en derde bekijken is mogelijk. Timeshift werkt goed. EPG op Nederlandse kanalen alleen now/next. Weet niet hoe dat is met de Nederlandse CD versie die er inmiddels is. Dat kan je het beste navragen bij je dealer of de Nederlandse importeur of distributeurs.

Bugjes heeft elke ontvanger zo ook deze. Maar er wordt regelmatig nieuwe firmware uitgebracht waarin steeds weer verbeteringen staan. Echte grotere bugs die voor mij het minder plezierig maken om deze ontvanger in de huiskamer te gebruiken ben ik nog niet tegen gekomen.
Oud 02-05-08, 12:46
oldebroek oldebroek is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 27-07-06
Standaard

Duidelijk, dank!
Oud 07-05-08, 12:46
oudie oudie is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 05-01-07
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satellietpiet Bekijk Post
Heeft iemand een HS Homecast 8100 PVR CI CD thuis staan of veel ervaring met deze ontvanger?

Ik overweeg deze ontvanger over niet al te lange tijd aan te schaffen voor gebruik i.c.m. m'n Multytenne Twin:
http://www.myhomecast.nl/?rubriek_id=208&artikel_id=1

Als je hem zelf hebt: wellicht kun je een review schrijven?

Alvast bedankt!
Ik heb de 8100 CIPVR. Op het Duitseforum staat veel informatie!!!. Er zijn nog al wat problemen met deze machine. Veel software bugs. De Lansoftware is nog niet uitgeleverd.
Is nog niet Canaldigitaal goedgekeurd. EPG slechts voor twee programma's.
Tijdens opnemen geen verdere programmering mogelijk enz. Als je Duits kent kijk daar maar eens. Het beeld is echter subliem ook op niet HD kanalen.
Oud 20-05-08, 18:33
ezratralala ezratralala is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 18-05-08
Standaard

Ik heb de HS8100 ook sinds kort. Zeer tevreden, alleen nogal vaak last van plotslinge reboots.

Mijn vraag:
Als ik een opname heb lopen en ik wil het apparaat in standby zetten krijg ik de melding:
"Which channel do you want to stop the recording?"

wat moet ik hier meedoen, om de ontvanger uit te schakelen en de opname door te laten lopen....

Ik kan ja of nee doen, maar wat ik ook doe altijd gaat de melding gewoon weer weg alsof ik nooit de ontvanger heb geprobeerd uit te schakelen, behalve als ik zowel de opname aanvink en "ja" kies, dan schakelt hij uit, maar stopt de opname ook.
Oud 20-05-08, 23:12
BOX BOX is offline
Moderator

Standaard

Dat kan je niet doen. Overigens bij weinig PVR ontvangers gaat dat.

Je kan wel de timer aanzetten van de ontvanger. Stel dat je opname anderhalf uur duurt en je zet je sleep timer op 120 dan sluit hij gewoon na de opname uit.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 18:54.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine