Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Vragen forum > Algemene vragen satellietontvangst

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 22-04-12, 00:21
V3lv3T V3lv3T is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 21-04-12
Standaard Canaal Digitaal Duitsland

Hey,

Ik woon in Duitsland, maar mis toch de NL tv af en toe, vooral omdat alle series en films hier natuurlijk nagesynchroniseerd zijn.
Nu wil ik dus eigenlijk een abo bij Canaal Digitaal nemen (NL adres en rekeningnummer zijn geen probleem) maar voor ik dat doe even een vraag.

Ik huur een woning in een "3-familie-huis" met 1 schotel.
Het is dus niet de bedoeling dat ik nog een schotel ga monteren hier.
Ik heb ook geen idee welke schotel/LNB gemonteerd zijn.
Wel weet ik dat deze op ASTRA 19,2 Oost staat afgericht.
Ik ontvang met deze schotel en een HD reciever al wel Duitse digitale en HD TV.

Kan ik dan met de ontvanger van Canaal Digitaal tv ontvangen?

Als ik mijn huidige, normale reciever laat zoeken, kom ik wel alle Nederlandse zenders tegen, maar uiteraard versleuteld.

Weet iemand ook toevallig, of er recievers zijn waar ik de Canaal Digitaal smartcard, en tegelijk een Duitse HD+ smartcard (HD+ heeft een CI-plus module nodig) in kan doen?
Weet overigens ook niet of de smartcard van CanaalDigitaal ook in een CI-plus module gaat...

Alvast bedankt!

Laatst aangepast door V3lv3T : 22-04-12 om 00:30
Oud 22-04-12, 08:25
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

Welkom op dit forum @V3lv3T.
Feitelijk stel je 2 vragen.
1) Alleen Astra 1 is geen probleem; Wel mis je dan alle HD zenders uit NL (m.u.v. MTV HD). Via de CanalDigitaal zenderlijst (<- klik) zie je in de 5e kolom precies welke zenders er zitten op 19.2 of 23.5 (Astra 1 of Astra 3).

2) Er zijn nogal wat HD+ receivers die moeite hebben met het cardje van CanalDigitaal. Stop je er echter een CI module (Mediaguard of Aston) in dan doen ze het vaak wel. Echter elke keer dat je zapt tussen HD+ en CanalDigitaal moet je dan opstaan en de smartcard omwisselen. Logisch dat je dan kiest voor een receiver met dubbele kaartlezer.

Toevallig las ik laatst (in TotaalTV) een Test van de TechniSat DIGIT ISIO S. Qua zenderlijsten is deze receiver niet optimaal. Maar het lukt prima.

Zelf zou ik de Clarke-Tech ET-9000 kopen. Maar let op: Met zo'n "open linux" ontvanger kan heel veel, maar het duurt weken en weken voor je alle kneepjes onder de knie hebt. Meer voor de hobbyist dus.
Oud 22-04-12, 08:42
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

PS: 1 Mei as. komen er 10 nieuwe HD zenders bij in Duitsland. Ook nu al zijn vrijwel alle Duitse HD zenders zonder dat HD+ cardje te ontvangen. Probeer daarom eerst eens of een NL Common Interface + cardje het doet op je huidige receiver. (Volgens mij zijn er slechts een handjevol Duitse zenders die je niet ziet zonder HD+)
Oud 22-04-12, 08:49
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

1) de vraag is dan dat het niet de bedoeling is nog een schotel te installeren, maar dat hoeft ook niet je zou door een vakman een duo lnb kunnen laten monteren zodat je op dezelfde schotel 2 satellieten ontvangt.
Alle HD zenders zitten bij CanalDigitaal op 23.5 oost dus met een HD ontvanger prima te ontvangen.
Het is wel zaak dat dat goed gemonteerd en uitgericht wordt zodat de rest van de bewoners van het huis er geen nadeel van hebben dus daarom suggereer ik een vakman.

2) dan het volgende er zijn genoeg ontvangers met twee ci sloten zodat beide kaarten elkaar niet in de weg zitten.
En dat zou gewoon moeten werken of een ontvanger met kaartlezer en 1 ci slot zou ook voldoende moeten zijn.
Dus om in Duitsland ook de Nederlandse zenders te ontvangen hoeft geen enkel probleem te zijn.
Dan als je niet precies weet wat een duo lnb is hier een plaatje één met 4 uitgangen,
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: jpg duo lnb.jpg (8,4 KB, 9x gelezen)
Oud 22-04-12, 09:21
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Volgens dit bericht kan de et9000 ook overweg met de HD+ kaart in een interne kaartlezer. Maar voor een 'beginner' is dit geen eenvoudige ontvanger en er is geen garantie dat het ook blijft werken.

Niemand weet hoe lang (of hoe kort) de NL kanalen nog op Astra1 te zien zullen zijn, dus het advies van Aart44 zou ik zeker ter harte nemen.
Oud 22-04-12, 10:19
Zuppelan Zuppelan is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard

Wat betreft de ontvangers van Canal Digitaal geldt vanwege de vele problemen daarmee: Bezint eer ge begint. Het advies dat hier al gegeven is om een Linuxontvanger te kopen is zeer zinnig.

Echter... gezien V3lv3t al een HD-ontvanger heeft (wat vermoedelijk een HD+-ontvanger is), lijkt me nuttig eerst te bestuderen of zijn bestaande HD-ontvanger bruikbaar kan zijn. Dat spaart immers een forse investering uit.

Het lijkt me daarom nuttig dat V3lv3t even meldt welke ontvanger hij nu gebruikt.
Oud 22-04-12, 11:03
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Beste V3lv3T

Een duo-lnb is zeker een goed advies echter het is wel belangrijk dat je dan wel de juiste neemt. Duo-lnb’s zijn er voor 60cm en 80cm-schotels. Volgens mij worden er in het algemeen in Duitsland bijna nooit 60cm-schotels gebruikt maar 80cm. In dat geval moet je dus zeker niet de duo-lnb nemen die aart44 als bijlage heeft meegestuurd maar bijvoorbeeld de Inverto die ik als bijlage mee stuur. Bij een 80cm duo-lnb staan de twee koppen verder uit elkaar.
Het is verstandig eerst eens even naar de schotel te kijken om te zien hoeveel aansluitingen er op dit moment op zitten, dus hoeveel coaxkabels er vanaf de kop naar beneden gaan. Als het een 3-familie-huis is, zullen dat er waarschijnlijk wel vier zijn maar misschien zelfs nog wel meer.
Oud 22-04-12, 11:18
roymar roymar is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 01-04-06
Standaard

wel opletten of er geen multiswitch (quatrro lnb) gebruikt wordt ipv een quad of een octo lnb
Oud 22-04-12, 11:25
theoverm theoverm is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 12-09-09
Standaard

Aangezien het gebruik van een switch in Duitsland niet vaak voorkomt bij de gewone TV kijkers zou ik toch eerst eens met de medebewoners gaan overleggen of zij en hun decoders of TV hiermede overweg kunnen.
Oud 22-04-12, 18:45
V3lv3T V3lv3T is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 21-04-12
Standaard

@Sattje: Nee, de meeste Duitse HD zenders zijn alleen met HD+ kaart te ontvangen. Zonder HD+ reciever (die ik nu dus heb, ook zonder smartcard/CI slot) ontvang je alleen ARD, ZDF, ARTE, ANIXE en nog 2 of 3 in HD, de commerciele omroepen (RTL, Pro7 etc.) hebben een HD+ ontvanger + smartcard nodig, omdat dit, in tegenstelling tot FreeTV €50 per jaar kost.
In principe ben ik vrij technisch met computers en apparaten en dergelijke, ik denk niet dat ik grote problemen zal hebben met zo'n Linux reciever, maar de kneepjes zal wel eventjes duren inderdaad.
Het is echter wel zo dat ik niet een paar honderd euro heb liggen voor zo'n reciever, helaas (wat ik even snel op internet gevonden heb kwam bijna allemaal boven €500), misschien moet ik dan toch genoegen nemen met de normale reciever van CanaalDigitaal.

De huidige LNB heeft 4 uitgangen.

In de zenderlijst zie ik dat bijna het complete familie pakket, op 23,5 oost zit, dus een duo LNB is eigenlijk wel noodzaak.
Maar ik neem aan, dat de apparatuur die van Canaal Digitaal bij het familie pakket geleverd wordt, een duo is?
Alleen is die schotel dan wel 64cm.
Ik meen dat de schotel hier op het dak ook zoiets is, maar dat zal ik nog navragen, als de schotel hetzelfde is kan ik toch de bijgeleverde LNB gebruiken, of niet?

Laatst aangepast door V3lv3T : 22-04-12 om 18:48
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 19:58.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine