Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Vragen forum > Algemene vragen satellietontvangst

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 12-06-10, 20:21
Digikluns Digikluns is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 12-06-10
Standaard Samsung 3DTV via CI niet alle zenders ontvangen

Ik heb sinds deze week een Samsung 3D TV (UE40c8700)
Omdat beeld via m'n Thomson decoder en scart erbarmelijk is heb ik een (canaldigitaal) CI card gehaald en automatisch de kanalen van sateliet/antenne aansluiting laten zoeken/inscannen via TV DVB-S.
Helaas krijg ik niet alle zenders door, wel een heel aantal Duitse (gelukkig Erste HD = perfect) en gedecodeerde spaanse/franse maar niet de Nederlandse zenders.
Bij handmatig zoek over TV geeft hij aan dat "Kwaliteit signaal" voor deze frequentiebanden (bijv 12515 voor NL zenders) tuseen 0 en 10% is.
Terwijl m'n CD decoder het signaal "goed"vind.

Iemand een idee waar het aan ligt, en vooral wat ik er aan kan doen?
Ik dacht al om nieuwe schotel + duoLNB te kopen maar is zeker dat dat gaat werken? Is bijv kabel te lang en kan deze TV geen zwakkere signalen aan?

Samsung UE40C8700XS / Canaldigitaal familie pakket / CD CI card
oude Nokia 1 m schotel met 1 LNB (al van voor 2000)
Oud 12-06-10, 20:26
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

Omdat er frequenties problemen geven , is het mogelijk dat de coaxkabel of verbindingen en of lnb, slecht werken, en de ene ontvanger brouwt er gauwer beeld van dan de ander.
Oud 29-06-10, 08:49
billip billip is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 29-06-10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Digikluns Bekijk Post

Ik heb sinds deze week een Samsung 3D TV (UE40c8700)
Omdat beeld via m'n Thomson decoder en scart erbarmelijk is heb ik een (canaldigitaal) CI card gehaald en automatisch de kanalen van sateliet/antenne aansluiting laten zoeken/inscannen via TV DVB-S.
Helaas krijg ik niet alle zenders door, wel een heel aantal Duitse (gelukkig Erste HD = perfect) en gedecodeerde spaanse/franse maar niet de Nederlandse zenders.
Bij handmatig zoek over TV geeft hij aan dat "Kwaliteit signaal" voor deze frequentiebanden (bijv 12515 voor NL zenders) tuseen 0 en 10% is.
Terwijl m'n CD decoder het signaal "goed"vind.

Iemand een idee waar het aan ligt, en vooral wat ik er aan kan doen?
Ik dacht al om nieuwe schotel + duoLNB te kopen maar is zeker dat dat gaat werken? Is bijv kabel te lang en kan deze TV geen zwakkere signalen aan?

Samsung UE40C8700XS / Canaldigitaal familie pakket / CD CI card
oude Nokia 1 m schotel met 1 LNB (al van voor 2000)
Ik heb precies dezelfde Tv:UE40C8700
Ik ontvang de Nederlandse zenders perfect en deze worden zelfs decodeerd met mijn TV Vlaanderen kaart.
De frequenties boven de 12610 MHZ kunnen echter niet ingescand worden.
Het is alsof het frequentiebereik beperkt is tussen de 950 en de 2050 MHz (12650-10600=2050)
De Vlaamse zenders op freq 12721 kunnen bijgevolg niet ontvangen worden.
Oud 29-06-10, 11:53
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door billip Bekijk Post
Ik ontvang de Nederlandse zenders perfect en deze worden zelfs decodeerd met mijn TV Vlaanderen kaart.
Het is alsof het frequentiebereik beperkt is tussen de 950 en de 2050 MHz (12650-10600=2050)
Wel de goede lnb waarden ingesteld?
Oud 20-07-10, 17:20
satalietfan satalietfan is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 20-07-10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door billip Bekijk Post
Ik heb nu ook enkeleweken een Samsung UE46C8700 TV en enige ervaring opgedaan met de ingebouwde sataliet ontvanger. Graag deel ik enkele ervaringen.

Het koste enige tijd de ontvanger te leren kennen maar het loont de moeite.

In mijn argeloosheid heb ik in eerste instantie gewoon mijn CI+ module van de Homecast satreceiver in de TV gestoken; dat werkt wel maar met heel veel problemen. Na het aanschaffen van een originele CAM module van Canaldigitaal met de laatste firmware werkte het veel beter.
Ook de laatste firmware voor de Tv is echt nodig om hem goed te kunnen gebruiken.

Wat betreft de transponder frequentie 12610 voor astra 23 moet gewoon een nieuwe transponder worden toegevoegd.
Doe dit bij "handmatig zoeken" en laat de transponderlijst doorlopen tot onderin en kies het vakje "nieuw". Je krijgt dan de gelegenheid een nieuwe transponder en de bijbehorende parameters op te geven. Klik dan op "ok". Verwarrend is dat er nog steeds "Nieuw" staat; negeer dit en klik op "zoeken"; de bij de transponder behorende kanalen worden nu gevonden. De nieuwe transponder is voortaan in de lijst terug te vinden.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.

Ik ben best enthousiast over de mogelijkheden van de Samsung UE46C8700 .
Wel heb ik nog wat troubles met de HDMI poorten. Met name mijn UPC HD PVR box word af en toe niet herkend. Is er misschien iemand met dergelijke problemen?
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 14:38.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine